Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:22:17 GMT

شورای عالی توسعه جزیره های هرمزگان تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۷۵۳۹

شورای عالی توسعه جزیره های هرمزگان تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست بررسی مشکلات سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که با حضور رییس مجمع نمایندگان هرمزگان، معاونان استانداری و جمعی دیگر از مسوولان برگزار شد، اظهار داشت: در قالب این پیشنهاد و در صورت موافقت رییس جمهور، این کارگروه به صورت منظم و ماهانه برای بررسی مشکلات و میزان پیشرفت پروژه ها در ۱۴ جزیره استان تشکیل و دستگاه‌های اجرایی گزارش کار خود را ارائه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کارگروه به منظور سیاست گذاری کلان در حوزه جزایر استان و با حضور معاون رییس جمهور و برخی از وزیران تشکیل خواهد شد، افزود: توسعه، پشتیبانی، تحرک اقتصادی و افزایش پهنه مسکونی و گردشگری جزایر، یکی از الزامات و ضروریات است که باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد و در قالب یک سیاست گذاری خاص، برنامه توسعه جزیره ها در چهار سال آینده تنظیم و تدوین شود.

همتی، توسعه ظرفیت ها به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در جزیره های استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با حمایت از بخش تولید و گردشگری و بهره مندی از این ظرفیت خدادادی، می توان زمینه تحول در این مناطق را سرعت بخشید.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اگر بخواهیم در جزایر استان تحول جدی و پرشتاب صورت بگیرد، باید ساختار و برنامه هایی که در شورای توسعه جزایر یا کارگروه توسعه جزیره های استان پیش بینی می شود مورد حمایت دولت قرار بگیرد تا دستگاه‌ها از قدرت و اختیار کافی برخوردار باشند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست همچنین از طرح مشکلات مربوط به چند سرمایه گذار و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل مشکلات این سرمایه گذاران خبر داد.

همتی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده، هم اکنون چهار پرواز رفت و برگشت به صورت هفتگی در مسیر بوموسی _ بندرعباس انجام می شود که تلاش داریم این پروازها به صورت روزانه انجام شود و از ظرفیت شناورها نیز برای جابه‌جایی بار و مسافر استفاده خواهد شد.

وی تقویت بخش اورژانس بیمارستان بوموسی و همچنین حضور مستمر پزشک متخصص زنان و زایمان در جزیره را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ثبت احوال نیز باید پشتیبانی لازم را برای ثبت تولد نوزادان در این جزیره انجام دهد.

استاندار هرمزگان گفت: دستورهای لازم به منظور توسعه ظرفیت بخش برق و آب در جزیره های بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به دستگاه های مربوطه داده شده و در نشست های بعدی، مشکلات جزایر دیگر استان نیز با حضور دستگاه های مربوطه مورد رسیدگی و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5270926

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون همتی استانداری هرمزگان جزیره ابوموسی جزیره هرمز قشم جزیره کیش بندر لاوان جزیره لارک ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان خطبه های نماز جمعه شیراز اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران ایلام دستگاه ها جزیره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

ایسنا/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری و اشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود.

احمد مرادی در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی‌ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: استان هرمزگان پایه اقتصاد دریامحور محسوب می‌شود و بیش از ۶۰ درصد از فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان شکل می‌گیرد. به همین جهت باید با یک نگاه ویژه به این فرصت‌ها برای توسعه متوازن اقدام شود.

وی، با اشاره به ارزش افزوده عظیم فعالیت‌های اقتصادی دریا از جمله صید و صیادی، گردشگری، حمل ونقل و ...، عنوان کرد: تنها نباید مسائل امنیتی و استراتژیک دریا را در نظر داشته باشیم بلکه می‌توان بهره‌های عظیم اقتصادی از آن برد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان، بیان کرد: در اغلب برنامه‌های توسعه، درآمدهای حاصل از فعالیت‌های دریایی پیش‌بینی شده است که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم، به راحتی می‌توان برای ایجاد پالایشگاه‌های مختلف در راستای جبران ناترازی انرژی در کشور گام برداشت که اقدامی بسیار مهم و توسعه‌ای محسوب می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: مجلس به دولت تکلیف کرده بود که ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس پرورش داده شود. با بررسی‌های بنده در بهترین حال ۲۰ هزار تن حاصل شد که نشان دهنده فاصله عظیم و گسترده عمل تا هدفگذاری است. وقتی این موضوع از وزیر جهاد کشاورزی سوال شد، مسائلی مانند وابستگی صنعت شیلاتی کشور از جمله قفس، تور و بچه‌ماهی به کشورهای خارجی را از جمله این مطرح شد.اعلام کردم که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جوان کشور توانایی ساخت قفس و تور را در داخل کشور را دارند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی، با ذکر این نکته که نباید اقتصاد کشور را دولتی مدیریت کرد، گفت: دلیل بروز این چالش‌ها، مدیریت دولتی اقتصاد است. مقام معظم رهبری در شعار سال به جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کردند و اگر می‌خواهیم این چالش‌ها در حوزه اقتصاد برطرف شود باید با عمل فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت‌ها از تصدی‌گری در اقتصاد فاصله بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان کرد: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری واشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود. در چندین برنامه توسعه‌ای، رشد اقتصادی ۸ درصد هدفگذاری شد که این رشد اقتصادی صرفا با برگزاری جلسه و کنفرانس محقق نمی‌شود بلکه باید این باور را در سطوح مختلف جامعه بگسترانیم.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه