Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@23:03:27 GMT

هلاکت ۸۹ تکفیری در شمال صحرای سینا

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۶۲۰

هلاکت ۸۹ تکفیری در شمال صحرای سینا

به گزارش جام جم آنلاین، ارتش مصر امروز، یکشنبه از هلاکت ۸۹ نفر از عناصر تکفیری خطرناک در مناطق مختلف عملیاتی در شمال صحرای سینا خبر داد.

بر اساس این گزارش، فرمانده کل نیرو‌های مسلح مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب تلاش‌های مداومی که نیرو‌های مسلح برای پیگیری و هدف قرار دادن نیرو‌های تروریستی در تمامی جهات راهبردی دولت دارند، قهرمانان نیرو‌های مسلح موفق شدند حملاتی را به عناصر تروریستی به انجام رسانده و شماری عملیات منحصر به فرد را اجرایی کنند که در نتیجه آن، ۸۹ تکفیری خطرناک در شمال منطقه سینا به هلاکت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: در نتیجه عملیات‌های جنگی در مناطق عملیاتی، ۸ تن از نیرو‌های مسلح کشته و یا زخمی شدند.

در این بیانیه همچنین از کشف و ضبط شماری از تسلیحات و تجهیزات نظامی خبر داده شده است.

در این بیانیه آمده است: ۴۰۴ بمب در محور‌ها و راه‌های اصلی و نیز ۴ کمربند علاوه بر کشف و نابودی ۵۹ موتورسیکلت که عناصر تکفیری از آن استفاده می‌کردند. کشف و منهدم شد؛ همچنان که ۵۲ خودرو که مورد استفاده عناصر تکفیری در اجرای عملیات تورریستی بود، منهدم شد.

در این بیانیه همچنین گفته شده است نیرو‌های گارد مرزبانی با همکاری نیرو‌های مهندسی نظامی، موفق به کشف و نابودی ۱۳ تونلی شدند که عناصر تروریستی از آن‌ها برای نفوذ به شمال منطقه سینا استفاده می‌کردند.

گفتنی است این رویداد در حالی انجام شده است که نیرو‌های دریایی مصر نیز اقدامات رزمی خود و نیز حمایت از اهداف راهبردی و تأمین امنیت منافع اقتصادی مصر را تشدید کرده و اقدامات جستجو و امداد در دریای سرخ و مدیترانه را اجرایی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تکفیری صحرای سینا ارتش مصر نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز