Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای بالا بردن امنیت اطلاعاتمان، بهتر است که برای ورود به هر سایت و یا نرم افزار، یک پسورد منحصر به فرد و دشوار انتخاب کنیم. این موضوع در تئوری جواب می‌دهد، اما در عمل، احتمالا برای به خاطر سپردن تمام پسورد‌ها به مشکل برخواهیم خورد.

به همین خاطر، مرورگر‌های وب در هنگام ورود به سایت‌های مختلف، به شما پیشنهاد می‌دهند که پسوردهایتان را برایتان ذخیره کنند تا نیازی به حفظ کردنشان نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چه کار کنیم اگر گوگل کروم به ما پیشنهاد ذخیره‌سازی پسوردمان را نمی‌دهد؟

اول از همه شما نباید به مرورگر خود جهت ذخیره پسوردهایتان وابسته باشید، زیرا آن‌ها در حال حاضر به اندازه کافی ایمن نیستند. بهتر است از یک نرم افزار و یا سایت اختصاصی مدیریت رمز عبور استفاده کنید. در ادامه، اندک مطالبی راجع به این موضوع خاص بیان خواهد شد، اما هم اکنون بهتر است به سوال اصلی این گزارش، یعنی فعال کردن ذخیره‌سازی خودکار پسورد در گوگل کروم جواب بدهیم.

برای حل این مشکل مطابق مراحل زیر عمل کنید:

فعال بودن این قابلیت در گوگل کرومتان را چک کنید

در مرحله اول باید به تنظیمات کروم مراجعه کرده و چک کنید که این قابلیت گوگل، خاموش نشده باشد. البته خاموش شدن این قابلیت خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد، ولی چک کردن آن ضرری ندارد. زیرا برای بررسی آن، نیاز نیست کار زیادی انجام دهید.

1-کروم را باز کنید و آدرس chrome://settings/passwords را در نوار URL وارد کنید.

2-اطمینان حاصل کنید که گزینه Offer to Save Passwords روشن است.

3-در بخش Never Saved چک کنید که از میان سایت‌هایی که شما وارد شده‌اید، آدرسی در این قسمت وجود نداشته باشد.

شما باید لیستی از پسورد‌های ذخیره شده را در بخش Auto Sign-in ببینید و سایت‌هایی که اخیرا پسورد ورودشان ذخیره شده است، در ابتدای لیست قرار دارند. در بخش Never Saved هم وبسایت‌هایی هستند که شما برای گوگل کروم تعیین کرده‌اید تا پسوردتان را ذخیره نکند و در هنگام ورود به سایت، پیشنهادی در راستای ذخیره پسورد ارائه ندهد. بنابراین، در این بخش به دنبال سایتی که در آن به مشکل ذخیره نشدن پسورد برخورده‌اید، بگردید.

اگر کروم به گونه‌ای تنظیم شده که باید در هنگام ورود به سایت از شما در مورد ذخیره پسورد سوال کند و این سایت در میان سایت‌های بخش Never Saved هم نیست، پس نیاز است تا برای حل این مشکل بیشتر کند و کاو شود.

از اکانت گوگل خود خارج و دوباره وارد شوید

ممکن است این مسئله به خاطر عدم همسان‌سازی درست میان اکانت گوگل شما و مرورگر کروم اتفاق افتاده باشد. زمانی که شما با اکانت خود پسوردی را ذخیره می‌کنید، این پسورد در فضای ابری نیز ذخیره خواهد شد؛ بنابراین با یکبار خارج شدن و ورود دوباره به اکانت گوگل خود، بررسی کنید که آیا این مسئله برطرف می‌شود یا نه.

داده‌های موقت مرورگر را پاک کنید

گاهی حافظه پنهان یا کش کروم باعث به وجود آمدن اشکالاتی در مرورگر می‌گردد. البته، این موضوع فقط مختص کروم نیست و در همه مرورگر‌ها وجود دارد. برای پاک کردن حافظه پنهان کروم، می‌توان مطابق مراحل زیر عمل کرد:

1-کروم را باز کنید و بر روی نماد منوی سه نقطه در سمت راست بالا، کلیک کنید.

2-گزینه More tools و سپس Clear browsing data را انتخاب کنید.

3-در پنجره باز شده، تیک تمام گزینه‌ها را بزنید و در بخش Time range گزینه All time را انتخاب کنید. سپس بر روی clear data کلیک کنید.

4-دوباره به وب‌سایت مورد نظر وارد شوید تا ببینید در هنگام ورود، گوگل پیشنهاد ذخیره پسورد را می‌دهد یا خیر.

فولدر پسورد موجود در ویندوز را پاک کنید

اگر مشکل مورد نظر با روش‌های قبل حل نشد، لازم است که پوشه حاوی پسورد خود را پیدا کرده و سپس دو تا از فایل‌هایش را حذف کنید. این کار کروم را مجبور می‌کند تا پسورد‌ها را مجددا بازیابی کند.

1-در فایل اکسپلورر (File Explorer) ویندوزتان، به مسیر زیر بروید:
C:\Users\ [Username]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default
در آدرس بالا، به جای [Username]، نام پروفایل ویندوز خود را وارد کنید.

2 - یک کپی از فایل‌های Login Data و Login Data-journal تهیه و در جای امنی قرار دهید.

3-سپس دو فایل مذکور را حذف کنید.
4-مطابق با فرایند توضیح داده شده در بخش قبل، پنجره Clear browsing data را باز کنید و این بار وارد زبانه Advanced شوید و سپس گزینه Passwords and other sign-in data را فعال کنید. در نهایت دکمه Clear data را بزنید.

5-دوباره وارد وب‌سایتی شوید که از اطلاعات ورودی آن آگاهید، با ورود اطلاعات، وارد سایت شوید و سپس کروم را ببندید.
6-دو فایلی را که در جای امن کپی کرده بودید را دوباره به محل اصلی خود انتقال دهید. احتمالاً کروم دو فایل جدید به جای آن‌ها ساخته باشد. پس باید فایل‌های قبلی را جایگزین دو فایل جدید کنید.

قابلیت ذخیره‌سازی پسورد کروم را دوباره امتحان کنید.

چرا استفاده از یک نرم‌افزار و یا وب‌سایت مدیریت پسورد بهتر است

من برای به خاطر سپردن پسوردهایم، یک مدیریت کننده‎ پسورد مانند ۱Password یا LastPass را بیشتر از مرورگر می‌پسندم. این نرم‌افزار‌ها و سایت‌ها امنیت و انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و به غیر از ذخیره‌سازی پسورد‌ها کاربرد‌های متنوع دیگری هم دارند. در ادامه دلایل انتخاب خود مبنی بر استفاده از نرم افزار‌های مدیریت پسورد را بیشتر توضیح خواهم داد.

من از LastPass استفاده می‌کنم و این وبسایت برای ذخیره داده‌های من از رمزگذاری AES ۲۵۶-bit استفاده می‌کند که در حال حاضر، امن‌ترین رمزگذاری موجود برای استفاده عموم است و هم به صورت محلی و هم در فضای ابری قابل اجرا است. از طرفی، مطلع شدن از رمزگذاری مورد استفاده در کروم به صورت دقیق مشخص نیست، ولی فکر نمی‌کنم که از این شیوه رمزگذاری مذکور امن‌تر باشد.

LastPass و دیگر مدیریت‌کننده‌های پسورد، برای تولید یک پسورد با انواع طول و میزان پیچیدگی مختلف، پیشنهادات وسیعی را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین از salting برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار‌ها و سایت‌های مدیریت پسورد همچنین می‌توانند اطلاعات کارت اعتباری، کد‌های گواهینامه رانندگی و تامین اجتماعی را نیز در خود ذخیره سازند.

باتوجه به دلایل بالا، پیشنهاد می‌شود که از یک نرم افزار مدیریت پسورد به جای مرورگر خود برای ذخیره‌سازی پسوردهایتان استفاده کنید. اگر دوباره با مشکل ذخیره نشدن پسورد‌ها توسط کروم مواجه شدید، این اتفاق را نشانه‌ای در نظر بگیرید تا روش‌های بهتری جهت ذخیره‌سازی پسوردتان انتخاب کنید.

منبع: دیجی‌رو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل کروم ذخیره اطلاعات هنگام ورود مدیریت پسورد ذخیره پسورد گوگل کروم نرم افزار پسورد ها دو فایل سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد

به‌دنبال انتشار گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۲۴ گوگل، ارزش بازار آلفابت در بورس از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش دیجیاتو، گوگل یا در واقع آلفابت در یک سال اخیر با چالش‌های زیادی از جمله ظهور هوش مصنوعی مولد که به‌عنوان رقیب موتور‌های جستجو درنظر گرفته می‌شوند، دست‌وپنجه نرم کرده است. اما رشد این شرکت ادامه داشته و حالا ارزش بازار غول فناوری مستقر در ماونتین ویو از ۲ تریلیون دلار فراتر رفته است.

آلفابت، شرکت والد گوگل، سال گذشته در ماه نوامبر یک بار ارزش بازار ۲ تریلیون دلار را لمس کرده بود، اما حالا به‌صورت کامل این مرز را پشت‌سر گذاشته است. این شرکت اکنون چهارمین شرکت باارزش جهان است و در لحظه نگارش این مقاله با ارزش بازار ۲.۱۴۶ تریلیون دلار پس از مایکروسافت (۳ تریلیون)، اپل (۲.۶ تریلیون) و انویدیا (۲.۲ تریلیون) در جایگاه چهارم قرار دارد. پایین‌تر از آلفابت نام آمازون (۱.۸ تریلیون) و متا (۱.۱ تریلیون) دیده می‌شود.

برخلاف افت سهام متا پس از اظهارنظر «مارک زاکربرگ» درباره این مسئله که رسیدن به درآمد از هوش مصنوعی سال‌ها طول می‌کشد، گوگل اعلام کرده است که همین حالا هم موفق به یافتن روش‌هایی برای فروش فناوری‌های هوش مصنوعی خود شده است. گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ این شرکت ظاهراً نظر معامله‌گران بازار بورس را جلب کرده و به خرید بیشتر سهام گوگل و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شده است.

غول ماونتین ویو در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲۳.۷ میلیارد دلار سود و ۸۰.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. رقم درآمد این شرکت ۱۵ درصد بیشتر از بازه مشابه سال گذشته و سود آن ۱۴ درصد بیشتر از فصل تعطیلات پایان سال ۲۰۲۳ بوده است.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت، می‌گوید سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ عملکرد درخشان این شرکت در زمینه سرچ، یوتوب و خدمات ابری را نشان داده است و گوگل در آستانه ورود به عصر جمینای قرار دارد. این شرکت به‌زودی مراسم توسعه‌دهندگان خود را در ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌کند تا ضمن رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، احتمالاً از پیکسل ۸A پرده بردارد.

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی