Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در ۱۹ استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ امروز (۱۱ مردادماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، قزوین، شمال استان‌های البرز و تهران، شمال و شرق فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاکمیت این شرایط جوی فردا (۱۲ مردادماه) برای استان‌های کردستان، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، شمال و غرب هرمزگان، غرب یزد و ارتفاعات استانهای زنجان، مازندران، البرز، تهران و سمنان و چهارشنبه (۱۳ مردادماه) برای شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، غرب یزد، شرق کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مازندران و ارتفاعات استانهای البرز، تهران، سمنان و جنوب غرب اصفهان دور از انتظار نیست.

احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود در چنین شرایطی وجود دارد و نسبت به عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً پایدار در منطقه است.

وی با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار، ابرناکی و مه آلود شدن هوا برای امروز افزود: کاهش نسبی دما، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار، رعد و برق و احتمال تگرگ تا فردا پیش بینی می‌شود.

دادرس به کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا تا فردا اشاره کرد و گفت: این سامانه از بعد از ظهر و عصر شنبه تضعیف شده ضمن کاهش ابر و افزایش دما، رگبار و رعد و برق پراکنده تا دوشنبه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: انجام مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه توسط شالیکاران و تمهیدات لازم در بخش کشاورزی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی طی این مدت دور از انتظار نیست، تصریح کرد: مردم و مسافران از برپایی و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 6095450

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۵؛هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • تداوم بارش‌ها در جنوب غرب خوزستان
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی نسبت به بارش رگبار و رعد و برق
  • هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان