Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:34:45 GMT

سه راه اصلی بخش بلده بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۷۹۱۴

سه راه اصلی بخش بلده بازگشایی شد

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در روز گذشته در بخش بلده شهرستان نور موجب جاری شدن سیلاب و بسته شدن مسیر اصلی بلده به جاده هراز ، کندوان و رویان شد.

سلیمان ایزدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : نیروهای راهداری از شب گذشته تا صبح امروز با بهره گیری از همه امکانات و تجهیزات مسیرهای اصلی بلده به جاده هراز ،پل زنگوله (کندوان) را به روی مردم این منطقه باز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حجم بالای آورده مخلوط کوهی به ارتفاع سه متر و طول ۵۰ متر و عرض ۱۰ متر در منطقه سیاه سنگ در جاده بلده به رویان اشاره کرد و افزود: با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری امروز  صبح یک لاین در مسیر ۷۰ کیلومتری رویان به بلده برای تردد باز شده است.

این مسئول گفت : عملیات پاکسازی کامل و باز شدن لاین دیگر این جاده در محدوده سیاه سنگ مسیر رویان به بلده با به کارگیری یک دستگاه لودر، یک گریدر، یک بیل مکانیکی و یک کمپرسی در حال انجام است.

ایزدی همچنین از بازگشایی راه روستایی دینه ‎کوه در بخش بلده در صبح امروز خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تمامی راه های روستایی بخش بلده باز است و تردد خودروها بدون مشکل انجام می شود.

خسارت به زمین های کشاورزی

بخشدار بلده هم با اشاره به سیلاب روز گذشته گفت: به سربندها، نهرها، جاده های بین مزارع و زمین های کشاورزی در چهار روستای یالرود، فراسب، کمرود و ورازان این بخش خسارت وارد شد.

ایمان علیزاده افزود : براساس برآورد اولیه در سیلاب روز گذشته ۸۰ درصد به زمین های کشاورزی و تاسیسات یالرود ، ۶۰ درصد به روستای کمرود ، ۴۰ درصد به روستای فراسب و ۲۰ درصد به روستای ورازان خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: همچنین راه اصلی درون روستای ورازان نیز آسیب جدی دیده است و تردد خودروها به منزل ممکن نیست.

علیزاده خاطر نشان کرد: دو واحد مسکونی در روستای کمرود دچار آبگرفتگی شد و به لوازم خانگی و تاسیسات این منازل خسارت وارد شد.

بارش شدید باران در چند روز گذشته نیز باعث آبگرفتگی ۱۰منزل مسکونی در روستای فراسب این بخش و خسارت به بخش های کشاورزی و تاسیسات روستاهای این بخش شده بود.

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است که این شهر از طریق سه جاده هراز به طول ۵۳ کیلومتر ، جاده پل زنگوله(کندوان) به طول ۵۵ کیلومتر و جاده رویان نیز به طول ۷۰ کیلومتر به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.

بخش بلده نیز به مرکزیت شهری قدیمی به همین نام در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب شهر نور قرار دارد.

این بخش طبق شرشماری سال ۱۳۹۵ دارای  هفت هزار و ۶۳۰  نفر جمعیت است و از یک شهر و ۵۰ روستا تشکیل شده است.

برچسب‌ها نوشهر مازندران نور سیل بلده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران نور نوشهر مازندران نور سیل بلده روز گذشته بخش بلده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته

ایسنا/فارس سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۷۳۴ هزار تن کالا در محورهای مختلف فارس جابه‌جا شده است.

محسن عمادی امروز، ۱۰ اردیبهشت با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: علی‌رغم این افزایش شاهد رشد ۷ درصدی بارنامه در این مدت هستیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اظهار کرد: سیمان، اوره، انواع بنزین، آهن اسفنجی، گوجه فرنگی، خاک نسوز، سیمان فله تیپ ۲، گازوییل، شمش فولاد و سنگ لاشه کالاهای عمده جابه‌جا شده در این بازه در استان فارس هستند.

عمادی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۳۰۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان حتما توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در پایان گفت: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان