Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار نفر بر اثر خشونت تسلیحاتی در آمریکا جان خود را از دست داده‎اند.

خبرگزاری میزان - براساس تجزیه و تحلیل‌ «ای بی سی نیوز» بر روی داده‌های آرشیو خشونت تسلیحاتی آمریکا، بین ۱۷ تا ۲۳ جولای، دستکم ۹۱۵ مورد تیراندازی در سراسر آمریکا رخ داده است.

این حوادث تیراندازی دستکم ۴۳۰ کشته و بیش از هزار زخمی بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج تیراندازی‌ها، آمریکا را برای ثبت یک رکورد سالانه در موضوع خشونت با اسلحه آماده می‌کند.

آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی با ثبت بیش از ۴۳ هزار کشته بر اثر تیراندازی، رکوردی بی سابقه در ۲ دهه اخیر را به ثبت رسانده است.

بر اساس جدید‌ترین آمارها، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، بیش از ۲۴ هزار نفر بر اثر خشونت تسلیحاتی در آمریکا جان خود را از دست داده‎‏اند؛ این به معنای این است که هر ۱۰ دقیقه یک نفر در آمریکا با اسلحه کشته می‌شود.

«مارک برایانت»، مدیر اجرایی آرشیو خشونت تسلیحاتی آمریکا، می‎گوید «حوادث این هفته نشان دهنده یک مسئله بزرگ سیستماتیک طولانی مدت است که در آن مردم حتی از رفتن به پارک‌ها و مراکز تجاری می‌ترسند؛ زیرا آن‌ها می‌دانند که وقتی به یک بازی بیس بال می‌روند، ممکن است یک تیراندازی روی دهد؛ این یک هفته فاجعه بار و وحشتناک بود.»

بیشتر بخوانید: ۵ کشته در پی تیراندازی و گروگانگیری در کالیفرنیا آمریکا رکورد خشونت تسلیحاتی در آمریکا؛ ۴۳۰ نفر در یک هفته کشته شدند

این تیراندازی‎ها که از «نبرد‌های گانگستری» گرفته تا تیراندازی جمعی و خشونت خانگی و خودکشی متغیر بوده و به طور نامتناسبی بر برخی مناطق متمرکز است؛ مناطق فقیرنشین شهری با جوامع بزرگ رنگین پوست که هنوز هم میراث دهه‌های ظلم و ستم علیه آنان را به همراه دارد.

«جاناتان جی»، کارشناس دانشگاه بوستون، می‎گوید «خشونت با اسلحه در مناطقی با نرخ بالای محرومیت اقتصادی، آسیب‌های ناشی از خشونت گذشته و اکنون کووید-۱۹ و دسترسی ضعیف به منابع، متمرکز شده است.»

مطالعه برنامه تحقیقاتی پیشگیری از خشونت دانشگاه کالیفرنیا نشان می‎دهد در حالی که آمریکایی‌ها طی شیوع همه گیری کرونا شاهد افزایش خرید سلاح بودند، اما افزایش تیراندازی‌ها تنها به این عامل ارتباط ندارد.

نویسنده این تحقیق می‎گوید «ما باید عوامل دیگر را مانند از دست دادن شغل، تغییر اقتصادی، تعطیلی مدارس، سازمان‌های اجتماعی و غیرانتفاعی و ناآرامی‌های مدنی هم به عنوان عامل نگاه کنیم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن خشونت تسلیحاتی تیراندازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی