Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@22:12:23 GMT

گم شدن ورزشکار بلاروسی در توکیو

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۰۳۳

گم شدن ورزشکار بلاروسی در توکیو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، دونده سرعت بلاروس، پس از مخالفت با ترک توکیو، در فرودگاه هانده، به پلیس پناه برد و بعد از آن دیگر دیده نشد.

کریستینا تسیمانوسکایا، ۲۴ ساله، اواخر روز گذشته در فرودگاه هانده از پلیس ژاپن درخواست محافظت کرد.

صبح امروز اما زمانیکه تایگا ایشیکاوا نماینده ژاپنی درخواست ملاقات با وی در اطراف فرودگاه را داد با پاسخ منفی پلیس روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشیکاوا، یکی از اعضای جریان مخالف مجلس نمایندگان، گفت که یک افسر پلیس از گفتن محل اقامت این ورزشکار خودداری کرده و پلیس نیز هیچ پاسخی به خبرنگاران نداد.

کمیته بین المللی المپیک گفت با همکاری IOC و توکیو ۲۰۲۰ تعیین مراحل بعدی وضعیت این ورزشکار در روزهای آینده انجام خواهد گرفت.

این حادثه بار دیگر توجه مجامع بین‌المللی را به اختلافات موجود در بلاروس، یکی از کشورهای مستقل شده از شوروی سابق، که تحت کنترل شدید الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور است، جلب کرد.

وی که از سال ۱۹۹۴ در قدرت است، سال گذشته با موجی از اعتراضاتی روبرو شد که برخی از ورزشکاران نیز به آن ملحق شدند.

تسیمانوسکایا گفت که مسئولین کمیته المپیک این کشور روز یکشنبه به اتاق او آمدند و در حالیکه قرار بود او در دو مسابقه دیگر شرکت کنند، خواستند تا وسایلش را جمع کند.

کمیته المپیک بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مربیان تصمیم گرفتند تسیمانوسکایا را به توصیه پزشکان و با توجه به «وضعیت روحی و روانی» وی از بازیها کنار بگذارند.

اما تسیمانوسکایا گفت به دلیل این که «در مورد سهل‌انگاری مربیانمان صحبت کردم» از تیم حذف شدم. تیم ما برخی اعضای خود را به دلیل نداشتن آزمایش‌های کافی در زمینه دوپینگ از دست داد «و مربی بدون اطلاع من را به یکی از مسابقه امدادی اضافه کرد اما پس از گلایه من سرمربی به سراغ من آمد و گفت که از بالا دستور گرفته که من را از مسابقات کنار بگذارد.»

در واکنش به این اتفاق سیاست‌مداران بلاروسی واکنش‌های متفاوتی داشتند؛ اسویاتلانا سیخانوسکایا، رهبر تبعیدی مخالفان از مجامع بین‌المللی درخواست کرد که پرونده این ورزشکار را بررسی کنند.

در مقابل، ویتالی اوتکین، نماینده پارلمان بلاروس، از رفتار تیسمانوسکایا انتقاد کرد و آن را «خیانت به مردم بلاروس و ورزشکاران دیگر» دانست.

مخالفان با مقایسه این حادثه با فرود اجباری هواپیمای ریان‌ایر در مینسک که به دستگیری رومن پروتاسیویچ وبلاگ‌نویس مخالف منجر شده بود، چنین رفتارهایی را محکوم کردند.

فرود اجباری یک هواپیما برای بازداشت یک روزنامه نگار

به عقیده این افراد «هر بلاروسی که مرزهای این کشور را ترک کرده در امان نیست زیرا ممکن است ربوده شود، اتفاقی که در شوروی سابق بارها رخ داده بود.

برخی ورزشکاران و شخصیت‌های فرهنگی بلاروس پیش از این و در جریان تظاهارت سال گذشته با مشکلاتی از قبیل از دست دادن شغل و یا اخراج از تیم روبرو شده بودند.

پسر رئیس جمهور، ویکتور لوکاشنکو  رئیس کمیته المپیک بلاروس است.

دستگیری یکی از منتقدان کرملین در هواپیما کد خبر 618223 برچسب‌ها المپيك 2020 - توكيو بلاروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: المپيك 2020 توكيو بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس

منبع: برترین ها 

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!