Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:11:32 GMT

شناسایی عامل ایجاد مزاحمت در اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۶۱۱

شناسایی عامل ایجاد مزاحمت در اینستاگرام

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان طبس مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت همسر وی کرده و موجب سلب آسایش خانواده او شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و شگرد‌های پیچیده و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان طبس، مالک صفحه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به این پلیس تحویل داده شد.

سرهنگ محمدپور بیان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را از این عمل مجرمانه کنجکاوی در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: کاربران در شبکه‌های اجتماعی مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی کنجکاوی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند؛ زیرا همانطور که بار‌ها گفته شده، مزاحمت در فضای سایبری جرم است و با آن‌ها برابر قانون برخورد می‌شود.

او عنوان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی مرجع قضایی پلیس فتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، مغازه، و کابل برق شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی و تجزیه و تحلیل مناطق جغرافیایی جرایم صورت گرفته مشخص شد اکثر سرقت‌ها در محدوده و بافت‌های قدیمی شهرستان بندرعباس رخ داده که کلیه مجرمین سابقه دار منطقه تحت کنترل قرار گرفته و با اقدامات فنی و پلیس انجام شده در نهایت دو نفر از سارقان حرفه‌ای که تازه از زندان آزاد شده‌اند مورد شناسایی و رصد اطلاعاتی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در تحقیقات فنی و تکمیلی انجام شده مشخص گردید که سارقان با تشکیل باندی ۳ الی ۴ نفره اقدام به سرقت از ساختمان‌های در حال ساخت و منازل فاقد سکنه و مغازه کرده‌اند که در این رابطه یکی از متهمان در مخفیگاهش دستگیر و به جرم خود مبنی بر سرقت‌های متعدد اقرار و معترف شد که اموال سرقتی را پس از سرقت در منزل یکی از همدستان خود مخفی کرده‌اند تا در زمان مناسب به فروش برسانند.

کد خبر 6098478

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت