Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیف بدری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: متاسفانه برنامه منظم و مدونی در حوزه اقتصادی کشور وجود ندارد و از این‌رو برای حل مشکلات اقتصادی و هم‌چنین بهبود شرایط بازار مسکن که جزیی از این اقتصاد است باید یک برنامه جامع، مدون و کارشناسی شده و برنامه ۵ یا ۱۰ ساله برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسکن یکی از بخش‌های اقتصاد بوده که بروز بیرونی داشته و چند صنعت به آن وابسته است و متاسفانه به دلیل وضعیت نامناسب بخش مسکن در کشور در حال حاضر عده‌ای محدودی تعداد خانه‌های زیاد را دارند و عده‌ای زیاد از اقشار جامعه فاقد مسکن هستند که این امر سبب عدم توازن در تولید و توزیع مسکن شده که نابسامانی‌هایی در قیمت‌ها نیز ایجاد کرده است.

 

طرح جهش تولید راهکاری برای رفع مشکلات کنونی بازار مسکن است

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای رفع این مشکل در حوزه مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ابتدای امر وارد موضوع شده و طرح جهش تولید مسکن را در دستور کار خود قرار داد و طبق این طرح دولت مکلف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است.

بدری تصریح کرد: برخی از این واحدهای مسکونی به صورت شهری، روستایی، شخصی‌ساز و ... است و اما از میان این یک میلیون واحد مسکونی تعداد ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد برای تامین مسکن جوانان، اقشار کم‌درآمد، بیکاران، کارمندان و ... در نظر گرفته شده که یکی از ویژگی‌های آن اختصاص تسهیلات کم‌بهره قرض‌الحسنه برای ساخت این واحدهای مسکونی خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح مذکور در راستای تامین تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت این تعداد واحد مسکونی مبلغی به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای ارائه تسهیلات ساخت این واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده که توسط بانک‌های عامل تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: از جمله سایر مزایای ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مذکور ارائه زمین رایگان برای ساخت این واحدهای مسکونی، تامین زیرساخت‌های لازم برای آن است که برای تامین هزینه‌های مالی مورد نیاز و عملیاتی کردن این طرح‌ها نیز منابع خاصی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق طرح ارائه شده مقرر شد تا درآمدهای کسب شده از مالیات‌های خانه‌های خالی در اختیار اجرای این طرح قرار گیرد و در کنار آن منابع مالی دیگری از بازگشت تسهیلات مسکن مهر تا سال ۱۴۰۳ نیز برای تامین هزینه‌های مورد نیاز ساخت این واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است.

بدری ادامه داد: علاوه بر آن مقرر شد تا پس از تصویب مالیات بر حوزه مسکن و زمین نیز درآمدهای کسب شده از آن به ساخت این واحدهای مسکونی اختصاص یابد.

 

رفع مشکلات بازار مسکن، فولاد و سیمان جزو اولویت‌های دولت آینده باشد

وی با اشاره به مطالبات از وزرای دولت آینده تشریح کرد: بهبود وضعیت در حوزه فولاد، میلگرد، سیمان و مسکن جزو اصلی‌ترین محورها و مطالبات ما از وزرای آینده راه و شهرسازی و صمت در دولت سیزدهم خواهد بود و این موضوع را به عنوان یکی از ملاک‌های رای اعتماد به وزرا قرار خواهیم داد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی کنونی در کشور ادامه داد: در کشورهای خارجی تنظیم بازار و اقتصاد با اخذ مالیات انجام می‌گیرد و یکسری ابزارهای ایجابی هم‌چون ارائه مشوق‌های لازم به فعالان اقتصادی، ارایه تسهیلات قرض الحسنه و کم‌بهره، ارایه زمین رایگان برای فعالیت‌های اقتصادی و ... در نظر گرفته می‌شود و اما در کنار آن برای تنظیم‌گری اقتصاد از ابرازهای سلبی یعنی همان مالیات استفاده می‌شود.

بدری بیان کرد: بدین صورت که تمامی درآمدهای کسب شده حساب و کتاب خاص خود را داشته و مشمول مالیات می‌شود و اما این درحالی است که این موضوع در کشور ما مغفول مانده که باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه دولت آینده قرار گیرد تا مقابل سوداگری‌ و دلالی‌ها ایستاد.

یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه است

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما مالیات بر عایدی سرمایه است که البته روند بررسی این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس کمی طولانی شده که امیدواریم در سریعترین زمان ممکن بررسی کامل و نهایی در خصوص این طرح انجام گیرد تا با اجرای آن شاهد رفع نواقصات موجود باشیم.

وی گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل مسکن، خودرو، ارز، طلا، زمین و... شده و طبق این طرح در صورت تصویب در صحن مجلس با درنظر گرفتن شرایط ارزش پول ملی و تورم موجود برای سرمایه‌هایی که از خرید و فروش موارد مذکور به دست آید مالیاتی در نظر گرفته می‌شود و عایدات این مالیات نیز صرف تولید، ساخت مسکن، ایجاد زیرساخت‌ها در کشور و... خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: صدیف بدری مسکن عمران نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مالیات ساخت این واحدهای مسکونی مالیات بر عایدی سرمایه مجلس شورای اسلامی نظر گرفته شده واحد مسکونی رفع مشکلات دولت آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو