Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمار‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، تورم در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۴۳.۶ درصد برای دهک ششم و تا ۴۹.۹ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. نرخ تورم کل کشور در تیر ماه 1400 برابر 44.2 درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 43.6 درصد برای دهک‌ ششم تا 49.9 درصد برای دهک دهم نوسان دارد.

هم‌چنین محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین 51.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد برای دهک دهم تا 56.9 درصد برای دهک دوم است. در عین حال اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین 32.8 درصد برای دهک اول تا 49.4 درصد برای دهک دهم است.

بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای نشان می‌دهد، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به 6.2 درصد رسید که نسبت به ماه قبل (6.8 درصد) 0.6 واحد درصد کاهش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل 0.5 واحد درصد کاهش و گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل 0.6 واحد درصد کاهش را نشان می­دهد.

کل خانوارها

در تیر ماه 1400 عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (100=1395) به 327.4 رسید که نسبت به ماه قبل 3.5 درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با 5.9 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سمنان با 1.4 درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور 43.6 درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (53.9 درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (37.7 درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه 1400 برای خانوارهای کشور به عدد 44.2 درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان (50.1 درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (40.2 درصد) است.
خانوارهای شهری

در تیر ماه 1400 عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (100=1395) به 323.8 رسید که نسبت به ماه قبل 3.6 درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به لرستان با 6.9 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های­ سمنان و سیستان و بلوچستان با 1.3 درصد افزایش است.

لازم به ذکر است، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور 42.9 درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به ایلام (52.7 درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (37.7 درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه 1400 برای خانوارهای شهری به عدد 43.7 درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان (49.9 درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (40.1 درصد) است.

خانوارهای روستایی

در تیر ماه 1400 عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (100=1395) به 347.0 رسید که نسبت به ماه قبل 3.2 درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان خوزستان با 5.2 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با 1.4 درصد افزایش می­باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی 47.7 درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (59.1 درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (40.5 درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه 1400 برای خانوارهای روستایی به عدد 47.3 درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (53.1 درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (41.8 درصد) است.

تغییرات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشوردر تیر 1400

تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در تیر ماه 1400 برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "رشته آش" با 3.4 درصد ،"شیرینی خشک" با 3.2 درصد و "ماکارونی" با 1.8 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با 4.2 درصد،" گوشت گاو یا گوساله" با 1.8 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه " گوشت گوسفند" با 0.6 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با 11.6 درصد، "روغن مایع" با 3.4 درصد و "ماست پاستوریزه" با 2.8 درصد بوده است. همچنین در این گروه "روغن نباتی جامد" با 2.6 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با 13 درصد و "خربزه" با 10.7 درصد می­باشد. همچنین در این گروه "لیمو­ترش" با 14.6 درصد و "موز" با 7.2 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پیاز" با 14 درصد، "خیار" با 10.3 درصد و "هویج فرنگی" با 10.2 درصد می­باشد. همچنین در این گروه "گوجه فرنگی" با 1.0 درصد و "سیب زمینی" با 0.9 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "نوشابه گازدار" با 7.9 درصد و "شکر" با 4.9 درصد می­باشد.

/ تسنیم


برچسب ها: تورم ، بررسی آمارها ، مرکز آمار ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OpX

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تورم بررسی آمارها مرکز آمار ایران رسید که نسبت به ماه قبل نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای روستایی تورم نقطه به نقطه درصد برای دهک دهم بیشترین نرخ تورم نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری تیر ماه 1400 خانوارهای کشور برای خانوارهای تیر ماه 1400 درصد افزایش نشان می دهد گروه عمده درصد رسید هزینه ای شاخص کل دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است