Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: صبح امروز جلسه‌ای در کمیسیون اصل 90 با حضور دکتر صالحی ریاست سازمان انرژی اتمی، دکتر کمالوندی معاون و سخنگوی ایشان و با دعوت از برخی از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی از کارشناسان ستاد کل و پدافند غیر عامل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره موضوع این جلسه ادامه داد: در این جلسه موضوع اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس مطرح شد و گزارشی از آقای صالحی خواسته شد. از ماه‌ها قبل پرونده‌ای در این زمینه در مجلس تشکیل شده و مکاتبلات با دستگاه‌های مختلف، از جمله سازمان انرژی اتمی صورت گرفته است.

وی درباره اجرای قانون اقدام راهبردی این گونه توضیح داد: در اجرای قانون اقدام راهبردی با سه موضوع مواجه هستیم. عدم اجرای بخشی از این قانون، اجرای ناقص این قانون و تأخیر در اجرای مفاد این قانون است. که مصداق هر کدام از این موارد برای دکتر صالحی و همکارانش مطرح شد. 
حجت الاسلام شجاعی در مورد دلایل مطرح شده از طرف سازمان انرژی اتمی در عدم اجرای این قانون گفت: در این جلسه دکتر صالحی و دکتر کمالوندی مواردی را مطرح کردند.

شجاعی ادامه داد: اجرا نشدن این قانون در برخی از موارد از طرف خود آن‌ها پذیرفته شد. در برخی موارد محدودیت بودجه‌ای و در برخی موارد دیگر هم دخالت‌های سیاسی توسط بعضی از مقامات مافوق را از دلایل عدم اجرای این قانون دانستند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تأکید بر خلأ جدی در نظارت بر اجرای قانون و نقش کمیسیون اصل 90 در تقویت نظارت مؤثر در کشور خاطر نشان کرد: آنچه برای مجلس و کمیسیون اصل 90 به عنوان نهاد نظارتی مهم است این است که قانون به هر ترتیبی که هست باید اجرا شود و اگر قرار است اجرا نشود باید بر اساس ترتیبات قانونی اجرا نشود. لذا در مواردی که با مصوبه شورای عالی امنیت ملی تصمیمی گرفته شده آن موارد قابل پذیرش هست. اما در غیر این صورت مواردی که در آن تخلف در اجرای قانون بوده قابل پذیرش نیست.

شجاعی در جمع بندی موارد مطرح شده در این جلسه افزود: قرار شد که گزارش مجددی توسط کارشناسان کمیسیون اصل 90، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و ستاد کل و پدافند غیر عامل تنظیم شود. همچنین مکاتبات نهایی با سازمان انرژی اتمی درباره سؤالات و ابهاماتی که در مورد اجرای این قانون هست رفع خواهد شد. پس از دریافت پاسخ¬ها گزارش نهایی در مورد اجرای قانون راهبردی تهیه و این گزارش در صحن مجلس قرائت خواهد شد. در صورت اثبات تخلف یا جرم حتماً متخلفین را به قوه قضاییه معرفی خواهیم کرد و قوه قضاییه هم مکلف است بدون نوبت به این پرونده رسیدگی کند. 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره پیام ورود کمیسیون اصل 90 به این قبیل موضوعات گفت: مسئولین در دوران مسئولیت باید به قوانین عمل کنند و مجلس از حیثیت خود در اجرای قانون با قاطعیت دفاع می‌کند. مسئولین باید پاسخگوی عملکرد خود ولو بعد از مسئولیت خود باشند. اگر تخلف یا ترک فعلی صورت گرفته باشد باید با آنها برخورد شود تا درس عبرتی برای همگان در آینده باشد و این تصور به وجود نیاید که با انقضای دوران مسئولیت خود نباید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون مجلس انرژی اتمی صالحی اقدام راهبردی قانون مجلس مصوبه تحریم حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود اجرای قانون اقدام راهبردی سازمان انرژی اتمی کمیسیون اصل 90 مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی