Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۵۰۰ میلیون تن ذخایر مس در این استان تاکنون کشف شده که در همین ارتباط شرکت‌های توانمند کشوری اعلام سرمایه‌گذاری کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داود شهرکی اظهار داشت: صنعت بدون منابع بانکی نمی‌تواند رونق داشته باشد طی سالیان گذشته عمده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت سیستان و بلوچستان توسط مردم بوده که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته میل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی و دولتی توانمند در استان فراهم شده که در آینده نزدیک در استان شاهد جهش تولید و رونق اقتصادی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیستم بانکی با بخش‌های تولید و تجارت به رونق اقتصادی کمک به سزایی خواهد کرد افزود: سال گذشته با پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تنها استانی بودیم که در راستای حمایت و رونق تولید زمینه اجرای تسهیلات 9 درصدی یارانه‌ای را فراهم و عملیاتی کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: استراتژی توسعه‌ای تعریف شده برای توسعه این استان در دو بخش معدن و تجارت بوده و با توجه به ذخایر خوب معدنی که در استان داریم توجه به معدن ایجاد صنایع را هم در پی‌خواهد داشت که این مهم در استان ما در حال انجام است.

90 درصد محصولات معدنی خراسان جنوبی به دلیل دسترسی نامناسب به سیستم حمل و نقل قیمت تمام شده بالایی دارندپیشنهاد جدید وزیر صمت برای عوارض صادراتی 16 محصول معدنی و فولادیمعاون وزیر کشور: 76هزار و 835 طرح‌‌ نیمه‌تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی ایران شناسایی شد‌/ معرفی مدیران ‌تعلل‌کننده‌ تولید به دادستانی و بازرسی

وی تصریح کرد: تاکنون در سیستان و بلوچستان 37 تن طلا شناسایی شده و ذخیره خوب تیتانیوم در منطقه فنوج نیز شناسایی که سرمایه‌گذاری توسط یکی از شرکت‌های توانمند معدنی کشور جهت ایجاد معدن و صنایع وابسته در حال انجام است. 500 میلیون تن ذخایر مس در این استان تاکنون کشف شده که در همین ارتباط شرکت‌های توانمند کشوری اعلام سرمایه‌گذاری کردند.

شهرکی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان طرح‌های بزرگ از جمله فولاد چابهار، طلای بزمان، مس شمال زاهدان، مس نیمروز و صنایع معدنی منیزیت با پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبول در حال انجام است که نهایتاً با اتمام این طرح‌ها جهش اقتصادی در استان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان صنایع شاخص کشوری فعال است از جمله دو کارخانه سیمان و یک کارخانه سیمان آماده افتتاح، کارخانه صنایع معدنی مس نصرت‌آباد، مجتمع نساجی ایرانشهر، کارخانه تولید کننده سموم دفع آفات نباتی با تأمین 15 درصد از نیاز کشور، کارخانه‌های تولیدی تور ماهی که تأمین‌کننده 80 درصد نیاز صیادان کشور است و قطب صنایع تبدیلی شیلاتی در تولید انواع برندهای کنسروها در کشور هستیم.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان با یک هیأت بزرگ اقتصادی امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

پیش از این یک هیأت اقتصادی سی و دو نفری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر که در ترکیب آن سه وزیر و معاونان تعدادی از وزارتخانه‌ها حضور داشتند به ایران سفر کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد