Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکستان اتهامات مطرح شده از سوی وزیر سابق مهاجرت و شهروندی کانادا را درباره تحرکات برون‌مرزی طالبان رد کرد و آن را بی دلیل و گمراه کننده دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کریس الکساندر، وزیر سابق شهروندی و مهاجرت کانادا در توئیتی مدعی شد که شبه نظامیان طالبان منتظرند تا از پاکستان به داخل افغانستان بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ همچنین نخستین سفیر مقیم کانادا در افغانستان نیز بود، ادامه داد:‌ هرکس که همچنان این مساله را رد می‌کند که پاکستان در اقدامی تحریک‌آمیز و تهاجمی علیه افغانستان دخیل نیست،‌ در نبردی نیابتی و جرایم جنگی در این کشور شریک است.

اسلام آباد اما این اتهامات را رد کرد و اظهارات الکساندر را فاقد درک کافی از مسائل و همچنین بی پایه و اساس خواند.

زاهد حافظ چودری، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک رشته توئیت نوشت: ما شدیدا این اظهارات بی پایه و اساس از سوی وزیر سابق کانادایی را رد می‌کنیم چون هیچ پایه و مبنایی ندارند.

وی همچنین گفت:‌ اکنون که جهان به آنچه پاکستان و عمران خان، نخست وزیر در مورد عدم وجود راه‌حل نظامی برای درگیری در افغانستان و نیاز به یک حل و فصل سیاسی فراگیر، گسترده و جامع اذعان کرده است، چنین اظهارنظرهای واقعا تاسف‌بار هستند. این مساله با طرف کانادایی مورد بحث قرار گرفته است. ما به مسئولان کانادایی تاکید کرده‌ایم تا اقداماتی را برای رسیدگی به چنین کارزار تحریک آمیز و مخرب انجام دهند.

طالبان همزمان با مرحله نهایی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حملات خود را تشدید کرده و بسیاری از نواحی این کشور را متصرف شده است.

کابل نیز اسلام آباد را به حمایت از طالبان متهم می‌کند. پاکستان این اتهامات را نمی‌پذیرد و واشنگتن را به خراب کردن اوضاع در افغانستان با این خروج عجولانه متهم می‌کند.

در دسامبر ۲۰۱۸، پاکستان یکسری مذاکرات بی سابقه را بین واشنگتن و طالبان سازماندهی کرد که راه برای توافق صلح دوحه بین دو طرف هموار شد.

پاکستان دور نخست مذاکرات مستقیم بین دولت کابل و طالبان در اسلام آباد را در ژوئیه سال ۲۰۱۵ تسهیل کرد.

این از آن جهت می‌تواند بر طالبان تاثیر بگذارد که خانواده تعدادی از رهبران این گروه شبه نظامی مدت‌هاست که در پاکستان به سر می‌برند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل