Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@05:51:33 GMT

طرح صیانت و دروغی که به خورد خلق‌الله می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۴۴۱۰

طرح صیانت و دروغی که به خورد خلق‌الله می‌دهند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح حمایت از حقوق کاربران، مشهور به طرح صیانت در مجلس تصویب نشده ، نوشت: قطع کردن اینترنت   به گزارش پول نیوز، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی تحت عنوان «چند نکته درباره طرح مشهور به صیانت» نوشت:

برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی عنوان شده، طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی (مشهور به #طرح_صیانت) در مجلس تصویب نشده است و تا قبل از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، قانون نیست و اجرا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



‏آنچه روز ۶مرداد با رای ۱۲۱نماینده مجلس تصویب شد، سپردن این طرح به یک کمیسیون مشترک (طبق اصل ۸۵قانون اساسی) جهت بررسی دقیق، جامع، با حوصله و تخصصی طرح است.

در کمیسیون مشترک، هم از نظرات و پیشنهادات کارشناسان استفاده خواهد شد و هم حذف و اصلاحات متعددی در طرح فعلی صورت می‌گیرد.

‏کمیسیون مشترک شامل نمایندگانی از کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با موضوع مجلس (نظیر کمیسیون‌های فرهنگی، حقوقی و قضایی، صنایع، اقتصاد و...) است که هم کلیت طرح و هم اجزای آن را با دقت مورد بررسی قرار داده و نهایتاً تصویب هر جزئی از طرح، نیازمند رای دو سوم اعضای کمیسیون است.

‏پس از بررسی دقیق و کارشناسی طرح و حذف و اضافات احتمالی در آن، در صورتی که دو سوم اعضای کمیسیون مصوب کنند، طرح به صحن مجلس می‌آید.

مصوبات مشمول اصل ۸۵ نیاز به تعیین دوره آزمایشی برای اجرا دارد. پس از مشخص شدن این مدت توسط مجلس، طرح برای تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

‏مطابق آنچه بیان شد، فعلاً طرح حمایت از حقوق کاربران در مجلس تصویب نشده و برای تصویب راهی طولانی در پیش دارد و احتمالاً طی بررسی در کمیسیون مشترک دستخوش تغییر و تحولات قابل توجهی بشود.

فلذا برخی تحلیل‌ها در این باره با عنوان "مصوبه مجلس درباره اینترنت و فضای مجازی" نادرست است.

‏مثل هر طرح پیشنهادی دیگر، طرح حمایت از حقوق کاربران هم دارای نقاط قوت و ضعفی است.
بخش عمده طرح مربوط به ساماندهی مدیریت کلان و تنظیم گری فضای مجازی است و ورود چندانی به جزئیات نشده است.

"قطع کردن اینترنت" بر اساس این طرح، بزرگترین دروغی است که این روز‌ها به خورد خلق الله می‌دهند.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس دهم مجلس یازدهم طرح حمایت از حقوق کاربران کمیسیون مشترک مجلس تصویب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم اظهار کرد: خانواده شهدا سنگربانان انقلاب هستند و صیانت از آنان هم مقام با صیانت از خون شهیدان است‌.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان کرد: دشمن فرهنگ جامعه و بخصوص ایثارگران را نشانه رفته است تا نسل ایثارگر را از مسیر و ریل شهدا خارج کند.

وی تصریح کرد: ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند و ما می‌بایست آنان را در برابر هجمه‌های دشمن صیانت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: جنگ امروز متمرکز بر هویت ملی، مذهبی و افکار است و راه مقابله با آن آگاه سازی نسل جوان می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

حسن هنرمند عنوان کرد: برپایی ۱۱ هزار یادواره شهدا در مدارس استان قم، پیگیری مشکلات مسکن جامعه ایثارگری و احراز جانبازی بیست از هزار نفر بخشی از اقدامات بنیاد شهید قم بوده است.

کد خبر 6088775

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست