Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:01:33 GMT

رونق وقف به نیت درمان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۲۹۷

رونق وقف به نیت درمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حجت الاسلام ابراهیم حیدری مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، تامین دستگاه‌های پزشکی با توجه به شیوع کرونا را یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و جامعه اعلام کرد و گفت: هفت دستگاه تجهیزات کمک بهداشتی از محل موقوفات استان برای بیمارستان‌ها خریداری و تحویل بخش درمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: یک دستگاه مخصوص درمان ریه نیز برای بیمارستان امام ساری خریداری شده است که در ماه محرم به این بیمارستان اهدا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: این اداره کل از زمان شیوع کرونا برای تامین بخشی از اقلام بهداشتی پای کار آمد و هم اکنون نیز ماسک‌های بهداشتی با همکاری و نظارت شبکه بهداشت در ۱۲ امامزاده استان تولید می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری با بیان اینکه تجهیزات پزشکی گران است و دائما باید بروز شود، افزود: اداره اوقاف به نیت درمان و سلامت جامعه مدتی است به این مقوله ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز انجام داده است.

او گفت: وقف با نیت درمان در حال افزایش است و تأمین کالا‌های درمانی برای کمک به جامعه پزشکی نیز با ورود واقفان جدید رونق بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی اقلام بهداشتی اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، با هوش مصنوعی فرآیندهای تشخیص بیماری‌ها و در آینده نزدیک امکان درمان آنها بدون مراجعه به بیمارستان فراهم خواهد شد.

با استفاده گسترده از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش سلامت، فرآیندهای تشخیص سرعت می‌گیرد و در آینده نزدیک امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود.

پیشرفت‌های فن‌آوری مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها مزایای بزرگی را در زمینه‌هایی مانند تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، برنامه‌ریزی درمان و ارائه مؤثرتر خدمات بهداشتی فراهم می‌کنند.

در حالی که سیستم‌های تشخیصی با پشتیبانی از هوش مصنوعی به پزشکان در شناسایی بیماری‌ها و تعیین روش‌های درمانی کمک می‌کنند، این سیستم‌ها با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده‌های بزرگ، روند تشخیص را سرعت می‌بخشند و نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

پرفسور ودات گورال، متخصص گاستروانترولوژی در بیمارستان مدیپول ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت رو به افزایش است، گفت: از این سیستم‌ها در تشخیص و شناسایی ضایعات سرطانی نیز استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: هوش مصنوعی یک کاربرد بسیار قابل اعتماد در تشخیص زودهنگام سرطان، غربالگری سرطان، اثربخشی دارو و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی در سلامت منجر به دستاوردهای اقتصادی نیز می‌شود، ادامه داد: با افزایش استفاده از هوش مصنوعی، امکان درمان بدون مراجعه به بیمارستان برای بیماران فراهم می‌شود و به این ترتیب به نوعی بیمارستان‌ها به لطف هوش مصنوعی به سراغ بیماران خواهد رفت.


 

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه ۱۱ مصدوم داشت
  • تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو در ارومیه/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد