Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:01:59 GMT

محرم امسال هیچ هیئت مذهبی نباید تعطیل شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۴۶۴

محرم امسال هیچ هیئت مذهبی نباید تعطیل شود

ایسنا/کرمان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برخی هیئت های مذهبی سال گذشته مراسمی به خاطر کرونا برگزار نکردند، گفت: امسال هیچ هیئت مذهبی نباید تعطیل شود، اگر هیئتی نتوانست برگزار شود کمک کنیم پرچم امام حسین (علیه السلام) را به اهتزاز درآورد، سال گذشته تعدادی تعطیل شدند اما محرم امسال هیچ هیئتی به بهانه شیوه نامه ها نباید تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام"غلامحسین حقانی" امروز ۱۱ مردادماه در جلسه ستاد محرم شهرستان رفسنجان اظهار کرد: دغدغه مبارزه با کرونا مسئله اصلی همه اقشار است و همه به طور جدی به صحنه آمدند و در جهت کاهش و قطع زنجیره شیوع کرونا معابر را ضدعفونی کردند، به تولید و توزیع ماسک و مواد محلول ضدعفونی کننده، بسته های معیشتی و … پرداختند.

وی حفظ مراسمات مذهبی ماه محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای جریان مذهبی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: از طرفی حفظ سلامت مردم برای جریان مذهبی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این موضوع امر رهبری هم بسیار مهم است.

حقانی بیان کرد: سال گذشته قبل از محرم، افرادی در کشور احساس خطر داشتند که تجمع خوب نیست، امّا ضمانت مقام معظم رهبری پای مراسمات مذهبی پارسال بود و مردم برای اقامه عزای امام حسین (علیه السلام) به میدان آمدند و برگزاری آئین های مذهبی در سال گذشته با رضایت ۸۰ درصدی بهداشت همراه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: هرچند عده ای از هیئت های مذهبی در سال گذشته مراسمی برگزار نکردند و اگرچه برای برگزاری مراسم بهانه های زیادی وجود داشت و می گفتند سخت است و سلامتی مردم به خطر می افتد امّا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آئین ها برگزار شد تا چراغ دستگاه امام حسین (علیه السلام) خاموش نشود.

وی بیان کرد: هیئت های مذهبی می توانند نذورات خود را به صورت برون بر توزیع کنند که این از نظر کارشناسان بهداشت هم بلامانع است، البته این توزیع غذا بدون ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی بین مردم و نیروها باشد.

حقانی با بیان اینکه برخی هیئت های مذهبی سال گذشته مراسمی به خاطر کرونا برگزار نکردند، گفت: امسال هیچ هیئت مذهبی نباید تعطیل شود، اگر هیئتی نتوانست برگزار شود کمک کنیم پرچم امام حسین (علیه السلام) را به اهتزاز درآورد، سال گذشته تعدادی تعطیل شدند امسال هیچ هیئتی به بهانه شیوه نامه ها نباید امسال تعطیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها رفسنجان ماه محرم هیئت مذهبی نباید تعطیل شود امسال هیچ هیئت هیئت های مذهبی علیه السلام سال گذشته امام حسین شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر

فرهاد شریفی با بیان اینکه برداشت کلزا در مزارع شهرستان قصرشیرین که جزو مناطق گرمسیری استان است از امروز (۱۰ اردیبهشت) شروع شده، گفت : برداشت کلزا در مزارع مناطق سردسیر استان تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۱۹ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته، گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در استان به حدود ۹۰۰۰ تن برسد که دو برابر سال گذشته خواهد بود.

شریفی با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش حدود دو برابری سطح زیر کشت کلزا در استان را شاهد هستیم، افزود: سال زراعی گذشته ۲۱۷۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته بود و حدود ۴۵۰۰ تن محصول در استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان‌های کنگاور و سنقروکلیایی با ۱۰۰۳ و ۲۰ هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین سطح زیرکشت کلزای استان را دارند، گفت: بجز پاوه در همه شهرستان‌های استان کشت کلزا داریم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب مزارع کلزای استان در بازدید‌های صورت گرفته، گفت: انتظار داریم امسال شاهد عملکرد خوب مزارع کلزای استان باشیم.

به گفته شریفی ۱۴ مرکز خرید تضمینی کلزا در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال کلزا با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: تمامی کلزای تولیدی در استان توسط کارخانجات روغن کشی داخل استان (مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت) خریداری خواهد شد و این شرکت قول پرداخت مطالبات کلزاکاران استان در کمتر از یک ماه را داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • همدان با رفع نواقص گذشته در اکسپوی امسال درخشید
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه