Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@23:49:06 GMT

حریرچی: پیش‌بینی روزانه ۸۰۰ مرگ کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۷۲۶۶

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: اگر به دستورالعمل‌ها عمل نکنیم شاید در آینده مرگ‌های کرونایی در کشور به حدود ۸۰۰ نفر در روز برسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "ایرج حریرچی" شامگاه دیروز (یکشنبه)، با حضور در برنامه زنده تلویزیونی با عنوان "شیب فزاینده کرونا، هر ۴ دقیقه فوت یک ایرانی"، با اشاره به اینکه هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم، گفت: در ۱۰ روز آینده روند افزایشی را خواهیم داشت، ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد تعداد مراجعان سرپایی، ۳۲ درصد تعداد بیماران بستری شده و ۳۸ درصد تعداد بیماران فوت شده افزایش پیدا کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به اینکه اول فروردین اکثر شهر‌های کشور زرد یا آبی بود، افزود: ۳۱ فروردین، اکثر کشور قرمز شد، اما در ۲۵ اردیبهشت به شرایط نرمال رسیدیم و اکثر شهر‌ها نارنجی یا زرد بودند، ولی به تدریج با ورود ویروس دلتا اکنون به وضعیتی رسیده‌ایم که نزدیک به ۹۰ درصد شهر‌های کشور قرمز یا نارنجی هستند.

حریرچی با بیان اینکه اندونزی، روسیه و آمریکا در مدت اخیر معمولاً جزو ۱۲ کشور اول از لحاظ میزان بستری و فوت بودند، گفت: امروز سه هزار و ۴۸۳ مورد بستری جدید داشتیم و در مواقع پیک بالای ۱۰ درصد این تعداد ممکن است، فوت کنند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امروز ۳۶۶ فوتی داشتیم، گفت: در مجموع جان‌باختگان ما در کشور ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر به دلیل کرونا است، اما ممکن است به کانال ۴۰۰ یا ۵۰۰ فوتی هم برسیم.

او ادامه داد: اکنون به دلیل تجهیزاتی که توانستیم تهیه کنیم، امکانات گسترش پیدا کرده است بنابراین میزان مرگ و میر نسبت به پیک آبان ماه پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی یک مرکز بین‌المللی منحنی و مرگ امروز حدود ۳۰۰ بود، گفت: پیش‌بینی‌های دانشگاه واشنگتن نشان می‌دهد که در یک ماه و نیم آینده، مرگ‌های کرونایی در کشور ما از روزانه ۳۰۰ نفر کنونی به حدود ۶۰۰ نفر افزایش یابد و اگر به دستورالعمل‌ها عمل نکنیم شاید در آینده این رقم به حدود ۸۰۰ نفر در روز برسد.

حریرچی با بیان اینکه در این مدت مدارس و دانشگاه‌ها یک چهارم جمعیت هستند که تعطیل بودند و شهر‌های قرمز هم منع تردد شبانه داشتند، افزود: در دو ماه گذشته نسبت به شرایط قبل کرونا بیشتر تحرک داشتیم به طوریکه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور اشاره کرد و افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور به ۳۹ درصد کاهش پیدا کرده که این درصد کمترین مقدار در طی یک سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مطلوب ما رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور است، گفت: هر وقت میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور کم شد تعداد مبتلایان بالا می‌رود، در هرمزگان، کرمان، البرز و گیلان رعایت شیوه نامه‌ها کمتر از ۳۰ درصد است به عبارت دیگر در کشور ۶۱ درصد دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و در این استان‌ها بیش از ۷۰ درصد شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند.

حریرچی با بیان اینکه استفاده از ماسک در هرمزگان فقط ۲۹ درصد است، افزود: در گیلان ۳۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند و لذا این استان‌ها درگیری بیشتری دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعمال نظارت‌ها به وضوح در سطوح اجرایی علی‌رغم اینکه در سطوح بالا توصیه می‌شود کاهش پیدا کرده و از طرفی تاب‌آوری مردم کم شده چرا که ۱۸ ماه است که درگیر کرونا هستیم، گفت: تضعیف سرمایه اجتماعی در حوزه کرونا صورت گرفته و تقلیل اعتماد عمومی به وجود آمده است، انگار که مردم با خودشان یا با گروه دیگری لجبازی می‌کنند، مردم خطر را می‌دانند، ولی اقتضائات لازم را رعایت نمی‌کنند لذا راهکار بازگشت اعتماد عمومی و اجماع در راه حل‌ها است.

حریرچی همچنین با اشاره به اینکه در دولت بعدی باید روی این موضوع اجماع شکل بگیرد، افزود: راه نجات اصلی، واکسیناسیون عمومی سریع برای همه مردم است و حتی فراتر از گروه‌های هدف باید پوشش واکسیناسیون را به زیر ۱۸ سال تامین بدهیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که کوتاهی در خصوص کرونا صورت نگرفته است، گفت: واقعیت این است که در نهایت صداقت تلاش شده تا حداکثر ممکن واکسن فراهم شود، اما مقاطعی بوده که اسیر بودیم تا ۸ میلیون دلار برای واکسن کوبایی را جابجا کنیم.

او ادامه داد:، اما اکنون، واکسن در حال ورود به کشور است به طوریکه اهدایی کشور ژاپن را داشتیم، اما برخی از کشور‌ها تقریباً تصمیم گرفتند که دُز سوم واکسن را در پیش بگیرند بنابراین این موضوع دوباره بازار واکسن را به هم خواهد زد.

حریرچی با بیان اینکه اصول شناخته شده در مورد واکسن تغییر پیدا کرده است، افزود: اکنون صحبت از دُز یادآور است به طوریکه کشور آلمان با آسترازنکا شروع کرد و اکنون دُز دوم را به جای آسترازنکا، فایزر می‌زنند.

معاون کل وزارت بهداشت به واکسیناسیون عمومی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور ما دیر انجام شد و حتماً باید جلوتر انجام می‌شد، گفت: نسبت به کل جمعیت عقب هستیم، اما نسبت به گروه‌های هدف دستاورد خوبی داریم که این ناشی از فهم و فرهنگ مناسب مردم است.

وی همچنین با بیان اینکه در گروه‌هایی که اعلام کردیم، مردم ۷۵ تا ۸۰ درصد اقدام به تزریق واکسن کردند که بسیار موضوع مهمی است، افزود: افزایش سرعت واکسیناسیون اثرات میان مدت و درازمدت دارد البته اثرات کوتاه مدت هم دارد به همین دلیل باید بتوانیم روزانه یک درصد را واکسینه کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با تاکید براینکه واکسن دپو شده در وزارت بهداشت نداریم، ادامه داد: مشکل کمبود سِرم به زودی حل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی دارو‌هایی وجود دارد که طبق اعلام رسمی کمیته علمی و معاونت درمان، دارو‌های مفید در کرونا نیستند و در دنیا خیلی از دارو‌هایی که به صورت روتین استفاده می‌شود چندان موثر نیست، افزود: مشکلاتی که پیش می‌آید فشارش بر مردم وارد می‌شود به طوریکه داروی رمدسیویر ۷۰۰ هزار تومان است که بعضی بیمارستان‌ها به خاطر کمبود منابع و مشکلات مالی با بیمه قبول نمی‌کنند.

حریرچی در پایان با بیان اینکه کشور ما علاوه بر کرونا در جبهه اقتصادی هم می‌جنگد، گفت: آمریکا با ۴ برابر جمعیت ما، هر دفعه چندین هزار میلیارد دلار برای مقابله با کرونا هزینه صرف می‌کند و کشور‌های دیگر هم میلیارد‌ها یورو پول خرج می‌کنند و توانایی این را دارند که اگر به کسی می‌گویند در خانه بمان، مشابه دریافتی‌های قبلی و حتی بیشتر از آن را به او بدهند، اما کشور ما علاوه بر جبهه کرونا در جبهه اقتصادی هم می‌جنگد و به علت تحریم‌های ناجوانمردانه، توانایی این کار را ندارد. برچسب ها: حریرچی ، ویروس ، دلتا ، کرونا ، وزارت بهداشت ، واکسن ، شهرهای قرمز و نارجی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حریرچی ویروس دلتا کرونا وزارت بهداشت واکسن شیوه نامه های بهداشتی در کشور معاون کل وزارت بهداشت رعایت شیوه نامه ها پیدا کرده کشور ما شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶

پیش‌بینی می‌شود تورم جهانی پس از رسیدن به اوج ۸.۷ درصدی در سال ۲۰۲۲ به ۵.۹ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند و تا سال ۲۰۲۶ به ۳.۷ درصد برسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نرخ تورم جهانی به‌تدریج در حال کاهش، اما این کاهش کند بوده است. سوال این است که آیا تورم به اندازه کافی کاهش پیدا می‌کند تا سیاست‌های پولی را تسهیل کند یا خیر. فدرال رزرو تاکنون نرخ‌ها را به مدت ۹ ماه در میان تورم اصلی قوی‌تر از حد انتظار نگه داشته است که این اقدام قیمت‌های نوسان انرژی و مواد غذایی را حذف نمی‌کند.

با این حال با نگاهی بیشتر به آینده، پیش‌بینی‌های تورم صندوق بین‌المللی پول (IMF) نشان می‌دهد که با کاهش فشار قیمت‌ها، تورم کاهش پیدا می‌کند، اما مسیر کاهش تورم خالی از ریسک‌های ناشناخته نیست.

چشم‌انداز تورم صندوق بین‌المللی پول

طبق آخرین پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول برای نرخ تورم جهانی تا سال ۲۰۲۶، تورم جهانی پس از رسیدن به اوج ۸.۷ درصدی در سال ۲۰۲۲ به ۵.۹ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا خواهد کرد. این امر نشان‌دهنده روندهای تورم امیدوارکننده در میان رشد انعطاف‌پذیر جهانی است.

در حالی که تورم تا حد زیادی به دلیل کاهش قیمت انرژی و کالاها کاهش پیدا کرده است، تورم بالای مداوم خدمات چالش‌هایی را برای کاهش فشار قیمت‌ها ایجاد می‌کند. علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول خطر بالقوه تشدید درگیری در خاورمیانه را برجسته می‌کند که می‌تواند به شوک‌های قیمت انرژی و هزینه‌های حمل‌ونقل بالاتر منجر شود.

این تحولات می‌تواند بر سناریوهای تورم تأثیر منفی بگذارد و بانک‌های مرکزی را به اتخاذ سیاست‌های پولی سخت‌تر ترغیب کند. به‌طور کلی پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶، تورم جهانی به ۳.۷ درصد کاهش داشته باشد که به‌طور قابل توجهی بالاتر از هدف دو درصدی تعیین‌شده توسط چندین اقتصاد بزرگ است. از سوی دیگر در این سال می‌توان شاهد واگرایی در مسیر تورم بین اقتصادهای پیشرفته و نوظهور بود.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود کشورهای ثروتمند تا سال ۲۰۲۶ نرخ تورم را نزدیک‌تر به هدف دو درصدی ببینند، پیش‌بینی می‌شود که نرخ تورم در اقتصادهای نوظهور به ۴.۹ درصد برسد که به میانگین‌های قبل از همه‌گیری نزدیک‌تر خواهد شد.

کد خبر 750447

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد