Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@10:20:49 GMT

هشدار سازمان غذا و دارو درباره واکسن های تقلبی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۱۳۹۳

رییس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور نسبت به پر کردن ویال‌های خالی واکسن توسط افراد سودجو هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام صفحه اینستاگرام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در این نامه آمده است:« با احترام، عطف به نامه شماره ۱۳۵/ ۱۰۳۷/ د مورخ 1400.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4.20 درخصوص اطلاعات مربوط به ارزیابی تهدیدات مدیریت بحران و با عنایت به اینکه گروه های کلاهبرداری ممکن است به دنبال پر کردن ویال های خالی واکسن که به طور نامناسب دفع شده اند باشند، سازمان جهانی بهداشت، اقدام به اشتراک‌گذاری اطلاعات ارزیابی فوق به منظور افزایش آگاهی از تهدیدات محتمل در مورد ویال های خالی واکسن های کووید ۱۹ نموده است.

لازم به ذکر است، برخی از ویژگی های ویال های تقلبی و احتمالا پر شده به صورت غیرقانونی (پیوست) می باشد. همچنین مشخصات زیر به عنوان مهمترین این ویژگی ها قلمداد می شوند:

- ویال های دارای خراش یا علائم دستکاری

- نشانه هایی از آسیب رسیدن به برچسب ها بوسیله آب

- درپوش فلزی دارای فرورفتگی، خراشیدگی یا شکستگی

- خراشیدگی یا سوراخ روی درپوش‌های پلاستیکی

- وجود مواد یا ذرات خارجی قابل رویت در داخل ویال

- وجود دستکاری قابل تشخیص تاریخ انقضاء

- وجود اختلاف در تاریخ انقضاء با شماره محموله معتبر

- وجود مشکوک مقادیر زیادی از محصول موجود برای فروش به صورت خصوصی.

لازم به ذکر می باشد، در حال حاضر واکسیناسیون کووید ۱۹ توسط معاونت محترم بهداشت وزارت متبوع صورت می گیرد. لیکن با توجه به اینکه احتمال سودجویی افرادی به منظور عرضه و توزیع موارد تقلبی و قاچاق فرآورده های مختلف از جمله واکسن نیز وجود دارد، مقتضی است دستور فرمائید، ضمن اطلاع رسانی موارد مذکور، تاکید بر پیگیری اصالت کلیه فراوردهای سلامت از طریق برچسب رهگیری اصالت کالا به کلیه مراکز تحت پوشش آن معاونت محترم به نحو مقتضی صورت پذیرد. "

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه ۹ ساله اظهار داشت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش با اعزام نخستین گروه از فرودگاه امام خمینی (ره) شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

سردار بنی‌اسدی‌فر همچنین تاکید کرد: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

وی افزود: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

کد خبر 846981 منبع: ایرنا برچسب‌ها حج عمره فرودگاه امام خمینی (ره) خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت فراجا عربستان

دیگر خبرها

  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست