Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر یکشنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت خانه های نفت و کشور و سازمان های انرژی اتمی و تامین اجتماعی در سراسر کشور، در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، اظهار داشت: در ۸ سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در کشور انجام شده و طرح های بزرگ و عظیمی افتتاح شده و وقتی از این موفقیت ها سخن می گوییم، نه تعریف از دولت بلکه تعریف از ملت بزرگ ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با بیان اینکه در این دولت در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کارهای بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است، گفت: توسعه پارس جنوبی و عسلویه امروز به خوبی مشهود است و باید بدانیم که این پول نبود که عسلویه را ساخت بلکه عشق به آبادانی ایران و ایمان مردم بزرگ ما بود که عسلویه را ساخت.

رئیس جمهور طرح‌های افتتاح‌شده در منطقه عسلویه را عظیم‌ترین پروژه اقتصادی تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: در طول ۸ سال گذشته غیر از دوران شیوع کرونا که مانع سفر بود، ۶ نوبت از عسلویه بازدید کردم و در هر بار افتتاح فازهای مهمی را در این منطقه شاهد بودیم.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*در طول دولت تدبیر و امید، ۱۰ فاز فعال در پارس جنوبی به ۲۷ فازافزایش یافته است و ۱۷ فاز در طول ۸ سال گذشته به افتتاح رسید و امروز می‌توان گفت که تقریباً فازهای پارس جنوبی به اتمام رسیده است و فقط یک فاز بخاطر شرایط تحریم و جنگ اقتصادی باقی مانده است.

*در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، اقدامات بی‌نظیری در طول ۸ سال گذشته انجام شده که در تاریخ ایران بی‌سابقه است و کارهای انجام شده در ۸ سال را می‌توان با ده‌ها سال قبل مقایسه کرد و البته در این زمینه، کار اصلی را ملت ایران، مهندسین و جوانان انجام دادند.

*یکبار که خدمت رهبر معظم انقلاب بودم در همان اوایل که البته چند ماهی گذشته بود، ایشان خیلی تجلیل و تشویق کردند و گفتند که افتتاح پنجشنبه‌های شما برنامه بسیار خوبی است. البته ما اینجا یک گوینده بودیم و علی برکت الله را گفتیم ولی کار را مهندسین، کارگران، مدیران و ملت ایران انجام دادند.

*به ملت بزرگ و سرافراز ایران و به کشور، اسلام و انقلاب خود افتخار می‌کنیم.

*در زمینه انرژی هسته‌ای تعصب خاصی داریم، فشارها و اذیت‌های زیادی از سال ۸۲ تا امروز علیه ملت ایران به بهانه مسأله هسته‌ای انجام شده است، بنابراین موضوع هسته‌ای برای ما حائز اهمیت است.

*بعد از برجام تبلیغات سویی انجام شد که دولت ایران در قبال دلار و پول، فناوری هسته‌ای را معامله کرده است در حالی که این حرف نادرست و غیردقیقی بود و با افتتاح‌هایی که در زمینه هسته‌ای انجام می‌شد، به نوعی اقدامات انجام شده در این زمینه متبلور می‌گردید و در ماه‌های اخیر هم که انرژی اتمی موظف شد به یکباره غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۶۰ درصد انجام داده و مقدار غنی‌سازی را افزایش دهد و ماشین‌ها و تجهیزات جدید را به صورت زنجیره‌ای فعال کند، اقدامات بزرگی که در این زمینه انجام شده بود، بیشتر تبلور پیدا کرد.

*در فناوری هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما در ماده اولیه آن و کیک زرد کمبود داشتیم و یکی از خواص برجام ورود کیک زرد به ایران بود و ده‌ها تن در هر مقطعی وارد ایران شده و منابع ما را غنی کرد.

*امروز از لحاظ فناوری در ساخت کسک و فعال‌سازی منابع و معادن خود اقدامات نیز خوبی انجام شده است و هزینه تولید کیک زرد از هزار دلار برای یک کیلو به ۸۰ دلار کاهش یافته است.

* در همه حال فناوری خود را حفظ کرده و حفظ خواهیم کرد، البته باید گره تحریم را برطرف کنیم و در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم ادامه این روند در دولت بعد به ثمر بنشیند.

*اقدامات انجام شده برای استفاده رایگان کارگران و بازنشستگان از بیمارستان‌های دولتی بسیار ارزشمند است.

*دولت در کمتر از ۲ سال اخیر علیرغم همه مشکلات بدهی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد و امیدواریم از ثمرات آن همه کارگران و ملت ایران بهره‌مند شوند.

* ملت ما در این ایامی که در تحریم، جنگ و کرونا بودیم و مشکلات فراوانی داشتیم، ملت بزرگ و سرافرازی است و ما به این ملت افتخار می‌کنیم، ما به ایران، اسلام و انقلاب‌مان افتخار می‌کنیم 

*وقتی به همین ساختمان همایش‌های بین‌المللی اصفهان نگاه می‌کنیم من غیر از اینکه در فیلم امروز قبلا هم عکس‌ها و فیلم‌های آنها دیده‌ام که مهندسی بسیار زیبایی دارد البته اصفهان مرکز ذوق ایرانی است و بسیار زیباست و انسان مباهات می‌کند به مغز طراح، ریاضیدان و معماری که ۵۰۰ سال پیش در اصفهان این کارهای عظیم و بزرگ را طراحی کرده‌اند.

*من از چند نفر از رهبران بزرگ دنیا که همه دنیا را دیده بودند و کشور خودشان هم کشور صنعتی پیشرفته‌ای است شنیدم که می‌گفتند جایی به زیبایی اصفهان در دنیا نیست. شما همین میدان نقش جهان را می‌بینید، کار یک دولت و یک فرد نیست، بلکه کار یک ملت است، این ملت،  بزرگی است که در مقاطع مختلف تاریخی این کار عظیم و بزرگ را انجام داده است. 

۲۷۲۷

کد خبر 1540871

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی ۸ سال گذشته ملت ایران انجام شده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرز‌های ایران شد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سال‌ها پیش در همین روز‌ها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جا‌های دیگر جهان جولان می‌داد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آنها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: آمریکا تصور می‌کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی‌ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این‌ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

امام جمعه قزوین در ادامه به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب‌های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه‌مند مطالب او می‌شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می‌خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می‌کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بار‌ها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می‌کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فرمان هشت ماده‌ای رهبری اشاره کرد و گفت: اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی‌تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بار‌ها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می‌گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می‌بوسیم و باید مشکلات و خانواده آنها که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص) تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می‌داند.

امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آنها فروریخت و دشمن بر آنها سیطره یافت.

و ی اضافه کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیرو‌های انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

امام جمعه قزوین در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شورا‌ها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • حرف‌های جالب عروس بزرگ امام: نمی‌خواستم ازدواج کنم اما.. /آقا مصطفی، روحانیِ مدرنی بود و در حجاب سختگیری نداشت
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند