Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال صدیقی مدیرعامل سیمان ساوه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اظهارنظر‌ برخی افراد در خصوص افزایش قیمت سیمان، گفت: شایسته بود برخی مسوولان قبل از اظهارات غیرکارشناسی، مشاوران خود را برای بررسی از نزدیک به کارخانه‌های سیمان اعزام می‌کردند تا برای آن‌ها هم مشخص شود دلیل افزایش قیمت سیمان، قطع برق واحدهاست؛ البته اثبات این موضوع به‌راحتی امکان‌پذیر است و ما آمادگی داریم، خبرنگاران چند کارخانه سیمان را تعیین و به همراه چند متخصص از آن‌ها بازدید کنند تا همه چیز مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایطی که ورود سیمان به بورس کالا، تولیدکنندگان این صنعت را امیدوار کرده، عده‌ای به بهانه افزایش قیمت‌هایی که به‌واسطه قطعی برق صنعت رخ داده است، حمله جدیدی را علیه سازوکار شفاف بازار سرمایه سازمان داده‌اند تا واقعیت‌هایی همچون قبضه بازار سیمان توسط ۱۵ دلال بزرگ پیش از بورسی شدن سیمان نادیده گرفته شود. اکنون یکی از تولیدکنندگان این صنعت با تکذیب این موضوع که بورس عامل افزایش قیمت سیمان بوده است، پیشنهاد می‌دهد که خبرنگاران برای شفاف‌سازی واقعیت، از کارخانه‌های سیمان بازدید و یافته‌های خود را رسانه‌ای کنند تا مردم به قضاوت نشینند.

بیشتر بخوانید

ارزش سهام عدالت در مقایسه با دیروز افزایش یافت

مدیرعامل شرکت سیمان ساوه با بیان اینکه از شنیدن برخی اظهارنظر‌ها از سوی مسوولان درباره عامل افزایش قیمت سیمان که غیر از قطعی برق واحد‌های سیمانی طرح می‌شود به شدت تعجب می‌کنم، گفت: تنها دلیل افزایش چند برابری قیمت سیمان در بازار، اُفت شدید تولید و عرضه این محصول است که به علت قطع برق واحد‌های تولیدی اتفاق افتاده است.

کمال صدیقی اضافه کرد: اثبات این موضوع به‌راحتی امکان‌پذیر است و ما آمادگی داریم، خبرنگاران چند کارخانه سیمان را تعیین و به همراه چند متخصص از آن‌ها بازدید کنند تا مشخص شود هم‌اکنون، واحد‌های تولیدکننده سیمان به دلیل قطع برق متوقف شده‌اند یا حداکثر با ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی خود کار می‌کنند.

کاهش ۸۰ درصدی تولید در کارخانه سیمان ساوه

عضو هیات مدیره شرکت سیمان ساوه درباره وضعیت فعلی این کارخانه، توضیح داد: شرکت سیمان ساوه چهار خط تولید دارد. ظرفیت تولید سیمان خاکستری ۷ هزار و ۲۰۰ تن و ظرفیت سیمان سفید هزار تن است، اما از زمانی که برق قطع شده، کارخانه سوت‌وکور شده است.

وی ادامه داد: طی روز‌های اخیر که برق بیشتری به کارخانه می‌دهند، از ۴۲ مگاوات برق دریافتی تنها قادریم یک آسیاب سیمان را فعال نگهداریم که در مجموع هزار و ۸۰۰ تن تولید می‌کند. این در حالی است که ظرفیت تولید این کارخانه بیش از ۸ هزار تن است.

به گفته وی، ظرفیت هزار تنی سیمان سفید نیز در شرکت ساوه به دلیل کمبود برق به ۳۰۰ تن رسیده است. وضعیتی که در تمام کارخانه‌های دیگر سیمان همانند آبیک، دلیجان، هگمتان و ... نیز وجود دارد.

مدیرعامل سیمان ساوه با بیان اینکه صنعت سیمان در یک ماه اخیر گرفتار کمبود برق شده است، گفت: به دلیل کمبود برق، نمی‌توانیم عرضه کامل داشته باشیم و حداکثر ۱۰ تا ۲۰ درصد از ظرفیت کارخانه تولید می‌کنیم و در چنین وضعیتی کاملاً طبیعی است قیمت‌ها در بازار افزایش یابد.

مرخصی اجباری ۵۰ درصد نیروی کار

عضو هیات مدیره شرکت سیمان ساوه، یادآور شد: همه می‌دانند که به دلیل کمبود برق و به دلیل اولویت داشتن بخش خانگی، برق صنایعی مانند سیمان و فولاد قطع یا به‌شدت کاهش یافته است.

به گفته وی، به دلیل بی‌برقی و کاهش ۸۰ درصدی تولید کارخانه، مجبور شدیم تا ۵۰ درصد از نیروی کار را به مرخصی تابستانه بفرستیم، چراکه کاری برای انجام نیست.


این تولید کننده سیمان همچنین گفت: البته این مشکل تنها برای صنعت سیمان رخ نداده و صنایع بسیاری به دلیل تصمیمات اشتباه دچار بحران شده‌اند و مشکلات بسیاری دارند.

صدیقی خطاب به مسئولان گفت: در صورتی‌که ۱۰۰ درصد از برق مورد نیاز صنعت سیمان را تأمین کنند، قول می‌دهم ظرف ۱۰ روز قیمت‌ها در بازار متعادل می‌شود و به شرایط قبل از قطع برق بازخواهد گشت. در صورتی‌ که چنین نشد، من پس از ۲۳ سال سابقه فعالیت در این صنعت، کار خود را رها می‌کنم.


وی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالیانه صنعت سیمان به ۸۰ میلیون تن می‌رسد، افزود: این در حالی است که مجموع مصرف سیمان کشور به حدود ۶۰ میلیون تن می‌رسد و بدین ترتیب ۲۰ میلیون تن مازاد تولید داریم و این در شرایطی است که صادرات هم بسیارمحدود است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس کالا افزایش قیمت سیمان شرکت سیمان ساوه ظرفیت تولید صنعت سیمان کمبود برق قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۳ (دو هزار و سیصد و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۱۲،۰۰۰ (سه میلیون و چهارصد و دوازده هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۳۶ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۲۱ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۴،۸۰۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۴۳۷ (چهل و چهار هزار و چهارصد و سی و هفت) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۰.۲۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۸۴۴ (چهل و هفت هزار و هشتصد و چهل و چهار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۱.۰۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۱.۸۱ درصدی، از ۷۸،۴۹۰ (هفتاد و هشت هزار و چهارصد و نود) تومان به ۷۷،۱۰۰ (هفتاد و هفت هزار و یکصد) تومان رسید.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله‌ای

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۲۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۲،۱۰۰ (دوازده هزار و یکصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۰.۷۸ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با کاهش ۳ درصدی، از ۴۶،۳۰۱ (چهل و شش هزار و سیصد و یک) تومان به ۴۴،۹۵۰ (چهل و چهار هزار و نهصد و پنجاه) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۰.۳۶ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۴۰،۶۰۰ (چهل هزار و ششصد) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۷ (چهل و هفت) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۳۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۲۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با کاهش ۱.۹۷ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۵،۲۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۳۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار