Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طرح تفکیک زباله در حال اجرا است که بعد از استقرار سایت پسماند شهری در مبدأ و مقصد شهری می‌تواند صورت بگیرد.

او با اشاره به این که سایت پسماند شهری در شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد افزود: اقدامات راه اندازی کارخانه تولید کود و کمپوست انجام شده که حدود ۱۲ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی زاده با اشاره به این که طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهری در شورای ششم اجرایی و عملیاتی می‌شود، عنوان کرد: زمان زیادی از تصویب این طرح نمی‌گذرد و در آن  تمام خیابان‌های شهری و مسیر‌هایی که نیاز به تعریض دارد پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به این که سال آینده صنوف آلاینده به خارج از سطح شهر منتقل می‌شوند اظهار کرد: تاکنون حدود ۷۱۴ پروانه ساختمانی صادر شده که تعدادی از واحد‌های صنفی نسبت به ساخت ساختمان در آن جا اقدام کرده اند.

او ادامه داد: با توجه به این که ایجاد مکانی برای برگزاری مراسم‌های بزرگ شهری دغدغه شورا و شهرداری بوده است، راه اندازی میدان بزرگ اجتماعات با ۱۲ هکتار برنامه ریزی شده که محلی برای برگزاری آیین‌های مذهبی و ملی خواهد بود.

تقی زاده بیان کرد: از سال ۹۶ تا کنون ۱۲ پارک و بوستان در مناطق مختلف شهری کلنگ زنی و افتتاح شده است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند شهری صنوف آلاینده حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم

سیدمحسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید. 

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود، یکی از مشکلات مهم محیط‌زیست شهری در قم است.  

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.  

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود، درحالی‌که ساعت اعلام‌شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا  ۶:۰۰ صبح است.

 وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، باوجوداینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام‌شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان