Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های المپیک بدون شک یکی از بزرگترین رویداد‌های بین المللی است و طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. برای مثال، المپیک ۲۰۱۶ ریو با حضور ۱۰۲۹۳ ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی برگزار شد و ورزشکاران برای کسب ۳۰۶ مدال طلا طی ۱۶ روز با یکدیگر رقابت کردند. این رقابت‌ها توسط ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد نفر در سراسر جهان تماشا شدند. اما این تنها یکی از دوره‌های المپیک بود و این رویداد پرسابقه، مملو از لحظات جالب و به یاد ماندنی بوده است. در این مقاله، نگاهی به بزرگترین لحظات المپیک در طول تاریخ می‌اندازیم.

۱- مقابله جسی اونز با هیتلر
المپیک ۱۹۳۶ برلین

هیتلر می‌خواست بازی‌های ۱۹۳۶ در برلین، برتری نژاد آریایی را به نمایش بگذارد، اما ۴ مدال طلای جسی اونز (Jesse Owens) این آرزو را در هم شکست. البته، با وجود این دستاورد عظیم، وقتی اونز به ایالات متحده بازگشت، به دلیل جو نژادپرستانه حاکم در آن، با تبعیضی عجیب روبرو شد! مقابله جسی اونز (Jesse Owens) در برابر هیتلر

۲- پرش حیرت انگیز بیمن
المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

پیش از پرش شگفت‌انگیز باب بیمن (Bob Beamon)، ورزشکار دو و میدانی آمریکایی در مسابقات مکزیکوسیتی، بالاترین رکورد پرش، ارتفاع ۸۴۸ سانتی متر بود. اما در آن مسابقه، بیمن توانست تا ۸۹۰ سانتی متر بپرد که این ارتفاع به قدری زیاد بود که برگزارکنندگان مسابقه مجبور شدند یک نوار بلندتر برای اندازه‌گیری آن بیاورند! رکورد باورنکردنی او ۲۳ سال پابرجا باقی ماند.

۳- کسب امتیاز کامل توسط نادیا کومانسی
المپیک ۱۹۷۶ مونترال

ژیمناست ۱۴ ساله رومانیایی با قد ۱۵۰ سانتی‌متری و وزن ۳۹ گیلوگرمی، به روی میله‌های نامتقارن در مونترال رفت و به امتیاز کامل ۱۰.۰۰ رسید! چیزی که متخصصان عقیده داشتند رسیدن به آن غیرممکن است. نتیجه به قدری غیرمنتظره بود که رتبه‌بندی دیجیتال قادر به نمایش همه ۴ رقم آن نبود و به جای ۱۰.۰۰، امتیاز ۱.۰۰ را برای این ورزشکار به نمایش درآورد!

۴- رقابت کو در مقابل اووت
المپیک ۱۹۸۰ مسکو

المپیک ۱۹۸۰ که تحت تحریم آمریکا برگزار شد، روز رویارویی دو دونده­‌ی بزرگ مسابقات دو نیمه‌استقامت انگلیس، سب کو (Seb Coe) و استیو اوت (Steve Ovett) بود که تنها یک بار در مسابقات قبل، یکدیگر را ملاقات کرده بودند و به همین دلیل رسانه‌ها آب و تاب بسیاری پیش از مسابقات، به این رقابت دادند. در نهایت، آن‌ها افتخارات برابری کسب کردند. اوت در ۸۰۰ متر برنده شد، و درمقابل، کو مدال طلای ۱۵۰۰ متر را گرفت.

۵- – رسوایی بن جانسون
المپیک ۱۹۸۸ سئول


بن جانسون (Ben Johnson) دونده سرعت کانادایی رکورد ۱۰۰ متر جهان در گرفتن طلا در المپیک سئول را شکست. اما در عرض ۴۸ ساعت، پیروزی او به ننگ تبدیل شد. چرا که آزمایش ادرار جانسون برای ماده ممنوع استنوزولول (stanozolol) مثبت بود. جانسون از مدال و رکورد جهانی محروم شد. درواقع، ۶ نفر از ۸ فینالیست ۱۰۰ متر در سئول دوپینگ کرده بودند.

۶- – عبور ردموند از خط پایان با همراهی پدرش!
المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا


درک ردموند (Derek Redmond)، دونده ۴۰۰ متر انگلیس یک برنده واقعی مدال بود. اما در نیمه راه مسابقات نیمه نهایی، تاندون پشت پای او پاره شد و او با شدت به زمین برخورد کرد. او به جای اینکه منتظر برانکارد بماند، شجاعانه خودش را بالا کشید و به صورت لنگان لنگان به مسابقه ادامه داد و سرانجام با حمایت پدرش که برای کمک به او به مسیر مسابقه شتافته بود، از خط پایان عبور کرد.

۷- برد ردگریو در ۵ المپیک متوالی
المپیک ۲۰۰۰ سیدنی


برخی از ورزشکاران افتخارات بیشتری نسبت به ۵ مدال طلای استیو ردگریو (Steve Redgrave)، قایقران انگلیسی، کسب کرده‌اند. اما آنچه ردگریو را پرافتخارترین بازیکن المپیک تمام دوره‌ها می‌کند این است که او مدال‌هایش را در طی ۱۶ سال و در ۵ بازی المپیک به دست آورده است، که در نهایت با پیروزی در سن ۳۸ سالگی در مسابقات روئینگ ۴ نفره بدون سکان مردان به پایان رسید.

۸- کسب ۸ مدال طلا توسط فلپس
المپیک ۲۰۰۸ پکن


مارک اسپیتز (Mark Spitz) در رقابت‌های مونیخ، ۷ مدال طلا کسب کرده بود، اما مایکل فلپس (Michael Phelps) شناگر آمریکایی در سال ۲۰۰۸ در استخر پکن، رکورد او را شکست. در طول ۸ روز او در هر ۸ رویدادی که شرکت کرده بود، پیروز شد (رکورد جهانی) و بیشترین مدال‌های طلا را که در هیچ بازی دیگری دیده نشده بود، از آن خود کرد. فلپس با احتساب بازی‌های آتن و لندن، ۱۸ طلای المپیک باورنکردنی را به دست آورده است.

۹- برانگیختن حیرت جهانیان توسط بولت
المپیک ۲۰۰۸ پکن


مسابقات دو ۱۰۰ متر مدت‌های زیادی بود که در وضعیت بسیار بدی قرار داشت و دوپینگ در آن رواج یافته بود که ناگهان اوسیان بولت (Usian Bolt) آتش عشق جهانی دو سرعت را دوباره شعله ور کرد. دونده محبوب و کاریزماتیک جامائیکا رکورد جهان را در فینال ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر شکست. او خیلی جلوتر از بقیه بود و حتی توانست سرعت خود را در نزدیک خط پایان کاهش دهد و با این حال برنده شود.

۱۰- شنبه پر از مدال در بریتیش کلمبیا
المپیک ۲۰۱۲ لندن


مسابقات لندن در اواسط شنبه به اوج شور و شعف خود برای کشور میزبان رسید. کسب مدال‌های طلا در رشته‌های قایقرانی دونفره و دوچرخه‌سواری در روز‌های گذشته، زمینه را برای یک رویداد ورزشی فراموش نشدنی در استادیوم المپیک فراهم کرده بود. در آن روز، ابتدا جس انیس (Jess Ennis) طلای مسابقات هپتاتلون را بدست آورد. سپس، گرگ رادرفورد (Greg Rutherford) با شگفتی در پرش طول به پیروزی رسید و پس از آن، در یک فینال هیجان انگیز، مو فرح (Mo Farah) در ۱۰۰۰۰ متر مقام اول را از آن خود کرد.

منبع:دیجی رو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک المپیک توکیو مدال طلا ۱۰۰ متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد

مربی سازنده کشتی فرنگی خوزستان گفت که بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی باعث شده تمرکزش فقط روی تمرین و کشتی بوده و خدا هم در راه رسیدن به موفقیت کمکش کند. - اخبار ورزشی -

ملک‌محمد بویری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره سهمیه گرفتن شاگردش علیرضا مُهمدی در مسابقات گزینشی المپیک اظهار داشت: بعد از کش‌وقوس فراوانی که علیرضا درخصوص تغییر وزن و آمدن به وزن المپیکی داشت، خیلی خوشحالم که توانست در بیشکک سهمیه المپیک را بگیرد. فدراسیون خیلی حمایت و علیرضا هم شایستگی خودش را اثبات کرد. همه از اینکه سهمیه‌ کشتی فرنگی را برای حضور در المپیک کامل کرد، خوشحالیم. از کادرفنی تیم ملی هم ممنونم که به علیرضا اعتماد کرده و به او میدان دادند، در کنارش بودند و زحمتش را کشیدند.

وی درباره اینکه چه چیزی در مُهمدی منجر به روند رو به رشدش در دو سال اخیر شده است؟، عنوان کرد: بی‌حاشیه بودن و اینکه قلب پاکی دارد. او کاری به کسی و حواشی ندارد و کارش خودش را انجام می‌دهد، خدا هم کمکش می‌کند که بهترین نتیجه را بگیرد. وقتی به او می‌گفتم این تمرین را انجام بده، دوبرابر چیزی که گفتم را انجام می‌دهد و جز تمرین به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

عضو کادرفنی تیم ملی جوانان در رابطه با اینکه چقدر برای شاگردش شانس کسب مدال المپیک در وزن پرمدعی 87 کیلوگرم قائل است، گفت: به امید خدا اگر مشکلی پیش نیاید و علیرضا به همین شکل به روند رو به رشدش ادامه دهد یکی از مدال‌های المپیک را از آن خود خواهد کرد. در 87 کیلوگرم همه خوب هستند ولی علیرضا هم یکی از مدعیان و خوب‎‌هاست هست و چیزی از آنها کمتر ندارد. در واقع حریفان کشورهای دیگر باید از علیرضا بترسند. قطعا یکی از مدعیان مدال المپیک در وززن 87 کیلوگرم مُهمدی است.

بویری درخصوص اینکه چقدر تصمیم به موقع آنها در خصوص تغییر وزن مُهمدی در کسب نتیجه در مسابقات گزینشی المپیک موثر بود، خاطرنشان کرد: از روزی که باشگاهداری کردم هیچ موقع نگذاشتم کشتی‌گیرانم وزن کم کنند. سه شاگردی که در سه وزن جوانان دارم، همه زیر وزن هستند. فقط یکی که کشتی‌گیر 55 کیلوگرم است، دو کیلو بالای وزن است. برای کل کشتی ایران این بهترین کار است که بچه‌ها وزن کم نکنند، کشتی‌گیر وقتی وزن کم نمی‌کند، بهتر می‌تواند کارایی‌اش را روی تشک نشان دهد و به مدال نزدیک‌تر است. در مورد علیرضا هم بهترین تصمیمی که گرفته شد، همین بود که نگذاشتیم بعد از جهانی بلگراد و مدالی که آنجا گرفت، وزن کم نکند.

این مربی خوزستانی همچنین با اشاره به فدراسیون کشتی و کارهایی که در این چند سال در همه بخش‌ها برای ورزش ملی کشور انجام داده، گفت: دبیر دارد کار می‌کند، این بر کسی پوشیده نیست و امکانات و شرایطی که در کشتی فراهم شده، کاملا عیان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد