Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی عرب،مسئول بنیاد نهضت در طی برنامه رونمایی از کتاب تشکل تراز گفت: امروز متأسفانه جنبش دانشجویی درگیر کم‌کاری و بعضاً بی‌عملی هست که کتاب تشکل تراز می‌تواند راهی در جهت رفع این بی‌عمل باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ طی برنامه‌ای که امروز در کافه کتاب اسم برگزار شد، از کتابی با عنوان تشکل تراز به نویسندگی مجتبی رئیسی از اعضای سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این رونمایی که در کافه کتاب اسم برگزار شد، با حضور تعدادی از فعالین حال و سابق تشکل‌های دانشجویی بود و در آن حجت‌الاسلام مجتبی عرب، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و مسئول بنیاد نهضت و مهدی عباسی مهر، مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مجتبی رئیسی به بیان سخنرانی پرداختند.

 

صحبت‌های مجتبی عرب، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و مسئول بنیاد نهضت در این برنامه بدین شرح است: 

باید این سوال را پرسید که اینگونه جمع‌آوری‌ها و کارهای پژوهشی چه ارزش افزوده‌ای دارد؟ این کار، کار بسیار لازمی است. یک جنس صحبت‌ها و بیان‌هایی است که حکیمانه و با مخاطب عمومی است که شاید در ظاهر نامنظم باشد. اما در این مسائل زندگی آدم‌ها جاری است و موارد مختلفی را باید درنظر گرفت و همه یک زنجیره به هم پیوسته و واقعی است. یکی از اینگونه کتاب‌ها قرآن کریم است که تفاسیر مختلفی نسبت به آن وجود دارد. بنابراین بیانی که با زندگی واقعی و توحیدی باشد، مانند کتاب‌های آقای علی صفایی که واقعاً نگاه متفاوتی دارند.

 

اگر یک ذهن خیلی اجتهادی، به سراغ یک مطلب برود، می‌تواند نگاه متفاوتی به آن داشته باشد. واقعاً آن چیزی که از امام وجود دارد و توسط رهبری بیان می‌شود، این است که امام را حکیم می‌دانستند و واقعاً حکمت در کلام امام وجود داشت. کسانی که مأنوس با اینگونه صحبت‌ها هستند، نگاه عمیق‌تری دارند.

 

رهبر معظم انقلاب، اندیشه تفضیلی در بحث سیاسی و تشکیلاتی دارند و اتفاقاً مثل شهید بهشتی تجربه میدانی دارند. در بحث امدیشه تشکیلاتی فارغ از بحث رهبری، بسیار موضوع مهم و مطلوبی است. شهید بهشتی حرف‌های بسیار مفصل و مهمی دارند که جایی پیدا نمی‌شود. به نظرم این دو نفر جزء کسانی هستند که توانستند این اندیشه را گسترش دهند. متأسفانه ما در حوزه اندیشه تشکیلاتی و حرف‌های نوآورانه عقب هستیم.

 

این زحمت و کتاب پیش روی ما یعنی کتاب تشکل تراز، بسیار ایده نوآورانه‌ای است. امروز متأسفانه ما و خصوصاً جنبش دانشجویی درگیر کم‌کاری و بعضاً بی‌عملی هستیم که این کتاب می‌تواند راه بهتر و درست‌تری در جهت رفع این بی‌عملی و انفعال با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری و چارچوب فکری ایشان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنبش دانشجویی تشکل تراز مجتبی عرب مقام معظم رهبری تشکل تراز بی عملی صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان تهران در حمایت از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی چه گفتند؟

دریافت 35 MB کد خبر 6090044

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • دانشگاهیان تهران در حمایت از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی چه گفتند؟
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به پاریس رسید
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی