Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی‌الله خون‌میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور درباره صید فراساحلی اظهار کرد: مجموع صید کشور در سال ۹۲ نزدیک به ۵۱۴ هزار تن بود که در سال ۹۹ این میزان به حدود ۷۰۰ هزار تن رسید که بخش عمده آن، صید فراساحلی است که به‌طور عمده از اقیانوس هند انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سال‌های گذشته اقدامات بی‌سابقه‌ای در حوزه شیلات کشور از جمله سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده، به‌طوری که میانگین سرمایه‌گذاری در بخش شیلات کشور ۲ برابر شده است.

خون‌میرزایی ادامه داد: اکنون در حوزه صید و صیادی بیش از ۱۴۰ هزار نفر با بیش از ۱۱ هزار فروند شناورهای صیادی مشغول به کار وجود دارد.

به گفته او، با وجود شرایط دشوار وظیفه تأمین امنیت غذایی که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، به نظر می‌رسد، سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط باید در بخش توسعه صید فراساحلی و آبزی‌پروری و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش با سازمان شیلات ایران همکاری کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش سرانه مصرف آبزیان به ۱۳.۵ کیلوگرم در سال گذشته گفت: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده، روند مصرف سرانه آبزیان افزایشی شده است که امیدواریم که بیش از اینها افزایش پیدا کند؛ زیرا آبزیان غذاهای فراسودمند هستند و نقش مهمی در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها دارند.

او مهم‌ترین رکن افزایش مصرف آبزیان در کشور را درجه نخست، افزایش تولید اعلام کرد و گفت:  تقاضا برای مصرف آبزیان در سال‌های اخیر رو به افزایش رفته است، به دلیل اینکه مردم شناخت بیشتری نسبت به ارزش غذایی آبزیان پیدا کرده‌اند.

خون میرزایی افزود: رویکرد جدی سازمان شیلات ایران با وجود افزایش قیمت هزینه‌های تمام شده تولید در کشور در سال‌های اخیر این بود که متناسب با سبد غذایی خانوارهای مختلف که درآمدهای متفاوت دارند، آبزیان ارائه کند، به‌طوری که با افزایش تولید ماهیان ارزان قیمت از جمله تیلاپیا اقشار کم درآمد می‌توانند از مصرف آبزیان بهره‌مند شوند.

او در پایان تصریح کرد: اکنون توسعه پرورش تیلاپیا در برخی استان‌ها در شبکه آبزی‌پروری در دستور کار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صید فراساحلی شناورهای صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

استاندار قم خطاب به مدیران ارشد استان گفت: خیرین مدرسه‌ساز که به این امر خداپسندانه اقدام می‌کنند نباید در بروکراسی اداری گیر کنند و همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از آنان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری امروز در مراسم افتتاحیه یک مدرسه خیرساز گفت: سرانه آموزشی استان متاسفانه پایین بوده و حتی با متوسط کشور هم فاصله زیادی داریم.

وی افزود: رفع و جبران کمبود‌های سرانه آموزشی در کشور موضوع مهمی است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و اقدامات خوبی هم در کشور در این زمینه انجام شده است.

استاندار قم گفت: امروز شاهد حضور فعال و پویا خیرین عزیز مدرسه‌‌ساز در استان هستیم که با تمام توان پای کار هستند تا اقدامی برای فرزندان این سرزمین قرار‌ بگیرد.

وی بیان کرد: بنده خود را خادم خیرین مدرسه‌ساز می‌دانم و این را اعلام می‌کنم که هر خیری این اقدام خداپسندانه را انجام دهد و بنایی برای نظام تعلیم و تربیت کشور آماده کند مورد حمایت همه جانبه بنده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز