Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره ورزش و جوانان کلاله در شرق استان گلستان گفت که ماهان امانی و ایلشن داودی‌پور ۲ والیبالیست نوجوانان این شهرستان در مرحله نهایی اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی حضور دارند.

نازمحمد واحدی روز دوشنبه اظهارداشت: این ۲ ورزشکار به دلیل داشتن عملکرد خوب در اردوی مقدماتی در لیست نهایی ۱۵ نفره تیم ملی والیبال نوجوانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی والیبال پسران جهان به میزبانی تهران قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مرحله از اردوی تیم ملی با هدایت مسعود آرمات در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در حال برگزاری است.

همچنین از دیروز یکشنبه اردوی ششم انتخابی تیم ملی بانوان با حضور مونا آشفته و مهسا صابری از گلستان در تهران آغاز شد.

در این اردو ۱۷ بازیکن حضور دارند و به مدت ۱۱ روز زیر نظر فریبا صادقی سرمربی تیم ملی تمرین می کنند.

برچسب‌ها گنبدکاووس تیم ملی ایران والیبال گلستان کلاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس تیم ملی ایران والیبال گنبدکاووس تیم ملی ایران والیبال گلستان کلاله تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیری که بی‌حجابی در بدعاقبتی دارد

آیات قرآن گویای آن است زنی که به نوع پوشش خود بها نمی‌دهد و زیورآلات خود را در معرض دید می‌گذارد، نباید امیدی به رستگاری داشته باشد بلکه باید منتظر طوفان بلایا و حوادثی باشد که هم او و هم اطرافیانش را در بر می‌گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  عفت داشتن در مسئله حجاب محدود به زنان نیست بلکه اگر حجاب را به معنای «تحفُّظ» در نظر بگیریم، شامل مردان هم می‌شود. از این جهت است که خداوند در آیات مربوط به حجاب مردان را هم مخاطب قرار می‌دهد بلکه اول به مردان امر می‌کند و بعد مخاطب خود را بانوان قرار می‌دهد. خداوند در آیه30 سوره نور خطاب به مردان می‌فرماید «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذالِکَ أَزْکى لَهُمْ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ»؛ یعنی به مؤمنان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و دامان خود را (از بى عفتى) حفظ کنند; این براى آنان پاکیزه‌تر است; خداوند به آنچه انجام مى دهند آگاه است.

در این آیه دو دستورالعمل برای مردان مطرح شده است: فرو بردن چشم از نامحرم و حفظ دامان از بی‌عفتی. این دو نوع مراقبت برای انسان سبب تزکیه و بعد تعالی روح می‌شود.

در آیه بعد وقتی خداوند زنان را مخاطب قرار می‌دهد، علاوه بر ارائه‌ی دو دستور العملی که به مردان داشت، مواردی را هم اضافه می‌کند و می‌فرماید «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ ...»؛ یعنی «و به زنان با ایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، و زینت خود را مگر مقداری که پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند، و  [برای پوشاندن گردن و سینه] مقنعه‌های خود را به روی گریبان هایشان بیندازند، و زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهرانشان ...» در انتهای آیه می‌فرماید «وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ»؛ زنان نباید پاهایشان را [هنگام راه رفتن آن گونه] به زمین بزنند تا آنچه از زینت‌هایشان پنهان می‌دارند.

در این آیه، ضمن دستور به چشم‌پوشی از نامحرم و حفظ عفت، در 4 بخش دستور به پوشش می‌دهد:
1. «لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا»؛ زینت خود را مگر مقداری که پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند
2. «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ»؛ و  [برای پوشاندن گردن و سینه] مقنعه‌های خود را به روی گریبان‌هایشان بیندازند
3. «وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ»؛ و زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهرانشان (و مابقی محارم)
4. «وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ»؛ زنان نباید پاهایشان را [هنگام راه رفتن آن گونه] به زمین بزنند تا آنچه از زینت‌هایشان پنهان می‌دارند

همان طور که مشخص است، حفظ پوشش برای زن در دو عرصه مطرح است: پوشش بدن و پوشش زینت. جالب است که بر پوشش زینت تأکید بیشتری شده است و زینت شامل النگو و انگشتر و هر چیزی است که از بدن جدا می‌شود.

اینها احکام خدا بر بشر است که سبقه در دیگر ادیان دارد و هرکه به دنبال رستگاری است، به این دستورالعمل‌ها اعتنا می‌کند. مرد یا زنی که چشم خود را از نامحرم حفظ نمی‌کند و بلکه بی‌مورد چشم خود را در فضای مجازی و در هر جایی عادت به دیدن نامحرم داده، مقدمه‌ای را برای افتادن در ورطه سایر گناهان به ویژه گناهان جنسی فراهم می‌کند؛ یعنی همچنان که خداوند مقدمه حجاب تا رسیدن به رستگاری را در حفظ چشم قرار داد، چشم‌چرانی می‌تواند زمینه‌ساز سایر خطاها تا بدعاقبتی را نصیب فرد کند.

حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی

همچنین زنی که به نوع پوشش خود بها نمی‌دهد و زینت و زیورآلات خود را در معرض دید قرار می‌دهد، نباید امیدی به رستگاری در دنیا و آخرت داشته باشد بلکه باید منتظر طوفان بلایا و حوادثی باشد که هم او و هم اطرافیانش را در بر می‌گیرد. چرا که از یک سو حق احکام خدا را تضییع کرده و از دیگر سو حق مردم را. ممکن است مردانی باشند که به واسطه این بدپوششی و عریان‌نمایی دچار تنوع‌طلبی شوند و همین امر موجبات اختلافات و حتی طلاق را برای او به همراه بیاورد. چنین زنی به طور قطع مسئول اصلی این رویداد شوم خواهد بود و در دنیا و آخرت مورد لعن خدا و ملائکش قرار می‌گیرد که البته در آیات و احادی تصریح بر این موضوع شده است. وقتی در سیاق آیات حجاب در سوره احزاب نگاه می‌کنیم، خداوند در ادامه می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِینًا»؛ قطعاً آنان که خدا و پیامبرش را می آزارند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان می‌کند، و برای آنان عذابی خوارکننده آماده کرده است.

راهکار خلاصی از این این گناهان، در انتهای آیه حجاب در سوره نور مطرح شده است، همان جا که خداوند فرمود «وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»؛‌ یعنی ای مؤمنان تا دیر نشده همگی به سوی خدا توبه کنید؛ نگران نباشید و امیدوار باشید که رستگار می‌شوید.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی شاگردان کاوه در مازندران فقط با ۶ کشتی‌گیر
  • تأثیری که بی‌حجابی در بدعاقبتی دارد
  • برگزاری آخرین مرحله از اردوی تیم ملی فوتبال زیر ۱۵ سال بانوان
  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • آخرین وضعیت اردوی تیم ملی والیبال/ یک بازیکن مصدوم شد
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها