Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:40:29 GMT

نماینده مجلس: فضای مجازی باید پلیس و محافظ داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۷۹۲۲

نماینده مجلس: فضای مجازی باید پلیس و محافظ داشته باشد

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی مجلس شورای اسلامی، افزود: هیچ کس قصد برچیدن اینستاگرام و واتساپ را ندارد اما در زمان کنونی هر فردی در فضای مجازی با یک حساب غیرواقعی همه‌ جور مطلب ارایه می‌دهد که باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه در کشور یک اینترنت ملی داریم که محققان داخلی آن را راه اندازی کردند، اظهار کرد: این دستاورد در دولت جدید برای استفاده عموم ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روسیه اینترنت ملی دارد اما اینترنت بین‌الملل را قطع نکرده است، گفت: مردم هیچ نگرانی از جانب مجلس نداشته باشند و اجازه نمی‌دهیم آزادی و امنیت مردم در کشور به مخاطره بیافتد.

منادی ادامه داد: مردم تبریز خالق دموکراسی ایرانی بوده و دموکراسی موجود در کشور نتیجه فداکاری تبریزی‌ها است از این رو و برای آشنایی کودکان با تاریخ این شهر، پیشنهاد احداث موزه پارلمان در تبریز ارایه شده است.

وی یادآوری کرد: تبریز یکی از شاخصه های هویت آذربایجان است و تبریز مکتب ما بوده و در اینجا برای ما دین،  هنر،  فلسفه و کلام یاد داده‌اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع دریاچه اورمیه اشاره کرد و گفت: اگر دریاچه ارومیه خشک شود اثرات آن دامن بیشتر شهرهای منطقه را می گرفت از این رو برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار،  ۲۰۰ میلیارد تومان از دولت برای احیای این دریاچه اعتبار گرفته ایم.

منادی همچنین با اشاره به تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث راه‌آهن میانه - تبریز افزود: با بهره برداری از این پروژه مسیر چند ساعته در عرض یک ساعت طی ‌می شود.

وی احداث جاده اسپیران، تصویب شهرک جوانان و اخذ اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای تصفیه کامل فاضلاب تبریز را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی اعلام و یادآوری کرد: آب تصفیه شده از فاضلاب تبریز به سمت دریاچه اورمیه هدایت می شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی افتتاح طرح شهرداری تبریز نماینده مجلس شورای اسلامی فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی افتتاح طرح شهرداری تبریز آذربایجان شرقی افتتاح طرح شهرداری تبریز نماینده مجلس شورای اسلامی فضای مجازی مجلس شورای اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار وحید مجید گفت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح نموده اند.

سردار مجید گفت: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز