Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رتبه‌های تک‌رقمی کنکور امسال در حالی معرفی شدند که جای خالی استان فارس در میان این افراد بسیار به چشم می‌آید ‌و متاسفانه دانش‌اموزان فارسی نتوانستند در این تورنمنت حساس جایی برای خود پیدا کنند.

این در حالی است که سال گذشته نیز تنها یک نفر از استان فارس در گروه علوم تجربی توانست رتبه تک رقمی کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا معاون اموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس در گفتگو با خبرنگار فارس، چهار عامل را برای سنجش عملکرد آموزش و پرورش هر استان موثر دانست.

رسول قانونی اظهار داشت: ارزیابی موقعیت آموزشی، درون‌دادها، فرآیندها و در نهایت برون‌داد آنچیزی است که سنجش کلی آموزش محسوب می‌شود.

وی افزود: برون‌داد محصول نهایی پروسه آموزش است که در نهایت با نتیجه‌ای که دانش‌آموز کسب می‌کند به دست می‌آید اما نکته قابل توجه اینجاست که کسب رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور سهم بسیار ناچیزی در سنجش عملکرد دارد چرا که یک تست می‌تواند چندین رتبه یک فردا را به عقب یا جلو بکشاند و این امر تحت تاثیر شرایط مختلفی است که هر دانش‌آموز تجربه می‌کند.

قانونی، میزان بهره هوشی و خلاقیت فردی هر دانش‌آموز را در کسب رتبه تک رقمی مهم دانست و گفت: ما در سال‌های مختلف رتبه‌های تک رقمی را در استان داشته‌ایم کما اینکه هیچ‌گاه کسب رتبه تک‌رقمی علی‌رغم شیرینی که دارد فاکتور مناسبی برای سنجش تحصیلی یک استان و همچنین عملکرد آموزش و پرورش هر استان نخواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه استان فارس نیز دانش‌آموزان توانمند، با نبوغ و بهره هوشی بالا دارد گفت: ما دو نوع آزمون ملاک مدار و هنجار مدار داریم که در نوع دوم همه دانش‌آموزان با هم مقایسه می‌شوند و ۶۸ درصد افرادی هستند که نمره آنها از انحراف استاندارد بالاتر بوده و این عدد می‌تواند شاخص مناسب‌تری برای سنجش باشد، چنانچه رتبه‌های زیر ۱۰۰ و زیر ۱۰۰۰ زیرمجموعه این شاخص قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه از کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی کنکور ۱۴۰۰ توسط دانش‌آموزان فارسی خبر داد و گفت: بررسی رتبه‌ها نشان می‌دهد ما نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم و دانش‌آموزان فارس همیشه حرفی برای گفتن داشته و دارند که این مرهون تلاش‌های دبیران توانمند ما است.

قانونی در ادامه ایجاد رویکرد برابری در استان را اولویت آموزش و پرورش استان دانست و عنوان کرد: تمام تلاش ما حاکم کردن رویکرد برابری و تقسیم امکانات و تجهیزات آموزشی در کلیه نقاط استان است چنانچه شاهد هستیم بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور نیز از میان روستاییان استان هستند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره مقایسه تحصیل در فضای حقیقی و مجازی اظهار داشت: قطعا فضای مجازی مانند فضای حقیقی نمی‌شود اما هر کدام اهداف خود را دنبال می‌کند و با هم قابل مقایسه نیست.

به گزارش فارس، باتوجه به اسامی اعلام شده، تهران از نظر تعداد داوطلبان با رتبه برتر در جایگاه اول در بین استان‌ها قرار دارد و اصفهان جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ۹ تیر ماه سال جاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد و  فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. 

بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با شرکت ۸۹ هزار و ۴۲۸ داوطلب برگزار شد که از این آمار، ۴۱ هزار و۴۲۴ نفر در گروه تجربی، ۸ هزار و۷۳۴ نفر در گروه ریاضی، ۲۱ هزار و۲۸۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۷ هزار و۶۱۳ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و۳۷۰ نفر در گروه زبان شرکت کردند. 

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از روز گذشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: کنکور ۱۴۰۰ فارس رتبه برتر تک رقمی سنجش معیار آموزش و پرورش رتبه تک رقمی دانش آموزان نفر در گروه استان فارس برای سنجش کسب رتبه رتبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از شرکت ۴۴ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، پژمان خلفیان امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، با اشاره به اینکه 110 حوزه امتحان نهایی در استان آماده شده است، اظهار داشت: قرار است 44 هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی امسال به مدت 10 روز شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاثیر کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی، 50 درصد و 50 درصد است، عنوان کرد: در سال تحصیلی آینده، تاثیر سوابق تحصیلی 60 درصد و تاثیر کنکور 40 درصد خواهد شد، این اقدام به‌خاطر کاهش استرس کنکور و موثر بودن سابقه‌های تحصیلی در حال انجام است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 45 کارگاه کار و فناوری در سطح استان تجهیز شدند، عنوان کرد: بیش از 200 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های استان هزینه شده است، رشته‌های هنرستان‌های استان در 17 منطقه آموزشی استان آمادگی کامل برای ورود هنرجوهای جدید را دارند.

خلفیان با اشاره به اینکه 36 درصد دانش‌آموزان متوسطه استان در رشته‌های هنرستان‌ها و 64 درصد در رشته‌های نظری در حال تحصیل هستند، مطرح کرد: برنامه در سال جدید این است که عدد دانش‌آموزان رشته‌های نظری به 60 درصد و هنرجویان هنرستان‌ها به 40 درصد برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح شهید محسن فخری‌زاده، بیان داشت: در این طرح به واسطه اهمیت هوش مصنوعی و کد نویسی، 15 سایت جدید کامپیوتری متوسطه اول در سطح استان مجهز و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، عنوان کرد: در این زمینه جلسات مکرر با دانش‌آموزان، دبیران و اولیا دانش‌آموزان گرفته می‌شود تا دانش‌آموزان با نگاه درست و بر اساس واقعیت، رشته تحصیلی متوسطه خود را انتخاب کنند.

خلفیان همچنین به تجهیز حوزه‌های امتحانی در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مجموعا 3 میلیارد و 120 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، 578 میلیون تومان از محل اعتبارات فصل 5 و یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی صرف تجهیز حوزه‌های امتحانی استان شده است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!