Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین مقامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت‌های ۱۰ سال گذشته‌ی «گروه موسسات دانش بنیان بهارنکو»، گفت: فعالیت مجموعه بهارنکو وابسته به نهاد رهبری دانشگاه، تنها به ۶ ساعت کلاس آموزش الزامی پیش از ازدواج خلاصه نمی‌شود بلکه این نقطه شروع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت از این طرح الگو گرفت و در دولت مصوب و در بعضی استان‌ها اجرایی شد، افزود: فقط این‌ها باعث نشده که آمار طلاق در استان کاهش یابد بلکه در کنار این طرح، مشاوره تکمیلی، آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج راه اندازی و مرکز مشاوره گسترش داده شد و در حال حاضر چندین سال است که طرح بهارنکو با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌های استان فارس اجرا و پیگیری می‌شود.

مقامی، طرح خانواده بهارنکو را یک تجربه موفق در سطح کشور خواند و افزود: شیراز همیشه در اوج بوده است. مجمع خیرین سلامت و خیلی از طرح‌های دانشگاه از شیراز آغاز شد و کار اجتماعی بزرگ بهارنکو هم از اینجا آغاز شد و این خود افتخاری برای شیراز است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در جلسه‌ای طرح خانواده بهارنکو را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کرده و ایشان در جریان این طرح هستند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: با توجه به پایین آمدن آمار ازدواج در کشور و مشکلات اقتصادی به وجود آمده می‌بایست با همکاری دانشگاه و نهاد رهبری برای برنامه‌های آینده حوزه خانواده برنامه ریزی ویژه تری صورت پذیرد.

او با اشاره به مشکلات مالی و در اختیار نداشتن مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های طرح خانواده بهارنکو بیان کرد: برای رفع موانع و قانونی‌تر شدن فعالیت‌های مجموعه «گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو» ثبت شد و به صورت گسترده‌تر برنامه‌های بهارنکو در حال برگزاری و اجرا است هرچند مکان‌های موجود در شان دانشگاه و زوجین نیست که این مشکلات می‌بایست با همکاری و مساعدت دانشگاه و دیگر ارگان‌های مرتبط برطرف شود.

در ادامه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز طرح بهارنکو را برندی برای دانشگاه دانست و عنوان کرد: دانشگاه با اعتقاد قلبی با طرح همکاری می‌کند و سرفرازی مجموعه بهارنکو برای همه دانشگاه است.

عبدالرسول همتی با اشاره به آمار و ارقامی که ثبت احوال در خصوص تاثیرگذار بودن فعالیت‌های بهارنکو بر بهبود حوزه خانواده داشته است، بیان کرد: در ادامه باید به سمت مردمی‌تر شدن طرح پیش رفت تا در سبد هزینه خانواده‌ها قرار گیرد. منظور این نیست که تمام هزینه‌ها را خانواده‌ها پرداخت کنند بلکه دانشگاه تا جایی که بتواند همکاری لازم را با مجموعه بهارنکو خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح بهار نکو افتخار شیراز نهاد رهبری علوم پزشکی شیراز دانشگاه علوم پزشکی خانواده بهارنکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند