Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست با مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دادگستری استان اصفهان به طور متوسط هر قاضی ماهانه ۲۰۰ فقره پرونده رسیدگی می‌کند. خبرگزاری میزان- نشست مشترک اعضای دادگستری اصفهان و مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.   در این نشست مشترک محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان هم‌صدایی و همگرایی ایجاد شده میان قوای سه‌گانه را نقطه عطفی در رسیدن به اهداف عالی نظام دانست و بیان داشت: اتحاد و هم صدایی که بین قوا در سطح کشور ایجاد شده است نویدبخش پیشرفت و بهبود اوضاع، رفع مشکلات و آینده‌ای درخشان برای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: البته نباید انتظار داشت در اندک زمان کوتاه تمامی موانع و کاستی‌ها مرتفع شود، اما امید است با عزم جدی و مصمم مسؤولان عالی در دوره جدید و نیز همراهی و اعتماد مردم شاهد شکوفایی و رونق کشور در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی و معیشتی باشیم.
حبیبی با اشاره به وجود برخی کمبود‌ها و کاستی‌ها در دادگستری استان بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم کمبود شدید کادر نیروی قضایی و اداری است؛ به طوری که در بخش قضایی ۴۰ و در بخش اداری ۵۵ درصد پست‌ها بلاتصدی است و این امر باعث حجم بالای کار برای همکارانم گشته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به طور متوسط هر قاضی در دادگستری استان اصفهان ماهانه ۲۰۰ فقره پرونده رسیدگی می‌کند گفت: علی‌رغم افزایش بیش از ۲۰ شعبه در سطح استان و سایر اقدامات صورت پذیرفته که نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است، اما همچنان با حجم بالای ورودی پرونده به محاکم روبه رو هستیم و در صورت همراهی، یاری و مساعدت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در تامین و تکمیل نیروی انسانی خواهیم توانست تحول بنیادی در این بخش را رقم زنیم.
حبیبی اظهار داشت: از نمایندگان انتظار داریم دادگستری استان را در توسعه فرهنگ صلح و سازش و کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی و همچنین تسریع در تصویب لوایح و طرح‌های موجود در مجلس و کمیسیون‌ها که بعضی از آن‌ها نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده دارند، کمک کنند .   رئیس کل دادگستری اصفهان در ادامه با توجه به کار سخت و طاقت فرسای دادگستری و لزوم جبران زحمات پرسنل به ویژه کارکنان اداری، نظر مساعد و تسریع نمایندگان در تصویب طرح تسری را خواستار شد.   وی در ادامه از راه اندازی و شروع به کار چند پروژه مهم در دادگستری استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: افتتاح دادگاه بخش فولادشهر و انجام اقدامات نهایی افتتاح دادگاه بخش پادنای سمیرم و پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی پروژه عظیم مجتمع قضایی اصفهان و به روز شدن ناوگان خودرویی دادگستری از جمله اقدامات مهم و مؤثری است که حاصل برکات سفر استانی ریاست محترم قوه قضاییه به اصفهان می‌باشد.
علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان نیز در این نشست اصلاح برخی مفاد و تعارضات قوانین را خواستار شد و بیان داشت: حمایت و پیگیری مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقق اجرای سند تحول قضایی موثر و تعیین کننده است و باعث تسریع در رسیدن به اهداف عالی آن می‌شود.
وی تشکیل و راه‌اندازی پلیس قضایی را یکی از ضروریات برای دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان ساخت: از آنجا که یکی از مأموریت‌ها در دستگاه قضایی و در بخش دادسرا کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین است، تشکیل و راه‌اندازی پلیس قضایی یک ضرورت بوده و باعث می‌شود تعقیبات جرایم و مجرمین به صورت کاملا عملی صورت پذیرد.
در پایان این نشست نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز رضایت از عملکرد دستگاه قضایی و طرح برخی مشکلات، آمادگی کامل خود را برای هر گونه همکاری در دوره جدید و با ریاست قوه قضاییه اعلام کردند.     بیشتر بخوانید:    بازدید رئیس کل دادگستری استان ایلام از حوزه قضایی شهرستان هلیلان انتهای پیام/ برچسب ها: اصفهان پرونده رسیدگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اصفهان پرونده رسیدگی دادگستری استان اصفهان مجلس شورای اسلامی دادگستری استان رئیس کل دادگستری دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)

رییس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: عضویت یکی از اعضای شورای شهر به دلیل تخلف و داشتن پرونده قضایی، تا اطلاع ثانوی تعلیق و از حضور در شورای شهر منع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل  از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور در این خصوص افزود: بر اساس پرونده قضایی نامبرده در شعبه 102 کیفری بندر امام خمینی (ره) با اتهام آدم‌ربایی (ربودن شهردار)، قرار نظارت قضایی با موضوع منع اشتغال و عضویت در شورای شهر برای وی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بی‌قانونی و ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه را برنمی‌تابد، افزود: بر این اساس با هر گونه تخلف بدون توجه به القاب و عناوین افراد برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، دادگستری خوزستان طی یک‌سال اخیر در راستای مبارزه با فساد اداری چندین مدیر در استان را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی