Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامرضا جان قربان در نشست با مسئول انجمن مردم نهاد شهر با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی جامعه و شهر امروز، حرکت به سمت هوشمندسازی است تا بتوان شهر را به درستی مدیریت کرد، اظهار کرد: ما در شهرداری به دنبال این هدف هستیم و بر اساس آن باید برنامه‌ها و راهبردهای خرد و کلان داشته باشیم و اعتقاد داریم، هوشمندسازی به عنوان یک ضرورت برای تسریع در تصمیم سازی‌ها و رسیدن به منطق درست در شهر و مدیریت شهری مطرح است و چه در حال حاضر این جریان شروع شود و چه در آینده، از اهمیت موضوع نمی کاهد، منتهای مراتب باید از طریق نهادها و تشکل‌های مردمی مثل انجمن شهر، این مسأله از مسؤولان شهر و استان، مطالبه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آن چه قابل توجه است اینکه نهادهای عمومی و حاکمیتی مثل شورا و شهرداری در کنار تشکل‌های مردمی بتوانند دغدغه شهر هوشمند را دامن زنند و زمینه و بستر مناسب برای بروز و ظهور آن را ایجاد کنند تا بتوانند در فرآیندی مناسب به سرانجام مطلوب برسانند.

سیده شبنم فاطمی، مسؤول انجمن مردم نهاد شهر نیز با بیان اینکه هوشمندسازی شهر به عنوان یک ضرورت در دنیای امروز می‌بایست مورد توجه و عنایت مدیریت شهری باشد، گفت: واقعیت آن است که دنیا در مقطع کنونی به سمت هوشمندسازی رفته و شهرهای ما نیز باید به این سمت بروند تا بتوانند در ارتباط با شهروندان به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

وی افزود: ما در انجمن شهر بر اساس راهبرد مطالعاتی که از سال‌ها قبل داشته‌ایم، به دنبال از سرگیری مطالعات و کارهای پژوهشی در این باره هستیم و قصد داریم‌ در بحث هوشمندسازی شهر، نهادهای شهری را نیز دخیل کنیم تا از ظرفیت‌های مردمی به درستی بهره برداری کنیم. اگر مردم به درستی از ظرفیت‌های هوشمند سازی مطلع شوند و آگاه شوند که از هر نظر زندگی آنها به سامان‌تر خواهد شد، هوشمند سازی تبدیل به یک مطالبه عمومی می‌گردد.

این کارشناس مسایل شهری همچنین گفت: واقعیت این است که ما در شهر قم نیازمند ایجاد و فعالیت موثر نهادهای مردمی برای به ثمرنشستن این مطالبه هستیم و طبعاً دستگاه‌های حاکمیتی نیز باید نقش خود را در تحقق این امر به درستی ایفا کنند.

وی افزود: در یک چشم انداز صحیح و واقع گرایانه به دنبال این هستیم در کنار آگاهی بخشی و تبدیل هوشمند سازی به مطالبه عمومی بستر مطالعاتی و نقطه عزیمت شروع آن را با شهرداری و یا دیگر ارگان‌ها تعریف کنیم. به این منظور هماهنگی لازم برای حضور کارشناسان و متخصصان موضوع، در قالب بازدیدهای میدانی از شهر و نشست‌های تخصصی را کلید بزنیم و از نقطه نظرات کارشناسان درباره چگونگی اجرای سیاست‌های هوشمندسازی در شهر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: همچنین بنا داریم که از تجربه کلانشهرهایی چون تهران، تبریز و صاحب نظرانی که سال‌ها در زمینه هوشمندسازی شهر فعالیت داشته‌اند، استفاده کنیم تا به یاری حق تعالی بتوانیم زمینه و بستر شکل گیری یک جریان همگانی برای هوشمندسازی در شهر قم را برای افزایش مطلوبیت زندگی فراهم کنیم.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم مدیریت شهری معماری نهادها هوشمندسازی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها و تبریک فرا رسیدن این روز اظهار کرد: شوراها یک نهاد مردمی هستند که توانستند به درستی در جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز معلم به معلمان ادامه داد: امیدواریم مسؤولان در مورد معیشت معلم‌ها به نحوی برخورد کنند که خجالت‌زده آن‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی گفت: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متأسفانه چیزی نزدیک ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش، مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به موضوع ستاد بهینه‌سازی سوخت گفت: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با این بخش و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متأسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود، باید از صندوق بهینه‌سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

کد خبر 6090913 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم