Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر ضرورت رسیدگی به ضعف مدیریتی در حوزه کشاورزی گفت: تداوم این سوء مدیریت‌ها به کشاورزی و تولید ملی ضربه می‌زند. - اخبار استانها -

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره نقش سوء مدیریت در وارد آمدن خسارات به کشاورزان گیلانی در فصل زراعی امسال اظهار داشت: خشکسالی‌ عامل اصلی وارد آمدن خسارات‌ به مزارع و شالیزارهای استان گیلان بود و در این امر تردیدی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دومین عامل اصلی در به بار آمدن خسارات را سوءمدیریت و ضعف مدیریتی در سطح ملی و استانی دانست و گفت: دولت و مسئولان استانی باید خسارات ناشی از خشکسالی را پیش‌بینی کرده و تمهیدات لازم را در نظر می‌گرفتند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان استانی باید تجهیزات، امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان و سازمان‌های ذی‌ربط نظیر جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای قرار می‌دادند تا مدیریت کشت و تعمیر آب‌بندان‌ها به موقع انجام شود.

گله‌مندی مردم از عملکرد ادارات در گیلان؛ ارتقای سلامت اداری موجب رضایت‌مندی شهروندان می‌شودعدم حمایت متولیان فرهنگی از هنرمندان در گیلان؛ بسیاری از مراکز هنری سال‌ها بلااستفاده مانده است33 درصد مسکن روستایی استان گیلان در مقابل حوادث غیرمقاوم است

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این خسارات ممکن است در آینده نیز رخ دهد و به کشاورزان و تولید ملی کشور ضربه بزند ابراز داشت: ما باید این ضعف ویژه مدیریتی را کاهش دهیم و قطعاً این مسئله مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

آقازاده افزود: استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان برنج بسیار مرغوب، باکیفیت و اصیلی تولید می‌کنند لذا برای خرید تضمینی برنج باید قیمت معقول و مناسبی تعیین شود تا بخشی از خسارات وارده و هزینه‌های بسیار سنگین و کمرشکنی که امسال به کشاورزان تحمیل شد جبران شود.

وی با بیان اینکه برای به صرفه بودن کشاورزی و تولید برنج در گیلان چاره‌ای جز مکانیزه کردن شالیزارها نداریم گفت: صنعتی کردن کشاورزی و تأمین منابع آبی و تقویت آن از جمله مواردی است که باید سال‌های گذشته رسیدگی می‌شد تا کشاورزان اکنون با مشکل مواجه نباشند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین بیمه کشاورزی برای جبران خسارات وارده به کشاورزان، بازرگانی برنج، ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه آن و تأمین نهاده‌های کشاورزی از دیگر موضوعات مهم در حوزه کشاورزی گیلان است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دولت باید نهاده‌های کشاورزی را تأمین و به صرفه در اختیار کشاورزان قرار می‌داد که متأسفانه این امر به‌ علاوه موارد مذکور محقق نشد گفت: همچنین عدم لاینینگ انهار نیز از دیگر مشکلات گیلان در بخش کشاورزی است که باید برای تقویت آب کشاورزی انجام شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استان گیلان باید این عقب‌ماندگی بسیار خسارت‌بار را کاهش داده و از خسارات بیشتر جلوگیری کند ابراز داشت: مسئولان و نمایندگان در شرایط کنونی که کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند نقش دارند.

وی با بیان اینکه نمایندگان و مسئولان باید برای رفع این مشکلات نیز نقش خود را ایفا کنند تا جبران مافات شود گفت: ما این موضوع را حتماً در دستور کار قرار می‌دهیم و حل مشکلات بخش کشاورزی را به‌عنوان مطالبه اصلی استان گیلان و کشاورزان استان در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد