Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی تیموری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: قرارداد طرح نیکل و کبالت رسماً سال گذشته با دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی منعقد شد.

پیشرفت ۸۳ درصدی پروژه تولید نیکل و کبالت

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: رقم اولیه قرارداد ۲ میلیارد تومان بود که یک سال زمان داشتیم آن را انجام دهیم؛ پروژه در چهار فاز طراحی شد و دقیقاً طبق راندچارت پیش رفتیم و بر اساس نظر هیأت نظارت پروژه نیز ۸۳ درصد تا به حال پیشرفت داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر در فاز چهارم و نهایی پروژه هستیم و طرح وارد فرآیند شده است یعنی طراحی و ساخت انجام شده است و مواد اولیه به حدود ۲۰ تن وارد مخزن شده است؛ فرآیند تولید نیکل و کبالت از سه هفته پیش آغاز شد و دو ماه طول می‌کشد تا خروجی نهایی داشته باشیم؛ امید است در اوایل مهرماه جاری طبق راندچارت محصول نهایی را داشته باشیم‌.

تیموری تصریح کرد: همانطور که در سال گذشته گفته شد در کشور هیچ‌گونه تولید نیکل و کبالت از منابع معدنی نداشتیم و به همین دلیل این طرح جزو ۴۰ طرح شاخص فناوری کشور قرار گرفت و از این طرح استقبال شد.

نیکل و کبالت به دلیل مصارف نظامی در رأس فلزات تحریمی هستند

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان عنوان کرد: واردات کشور در حال حاضر حدود ۳ هزار تن در سال است و هر تن حدود ۲۰ هزار دلار ارزش دارد همه این‌ها در حالی است که ما تحریم نباشیم اما به دلیل مصارف نظامی و غیرنظامی و آن‌که نیکل و کبالت مصارف دوگانه دارد، در رأس فلزات تحریمی بود بنابراین لازم است برای نیاز کشور بیش از این واردات انجام شود که این طرح اقدام بسیار مهمی بود که بتوان خودکفا شویم.

وی با بیان اینکه در سه مرحله این طرح را انجام دادیم، توضیح داد: در مرحله اول کار آزمایشگاهی انجام دادیم که به موفقیت رسیدیم، سپس در یک مرحله پایلوت سبک داشتیم که باز هم نتیجه گرفتیم و در گام سوم وارد پایلوت نیمه صنعتی شدیم.

تیموری پیرامون منابع تهیه مواد اولیه عنوان کرد: در حال حاضر دو معدن با ذخیره بسیار مناسب داریم یکی در خراسان جنوبی که ماده اولیه در این فرآیند هم از این معدن به اصفهان حمل شد و یک معدن هم در مرز اصفهان و فارس قرار دارد و به فاصله سه ساعت به این معدن می‌رسیم البته امکان وجود معادن دیگر هم وجود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان توضیح داد: به دلیل اینکه کارخانه تولید نیکل و کبالتی در کشور نبوده خیلی به دنبال معادن هم نبودند، همین معدن هم نیاز ما را فعلاً تأمین می‌کند اما قطعاً معادن دیگری هم وجود دارد.

وی با عنوان اینکه این کارخانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز به سرمایه اصلی دارد، گفت: قیمت تولید داخلی محصول حداکثر ۵۰ درصد تولید خارجی است و به این ترتیب ۶۰ میلیارد تومان را سالیانه صرفه‌جویی خواهیم داشت‌.

به دنبال سرمایه‌گذار برای تولید نیکل و کبالت هستیم؛ سود خوبی خواهد داشت

تیموری با تأکید بر اینکه منتظر سرمایه‌گذاران هستیم، عنوان کرد: این پروژه سود بسیار خوبی خواهد داشت، مسؤولان کشوری هم لازم است در صدور مجوزها به محض پیدا شدن سرمایه‌گذار تسریع داشته باشند؛ به این ترتیب امید است به زودی کشور را از دو محصول استراتژیک مهم بی‌نیاز کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با ما خیلی خوب بود، افزود: یکی از سرمایه‌گذارانی که رایزنی را با او آغاز کردیم وزارت دفاع است و از هر سرمایه‌گذار حقیقی یا حقوقی استقبال می‌کنیم.

وی بار دیگر خاطرنشان کرد: با این قیمت می‌توانیم محصول را صادر کنیم و به این دلیل مزیت رقابتی هم داریم؛ علاوه بر اینکه ۳ هزار تن نیاز داخلی را تأمین کنیم می‌توان صادرات هم داشت.

تیموری بیان داشت: شاخص‌ترین و مهم‌ترین پروژه ما تمرکز بر تدوین دانش فنی و واحد نیمه صنعتی نیکل و کبالت از منابع معدنی بود؛ پروژه‌های متعددی در یک سال گذشته داشتیم که هم‌زمان در حال انجام بود.

همکاری جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با شرکت گاز هرمزگان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان اینکه یک پروژه همکاری با شرکت گاز هرمزگان داشتیم، توضیح داد: گاز طبیعی که در مناطق استفاده می‌کنیم خود به خود بی رنگ و بی بو است و به این دلیل که از حوادث جلوگیری شود گاز را بودار می‌کنند.

وی ادامه داد: این بودار کردن گاز به صورت یکنواخت در شبکه توزیع نمی‌شود، این مشکل یک مسأله‌ای بود که شرکت ملی گاز مطرح کرد، بررسی شد و طرح مقدماتی تهیه شد و این طرح در چندین جلسه مختلف کارشناسی بررسی شد که نهایتاً با شرکت گاز هرمزگان قرارداد منعقد شد.

تیموری در خصوص طرح دیگری عنوان کرد: در اصفهان هر زمان بارندگی اتفاق می‌افتد و آبی وارد سد چم آسمان می‌شود، آب گل آلود می‌شود همکاران روی حوزه پژوهشی بررسی کردند و در زمینه امکان‌سنجی مواد ته‌نشین کننده غیرمضر قرارداد منعقد شد که امید است تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

مطالعه روی آب‌های ژرف گسلی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان همچنین عنوان کرد: توانمندی دیگر دانشگاه صنعتی اصفهان در مطالعه آب‌های ژرف گسلی است، آب ژرفی که به نظر می‌آید ایران منابع خوبی از آب‌های ژرف گسلی دارد که تجدیدپذیر است و در حال جریان است که از نظر کیفیت بسیار بهتر از سایر آب‌های ژرف است.

وی تصریح کرد: سال گذشته اولین قرارداد مقدماتی را تحت عنوان مطالعه و بررسی مقدماتی امکان استفاده از آب‌های ژرف در حوزه معدنی سنگان با سازمان ایمیدرو داشته باشیم که امید است آغازی بر سایر قراردادهای مهم دیگر باشد.

تیموری همچنین بیان داشت: ۱۱ مورد مطالعه آب زیرزمینی‌ و ده‌ها مورد آزمون بررسی ادوات کشاورزی در حوزه تجهیزات آبیاری داشتیم؛ ۶ طرح مطالعاتی و پژوهشی هم برای شهرداری اصفهان داشتیم.

تجاری‌سازی دو محصول طی سال گذشته

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه طی سال گذشته دو محصول را تجاری‌سازی کردیم که بسیار مهم است، گفت: علاوه بر تدوین دانش فنی دو محصول را تجاری‌سازی داشتیم که یک مورد آن در اصفهان توسط حدود نیمی از سنگبری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سال گذشته یک و نیم تن تولید صنعتی داشتیم که استفاده‌کنندگان رضایت خوبی هم از محصول داشتند و با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم.

وی عنوان کرد: موردی دیگر تجاری‌سازی مواد فسفاته‌کاری بود، ۴۰ تن از این ماده را تولید کردیم و به بزرگترین سازنده مخازن آسیا که در ایران وجود دارد فروش داشتیم.

تیموری پیرامون طرح‌های فرهنگی نیز گفت: در طرح‌های فرهنگی اقدام خوبی را آغاز کردیم؛ متولی امور فرهنگی در کشور و دانشگاه کم نداریم، کار جهاد دانشگاهی این است که به خلأهایی که کسی به آن نمی‌پردازد، بپردازد. ‏

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان افزود: خط شکنی جهاد دانشگاهی در ایجاد خبرگزاری بود که باعث شد با بدنه دانشجویی و با کمترین بودجه در برخی از موارد خروجی بهتری از خبرگزاری رسمی هم داشته باشند.

وی همچنین عنوان کرد: در جهاد دانشگاهی مرکز افکارسنجی را راه‌اندازی کردیم؛ این مرکز اولین نرم‌افزار قرآنی کشور را در سال ۷۱ تولید کرد که نرم‌افزاری در جهان به جز نرم‌افزار ساده سلسبیل وجود نداشت، تنزیل ۱، ۲ و ۳ طراحی شد که یک خط‌شکنی شد و در حال حاضر شاهد صدها نرم‌افزار در حوزه دینی و مذهبی هستیم.

نیازسنجی فرهنگی دانشجویان در مرکز جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان

تیموری با اشاره به اینکه مناظرات دانشجویی، مسابقات کتاب و... از دیگر اقدامات بود، گفت: مسأله دیگر مطالعات فرهنگی بود، یعنی اینکه در اجرا مطالعات فرهنگی باید مورد استفاده قرار بگیرد، دفتر مطالعات فرهنگی را راه‌اندازی کردیم و بحث نیازسنجی فرهنگی دانشجویان را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: مدلی برای نیازسنجی فرهنگی نداشتیم، این کار انجام شد و یک پایان‌نامه دکتری در رشته برنامه‌ریزی فرهنگی مورد واکاوی قرار گرفت؛ مدل نیازسنجی فرهنگی به خصوص برای دانشگاه‌ها تدوین شد که بارها ارائه دادیم.

وی اظهار داشت: طرح مطالعاتی سنجش هوش فرهنگی دانشجویان، آسیب‌شناسی اجتماعی دانشجویان، دوره‌های آموزشی نیازسنجی فرهنگی مدیران و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، مسابقه مناظره دانشجویی به صورت استانی در سال گذشته، مناظرات مراکز علمی کاربردی استان و برگزاری وبینارهای متعدد از دیگر اقدامات بود.

تیموری همچنین عنوان کرد: به دلیل کرونا و توقف طرح ایران مرز پرگهر فیلم‌های متعددی را از مراکز گردشگری تهیه کردیم و از طریق فضای مجازی دنبال کردیم؛ سال گذشته ۴۲ عنوان کتاب منتشر کردیم که ۳۳ عنوان چاپ اول و بقیه تجدید چاپ بودند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان بیان کرد: کتاب جوشکاری پیشرفته نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد و دو کتاب مقام اول در جشنواره دکتر حسابی را کسب کردند، هم‌چنین یک کتاب به عنوان منبع دانشگاه دیگر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه چاپ ۴۰۰ امین کتاب را به زودی رونمایی خواهیم کرد، افزود: در قرض‌الحسنه دانشجویی به دلیل عدم حضور دانشجویان فعالیت کمتری داشتیم اما به هر صورت ۱۳۵ میلیون تومان وام اعطا شد.

تیموری گفت: در حوزه پژوهشی، تجاری‌سازی چند محصول جدید در حوزه پلیمر و شیمی خواهیم داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی کشور در غرب اصفهان مجتمع صنایع شیمیایی و دارویی شهید مدرس را خریداری کرده بود که راه‌اندازی آن با مشکلاتی روبه‌رو بود، سال گذشته با حل مشکلاتی بازسازی در مراحل انتهایی قرار دارد.

وی ادامه داد: ماده اولیه این کارخانه نوعی نشاسته اصلاح شده است که طرحی آماده کردیم که نشاسته اصلاح شده را در محل کارخانه آماده کنیم.

تیموری گفت: طرح مهم دیگری را هم در ادامه خواهیم داشت که برای آن حدود ۷ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است، امید است با تأمین منابع مالی این طرح مهم که دست کمی از طرح نیکل و کبالت ندارد را انجام دهیم.

همکاری با وزارت نفت با تولید صفحات پلیمری برای پاکسازی آب‌های آلوده به نفت

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان عنوان کرد: طرح دیگری با وزارت نفت تحت عنوان تولید صفحات پلیمری به منظور پاکسازی آب‌های آلوده به نفت داریم که طی آن می‌توان نفت را بازتولید کرد.

وی عنوان کرد: در مسائل فرهنگی به شدت درحال توسعه هستیم که با بسیاری از سازمان‌های استان مکاتبه کردیم تا پیوست فرهنگی طرح‌های مطالعاتی را آماده کنیم.

تیموری بیان داشت: از چند سال گذشته گفته شد که هر پروژه پیوست فرهنگی داشته باشد اما خیلی کار قوی انجام نگرفت، پیوست‌های فرهنگی دقیق را می‌توانیم در اختیار قرار دهیم.

اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به منظور تعیین خط مشی فرهنگی سازمان‌های مختلف

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان اینکه به منظور تعیین خط مشی فرهنگی هم اعلام آمادگی به سازمان‌های مختلف می‌کنیم، افزود: در حوزه آموزش، شناسایی مشاغل جدید و آینده و برنامه‌ریزی جهت آموزش این مشاغل را در دستور کار داریم که باید نیروی کار را آماده کنیم، برای مشاغل آینده اگر هر بخش آموزشی به آن نپردازد از گردونه آموزش خذف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از حدود ۱۵ سال پیش مرکز آموزش‌های الکترونیک را داریم، گفت: در این مدت ظرفیت هزار نفر آموزش آنلاین همزمان ما پر شد که سریعاً زیرساخت را توسعه دادند و به دو هزار نفر رسید؛ در حال بررسی متدهای آموزش الکترونیکی هستیم.

یک ریال از بودجه استانی به ما نداده‌اند

تیموری اظهار داشت: علاوه بر آنکه در استان خوب نفوذ کردیم اما همراهی با ما نمی‌شود تا به حال از یک ریال بودجه استانی استفاده نکردیم، در حالی که در سایر استان‌ها سالانه میلیاردها تومان از بودجه استانی استفاده می‌کنند، جلسات متعددی داشتیم که تا به حال نتیجه‌ای نداشته‌ است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اظهار داشت: در جلساتی که برای پیگیری داشتیم و درخواست بودجه کردیم به ما می‌گفتند که اعتبارات ما علمی است و از دفتر مرکزی باید توزیع شود اما بودجه دفتر مرکزی نهایتاً ۱۵ درصد کل هزینه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: استان بودجه‌هایی دارد که می‌تواند به جهاد دانشگاهی کمک کند، تفاهم‌نامه‌ها و مبادله‌نامه‌های سایر استان‌ها را هم ارائه کردیم، البته در ازای خدماتی که داشتیم هزینه را دریافت کرده‌ایم اما کمک بودجه‌ای نداشته‌ایم.

تیموری خاطرنشان کرد: طرحی با موضوع حذف نیترات از آب‌های آلوده غرب استان را به صورت کاملاً تصادفی آغاز کردیم و رسماً با حضور مسؤولان از پروژه رونمایی شد و همان ۳ سال قبل اعلام شد که آماده کار هستیم اما همکاری لازم صورت نگرفت.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ح۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان نیکل تولید جهاد دانشگاهی مرتضی تیموری تولید نیکل و کبالت نیازسنجی فرهنگی میلیارد تومان سرمایه گذار حال حاضر تجاری سازی آب های ژرف سال گذشته دو محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان

هتل صخره‌ای خرم‌آباد نزدیک به ۲۷ سال است عملیات اجرایی آن نیمه‌کاره مانده و تاکنون بار‌ها از سوی مسئولان از روند اجرای این پروژه انتقاد شده است، با توقف عملیات اجرایی این پروژه انتقادات از آن دوچندان شده به‌گونه‌ای که مردم لرستان از این پروژه به‌عنوان پروژه‌ای تاریخی یاد می‌کنند.

«ابوطالب شفقت» استاندار جدید لرستان  از برخی پروژه‌های شهر خرم‌آباد بازدید کرد، یکی از این پروژه‌ها هتل «صخره‌ای» بود، پروژه‌ای که استاندار لرستان دستور داد که مسئولان برای ادامه فعالیت سرمایه‌گذار این پروژه گردشگری همکاری لازم را داشته باشند.

ادامه کار در پروژه معطل احداث راه دسترسی

نعمتی نماینده سرمایه‌گذار هتل «صخره‌ای» خرم‌آباد در این بازدید استاندار با اشاره به مشخصات فنی این پروژه، اظهار داشت: کار ما در این پروژه از سال ۹۵ شروع شده است.

وی عنوان کرد: در عرض یک تا دو سال توانستیم در این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت کاری داشته باشیم.

نماینده سرمایه‌گذار هتل «صخره‌ای» خرم‌آباد با بیان اینکه با مجوز شهرداری و نظام‌مهندسی ما فعالیت را در این پروژه آغاز کردیم، گفت: متأسفانه یک‌مرتبه شهرداری وقت به ما اعلام کرد که چرا هشت طبقه ساخته‌اید؟ گفتیم که ما بر اساس مجوز شهرداری این اقدام را انجام داده‌ایم.

نعمتی با بیان اینکه با این اوصاف پنج سال کار ما را در پروژه متوقف کردند، افزود: علی‌رغم مراجعه به استانداری و شهردار وقت، نتوانستیم کار را ادامه بدهیم، در نهایت پنج تا شش ماه قبل حدود هفت میلیارد تومان از ما گرفتند تا بتوانیم کار را ادامه بدهیم.

وی با اشاره به مشکل راه دسترسی به این هتل، افزود: این راه حدود ۱۲ هزار مترمربع است، ما با هزینه خودمان این راه را هموار و صاف کردیم، ما این درخواست را دادیم که این راه دسترسی را به ما بدهید تا خریداری کنیم.

دستور استاندار قبلی روی زمین ماند!

نماینده سرمایه‌گذار هتل «صخره‌ای» خرم‌آباد با اشاره به درخواست و موافقت راه و شهرسازی دراین‌رابطه، بیان داشت: مرکز اعلام کرد که اختصاص این ۱۲ هزار مترمربع در حیطه اختیارات استان نیست و با اختصاص پنج هزار مترمربع در مرحله اول موافقت کردند.

نعمتی، افزود: سال گذشته این پنج هزار مترمربع واگذار و ما اعتبار آن را پرداخت کردیم، برگ واگذاری هم داریم، الان برای هفت هزار مترمربع مابقی منتظر مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما با هزینه خودمان این هفت هزار مترمربع را صاف و هموار کرده‌ایم، گفت: الان می‌گوئیم که آمادگی داریم اعتبار این هفت هزار مترمربع را هم پرداخت کنیم، اما در این راستا فقط امروزوفردا با ما می‌کنند.

نماینده سرمایه‌گذار هتل «صخره‌ای» خرم‌آباد با بیان اینکه استاندار قبلی دستور دادند که راه و شهرسازی ظرف یک هفته این کار صورت گیرد، الان یک هفته به پنج ماه رسیده و هنوز این هفت هزار مترمربع واگذار نشده است، بیان داشت: علی‌رغم این عدم واگذاری، ما سه قرارداد با سه پیمانکار عظیم منعقد کرده‌ایم.

نعمتی، افزود: الان چند نامه برای ایجاد زیرساخت‌ها هم داده‌ایم که متأسفانه هنوز پاسخ ما را نداده‌اند.

شهردار: فرایند تغییر کاربری باید انجام شود

داریوش بارانی بیرانوند شهردار خرم‌آباد نیز در این بازدید، اظهار داشت: بیش از ۲۷ سال است که این ساختمان به لحاظ روانی و اجتماعی فضای خیلی بدی را در بین مردم ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری و استان همراه هستند، نماینده سرمایه‌گذار هتل «صخره‌ای» خرم‌آباد یک دغدغه دارند که دغدغه ایشان به حق است و می‌گویند اینجا می‌خواهم هتل پنج‌ستاره احداث کنم، اما راه دسترسی مال من نیست، اگر در مسیر راه دسترسی من سازه‌ای ساخته شد و یا هر اتفاقی رخ داد و متناسب با شأن هتل من نباشد، باید چه کرد؟ این کاملاً درست است.

شهردار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه تغییر کاربری فرایندی است که باید انجام شود، بیان داشت: ما مصوبه عدم نیاز شهرداری و شورای شهر را دراین‌رابطه نیاز داریم.

بارانی بیرانوند، بیان داشت: چهار تغییر کاربری نیازمند مصوبه شورای شهر است، اینها شامل فضای سبز، معبر، تأسیسات شهری و پایانه است.

وی با بیان اینکه ما بابت این قضیه هیچ مشکلی نداریم، گفت: من فکر می‌کنم مانعی برای ادامه کار الان وجود ندارد، نماینده سرمایه‌گذار هتل «صخره‌ای» خرم‌آباد کار را شروع کند تا ما هم با ایشان همکاری و زمین را به ایشان تحویل بدهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی: در حال رایزنی هستیم

بهزاد شاکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این بازدید، اظهار داشت: زمین راه دسترسی به هتل ۱۲ هزار مترمربع بوده که قبلاً پنج هزار مترمربع از آن به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

وی عنوان کرد: در آخرین جلسه هم مقرر شد که اقدام به واگذاری بعدی هم دراین‌رابطه انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در این راستا استعلامات انجام شد، پرونده آماده ورود به کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری و واگذاری است، گفت: یک تا دو استعلام منفی دراین‌رابطه داریم که به این دلیل نمی‌توانستیم پرونده را به کمیسیون ماده پنج ببریم.

شاکرمی، بیان داشت: در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.

استاندار لرستان: ادارات دولتی حق ندارند سلیقه‌ای عمل کنند

ابوطالب شفقت استاندار لرستان در واکنش به این سخنان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، اظهار داشت: ادارات دولتی حق ندارند سلیقه‌ای عمل کنند، باید منطق اظهارنظر مثبت یا منفی داشته باشند.

وی ادامه داد: اعمال سلیقه فردی را قبول ندارم، منطق کارشناسی باید دراین‌رابطه داشت، من هم کارشناس هستم و دراین‌رابطه کار‌های زیادی هم انجام داده‌ام.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند که کار‌ها را به مردم واگذار کنید، گفت: سرمایه‌گذار هم باید با درنظرگرفتن اصول لازم فعالیت کند، دستگاه‌ها هم باید مطالبات خود را از سرمایه‌گذار داشته باشند و اعمال مدیریت هم کنند.

شفقت با بیان اینکه در این راستا سرمایه‌گذار همین امروز کار را در این پروژه شروع کنند و فردا که من از این پروژه بازدید کردم باید ببینم که کارگر در آن کار می‌کند، گفت: اداره کل راه و شهرسازی، معاونت عمرانی و… هم فرایند را برای ادامه کار سرمایه‌گذار طی کنند و کار‌های قانونی را بر اساس مر قانون انجام دهند.

وی تأکید کرد: وظیفه مسئولان است که مدیریت اصولی داشته باشند، اما بدانیم که کشور به سمت خصوصی‌سازی و تقویت مردم پیش می‌رود.

منبع: مهر 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد