Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:51:49 GMT

آمار اشتغال در فضای مجازی در هاله‌ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۰۷۲۷

آمار اشتغال در فضای مجازی در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این جلسه با بیان اینکه اطلاعات به‌دست آمده از میزان اشتغال ایجاد شده در فضای مجازی اطلاعات دقیق و کاملی نیست، گفت: نقص اطلاعات در این حوزه سبب شده نتوان راهبری جامع و کاملی در این حوزه داشت و برای توسعه این حوزه اقدام اساسی در چارچوب قانون انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وظیفه قانونی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران این است که در حوزه اشتغال راهبری داشته باشد اما با وجود اشتغال‌های بی‌شمار ایجاد شده در فضای مجازی نمی‌توان رصدی از این فضا داشت و راهکارهایی برای بهبود کسب و کارهای اینترنتی ارائه داد.

شفیعی تاکید کرد: این‌که فضای مجازی و حوزه ICT، در حوزه اشتغال به آسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی بروکراسی‌های اداری را ندارد، نقطه قوت این فضاست و ما به دنبال ایجاد محدودیت و سنگ‌اندازی در فضای تجارت الکترونیک نیستیم.

وی با اشاره به دعوت از همکاران معاونت آمار و اطلاعات سازمان در این جلسه خاطرنشان‌کرد: یکی از مأموریت‌های معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت اجرای طرح‌های آماری در خصوص اشتغال برای رصد میزان اثربخشی برنامه‌های اشتغال در استان است و در حوزه ICT نیز نیازمند رصد فعالیت‌ها و میزان اشتغال هستیم تا بتوانیم اثر بخشی طرح‌های اشتغال در این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم.

مرتضی رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران نیز در این جلسه بیان کرد: دسترسی آسان هموطنان به فضای کسب و کار در بستر فضای مجازی مزیتی است که باید حفظ و تقویت شود اما در چارچوب قانونی نیز باید بتوان اطلاعات اشتغال را به‌منظور برنامه‌ریزی کامل‌تر رصد کرد.


ابهام در تعاریف اشتغال اینترنتی

مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: در حوزه طرح‌های آماری تاکنون آمار اشتغال مشاغل جدا از مشاغل حوزه ICT مورد بررسی قرار می‌گرفت و برای به‌دست‌آوردن آمار اشتغال در این حوزه با چالش‌هایی از جمله نداشتن تعریف واحد از اشتغال در این حوزه، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که با این مشاغل مرتبط هستند و حوزه جغرافیایی نامتمرکز این مشاغل روبه‌رو هستیم.

شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به گسترش بدون مرز تجارت الکترونیک در جهان و به تبع آن کشور افزود: در برنامه ششم توسعه که در سال پایانی اجرای آن قرار داریم الزام رشد و توسعه در این فضا وجود داشت و بیشترین سهم از رشد اقتصادی در استان تهران نیز در این فضا دیده شده بود.

وی ادامه داد: با این وصف ترسیم آینده تهران بدون در نظر گرفتن تجارت الکترونیک و مشاغل تحت وب شدنی نیست اما با توجه به پیچیدگی این فضا باید گام به گام جلو رویم.
عدالتی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه حوزه تجارت الکترونیک از پیشران‌های اقتصادی در کشور خواهد بود و از هم‌اکنون باید برای تدوین برنامه هفتم توسعه در حوزه اشتغال برای این حوزه سهم اساسی قائل شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در پایان این جلسه با جمع‌بندی نظرات ارائه شد، گفت: با توافق مرکز آمار ایران و مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است در پرسشنامه‌های مرکز آمار ایران در طرح‌های آماری بازنگری صورت گیرد و شاخص‌های سنجش اشتغال در فضای مجازی نیز در این پرسشنامه‌ها گنجانده شود.

شفیعی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی باید شاخص‌های سنجش میزان اشتغال از جمله ساعت- نفر و… مورد بازنگری قرار گیرد و با داده‌های در دسترس در فضای مجازی در این حوزه گام برداریم.

کد خبر 5270326

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران فضای مجازی مرتضی رضایی مسعود شفیعی دولت سیزدهم قیمت دلار اقتصاد آمریکا مصرف برق قیمت نفت قیمت سیمان مجمع عالی علوم انسانی اسلامی شاخص کل بورس قیمت جهانی نفت اقتصاد اسلامی بانک مرکزی مرکز مدیریت راه های کشور گمرک ایران واکسن کرونا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران استان تهران نیز تجارت الکترونیک فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند