Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-07@07:48:20 GMT

راز قهرمانی پرسپولیس/ یحیی در آزادی رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۱۳۷

راز قهرمانی پرسپولیس/ یحیی در آزادی رکورد زد

خبرورزشی – آمار و ارقام نشان می دهد پرسپولیس خطرناک ترین تیم لیگ برتر در خانه است. در فصلی که هیچ هواداری در ورزشگاه ها حضور نداشت، شاگردان یحیی گل محمدی در خانه به حدنصاب بی نظیری دست یافتند.

* آمار فوق العاده پرسپولیس در آزادی

گل محمدی و تیمش در این فصل از ۱۵ بازی خانگی خود در ورزشگاه آزادی، ۱۳ برد، ۲ تساوی و ۴۱ امتیاز  به دست آوردند! این موضوع در بیست دوره اخیر لیگ برتر ایران بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخپوشان پایتخت توانستند حدنصاب ۲.۷۳ امتیاز را کسب کنند که یک آمار فوق العاده بود که می توان علت اصلی این موضوع را به هموار بودن چمن ورزشگاه آزادی و راحت بودن سرخپوشان در این وضعیت برای انجام یک بازی شناور دانست.

آمارها نشان می دهد پرسپولیس در ورزشگاه هایی امتیاز از دست داده که به هیچ وجه زمین چمن مناسبی نداشتند، مانند ورزشگاه نساجی، نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان، آلومینیوم اراک و … که نسبت به آزادی چمن خوبی ندارند.

بعد از این تیم سپاهان و فولاد با ۳۴ و ۳۳ امتیاز از بازی های خانگی بسیار خوب ظاهر شدند و استقلال با ۳۰ امتیاز (متوسط ۲ امتیاز در هر بازی) در رتبه چهارم قرار گرفت.

* استقلال با ناکامی در خانه، از جام قهرمانی دور شد

در واقع تفاوت استقلال و پرسپولیس در امتیازهای این دو تیم در بازی های خانگی بود چرا که سرخ‌آبی‌های پایتخت در خارج از خانه به طور مشترک ۲۶ امتیاز کسب کردند که کمتر از ۲ امتیاز در هر مسابقه می شود.

* سپاهان و محرم میزبان‌ها را قلع و قمع کردند!

اما بهترین تیم لیگ در بازی های خارج از خانه محرم نویدکیا و شاگردانش در سپاهان بودند که ۳۱ امتیاز را کسب کردند و نشان دادند از روحیه جنگندگی بالایی برای رسیدن به پیروزی در زمین رقبا برخوردار هستند. آن ها توانستند تراکتور، مس، نفت آبادان، ذوب آهن، آلومینیوم، سایپا، نساجی، پدیده و استقلال را در زمین رقبا شکست دهند و به ۹ پیروزی دست یابند؛ در حالی که شمار پیروزی های خارج از خانه قهرمان لیگ عدد ۶ را نشان می دهد.

* فولاد در خانه باج نمی دهد

فولاد با هدایت جواد نکونام یکی از تیم های موفق لیگ در خانه بود. آن ها بعد از پرسپولیس و سپاهان بهترین تیم از این حیث بودند و آمارها نشان می دهد هیچ تیمی نتوانسته شاگردان نکونام را در این ورزشگاه شکست دهد. ۹ پیروزی و ۶ تساوی عملکرد قرمزپوشان خوزستانی است. آن ها به پشتوانه همین عملکرد می توانند امیدوار به بازی رو در رو با ملوان در زمین خود باشند و شاید به فینال جام حذفی صعود کنند و با قهرمانی، سهمیه آسیا را هم به دست بیاورند.

* تیم‌های پرطرفداری که در دوران کرونا زمین خوردند

غیبت هواداران در ورزشگاه ها بیش از هر تیمی، نساجی را تحت تاثیر قرار داده است. تیمی که با وجود هواداران خود، ورزشگاه وطنی را به باتلاقی برای زمین گیر کردن رقبا تبدیل می کرد، در این فصل فقط ۱۶ امتیاز (یک امتیاز به ازای هر بازی) از بازی های خانگی خود کسب کرده است.

البته آن ها هر طور بود این کمبود امتیاز را در بازی های خارج از خانه جبران کردند و با کسب ۱۷ امتیاز جشن بقا در لیگ برتر را برگزار کردند اما وضعیت حاکی از این است که زمین چمن مصنوعی ورزشگاه قائمشهر نه تنها به نفع نساجی نشده بلکه آن ها از این سمت متضرر هم شده اند و باید فکری به حال این وضعیت انجام دهند.

تراکتور هم دیگر تیم ضعیف در بازی های خانگی است. آن ها که با هواداران پرشور خود به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند، در دوران غیبت هواداران هرگز در خانه موفق نبودند. کسب ۲۶ امتیاز از ۱۵ بازی خانگی، آن ها را به رده هشتم جدول (بازی های خانگی) فرستاده اما به لطف موفقیت تبریزی ها در بازی های خارج از خانه، توانستند رتبه چهارم لیگ برتر را تصاحب کنند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس سپاهان پرسپولیس سپاهان خارج از خانه بازی های خانگی نشان می دهد لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: می‌خواهیم قهرمانی پارسال را تکرار کنیم

سرمربی تیم پرسپولیس درنشست خبری بعد از بازی به هواداران نساجی تبریک گفت که جو زیبایی در ورزشگاه درست کردند. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس بعد از پیروزی دو بر یک مقابل نساجی در نشست خبری اظهار داشت: شب همگی بخیر! قبل از صحبت در مورد بازی می‌خواهم در مورد سه موضوع حرف بزنم. تشکر می کنم از هواداران تیم مان که تیم را حمایت کردند و به هواداران نساجی هم تبریک می گویم که جو قشنگی در ورزشگاه درست کردند که این باعث می شود فوتبال قشنگ تر دیده شود. 

وی افزود: از کسانی که چندین سال پیش در بازی پرسپولیس و شموشک جان شان را از دست دادند یادی کنم و ما کنارشان هستیم همیشه، از کسانی که در سیل جنوب برزیل جان خود را ازدست دادند تسلیت می گویم آنجا نزدیک محل زندگی من در برزیل است و بخاطر برد خوشحالم اما زیرا بخاطر دوستانم در برزیل ناراحتم و می خواهم از آنها نیز یادی کنم.

وی افزود: امروز بازی بود که می‌توانیم از آن درس بگیریم. در نیمه اول خوب بازی کردیم و فرصت های زیادی برای گلزنی داشتیم اما به خاطر جو ورزشگاه فقط یک گل زدیم . در نیمه دوم به خاطر اخراجی که داشتیم بیشتر دفاعی بازی کردیم، اما به خاطر پتانسیل بازیکنان‌مان توانستیم یک گل بزنیم و بازی را حفظ کنیم و به پیروزی برسیم. 

سرمربی پرسپولیس در مورد جو ورزشگاه قائمشهر گفت: یکی از مربیان ما قبلا در نساجی حضور داشته قبل از بازی نیز در مورد جو ورزشگاه به ماگفته بود و امروز این جو زیبا را دیدم و به هواداران نساجی تبریک می گویم. سال گذشته دراین شهر جام قهرمانی را گرفتیم و تمامی تماشاگران هواداران پرسپولیس بودند اما امروز هواداران نساجی جو فوق العاده خوبی را به وجود آورده بودند.

اوسمار در مورد شیوه تهاجمی تیمش گفت: از سال 2021 که من به اینجا آمدم همیشه تیم ما رو به جلو بود و این شیوه بازی آقا یحیی بود و ما هم آن را ادامه می دهیم تا بهترش کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد قرارداد خودش گفت: الان بیشترین تمرکز ما روی قهرمانی است و می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرارکنیم وتمام تمرکزمان روی این مساله است و باشگاه هم باید قدر بازیکنان را بداند و برای حفظ آنها اقدام کند و جلوتر برویم تا ببینیم چه تصمیمی باید بگیریم واگرقرارداد جدید باشد امضا می کنیم.

دیگر خبرها

  • برنامه ۴ بازی باقیمانده استقلال و پرسپولیس
  • اوسمار ویرا: چیزی را در پرسپولیس ادامه می دهیم که یحیی گل محمدی آن را شروع کرد!
  • اوسمار: می‌خواهیم قهرمانی پارسال را تکرار کنیم
  • پرسپولیس با رکورد 17 گل در شهر قهرمانی به میدان می‌رود
  • حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد
  • استقلال – ذوب‌آهن؛ نبرد صدرنشینان در آزادی!
  • «جنجال» کلیدواژه دیدارهای پرسپولیس و سپاهان؛ مارادونا، آب‌های آلوده، غش کردن و سرباز احمدی!
  • نساجی - پرسپولیس؛ می‌خواهم زنده بمانم! / پیش بازی
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • رکورد جدید هالند: پنجمین بازیکن تاریخ لیگ برتر با ثبت ۱۰+ گل در بازی‌های خانگی و خارج از خانه