Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران از بهره‌برداری فاز نخست پروژه‌ی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و گفت: بزرگترین پروژه‌ی بازآفرینی شهری با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۱۷ و ۱۸، رونق گردشگری شهری و افزایش تأثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بهره‌برداری از فاز نخست پروژه‌ی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)

به لطف خدا و همت همکارانم فاز نخست پروژه‌ی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگترین پروژه‌ی بازآفرینی شهری با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۱۷ و ۱۸، رونق گردشگری شهری و افزایش تأثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهر آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه به طول ۹ کیلومتر بر بام تونل قطار تهران تبریز و عرض ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است که با احتساب فضای بین جدار ساختمان‌های شمالی تا جنوبی طرح و خیابان موجود، این محدوده در مجموع به حدود ۵۰ هکتار در فازهای بعدی افزایش پیدا می‌کند.

هرچند مناطق ۱۷ و ۱۸ تحت تأثیر راه‌آهن شکل گرفتند، اما تردد، بوق و لرزش قطار آسایش را از مردم این مناطق سلب کرده‌بود. در این دوره تلاش کردیم چند اقدام را به موازات هم انجام دهیم. ابتدا توافق با راه‌آهن انجام شد و با انجام این توافق مسیر انجام پروژه باز شد. در کمیسیون ماده ۵ این پروژه به تصویب رسید و از بین ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی طرح برنده برای اجرا انتخاب شد و در ابتدای سال کلنگ آن را به زمین زدیم. در فاز نخست حدود ۱۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و بیشتر از این مقدار هم عملیات خاکی انجام شد تا این فضا به قلمرو عمومی برای مناطق ۱۷ و۱۸ تبدیل شود.

در این دوره توجه به مناطق جنوبی را بیشتر کردیم و نسبت اختصاص بودجه شمال به جنوب که در گذشته ۵۵ به ۴۵ درصد بود را برعکس کردیم.

امیدوارم با پیگیری شورا و شهردار جدید این نگاه ادامه پیدا کند. چرا که این نگاه و اقدامات، نتیجه یک تغییر نگرش برای بالا بردن کیفیت زندگی و کالایی نشدن شهر است. "

کد خبر 511657

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تهران پیروز حناچی اینستاگرام شهردار تهران بازآفرینی شهری گردشگری فرهنگی راه آهن شهرداري تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فاز نخست پروژه ی باغ راه حضرت فاطمه زهرا مناطق ۱۷ ی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال