Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@08:49:47 GMT

برقراری خط تماس ضروری بین ارتش‌های چین و هند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۳۵۲۴

برقراری خط تماس ضروری بین ارتش‌های چین و هند

چین و هند در اقدامی تنش زدا یک خط تلفنی ارتبط فوری برای جلوگیری از درگیری در نقاط مرزی برقرار کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از برقراری یک خط مستقیم تماس فوری نظامی برای عدم درگیری در نقاط مرزی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «پرنسا لاتینا» هر دو کشور خط ارتباط تلفنی فوری را در «کنگرالا» در هند و «تبت» در چین برقرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت دفاع هند، نیروهای مسلح دو کشور  سازوکار خوبی برای برقراری ارتباط در سطح فرماندهان دارند و این خط ارتباطی تا حد زیادی در بهبود و حفظ صلح در مناطق مرزی سهیم خواهد بود.

افتتاح این خط تلفنی ارتباط مستقیم، همزمان با روز ارتش آزادیبخش خلق چین، با حضور فرماندهان زمینی ارتش‌های دو طرف انجام شد و پیام دوستی و هماهنگی بین پکن و دهلی رد و بدل شد.

این گام مثبت به دنبال دیدار فرماندهان ارشد ارتش هند و چین پس از وقفه‌ای سه ماهه و گفت‌وگو با یکدیگر برای کاهش تنش‌های مرزی صورت گرفت.

 سخنگوی ارتش هند در این باره  گفت که این ملاقات در سمت چین در مرز در منطقه «لاداخ شرقی» برگزار شد اما به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

این در حالی است که ارتش هند در اقدامی پیشگیرانه یگان‌های نظامی خود در جامو و کشمیر را در شرق «لاداخ» منتقل کرده است. منابع  نظامی هند گفتند که حدود ۱۵۰۰۰ نیرو برای مقابله با تهاجم محتمل چین به لاداخ منتقل شد. منابع مطلع افزودند که این نیروها مدت مدیدی است که در لاداخ مستقر شده  و به طور موثری با هر گام بعدی ارتش چین مقابله می‌کنند.

با توجه به احتمال تقابل با چین در شرق لاداخ، هند استقرار نیروهای خود را در این منطقه افزایش داده است و در این منطقه  به جای یک لشکر، اکنون دارای دو لشکر کامل، همراه با واحدهای زرهی اضافی و سایر واحدهاست. یگان کوهستانی ارتش هند نیز اخیراً به  تقویت قوا در مرز هند و چین مبادرت کرده استیگان کوهستانی ارتش هند وظیفه انجام عملیات تهاجمی علیه چین را در صورت بروز جنگ بر عهده دارد.

ارتش‌های هند و چین از سال گذشته نیروهای نظامی زیادی را در مرز مستقر کرده اند. استقرار تشکیلات و نیروها در بخشهای دیگر نیز تقویت شده است. این در حالی است که اکنون مذاکرات بین دو طرف برای تنش زدایی در منطقه همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو ارتش چین کشمیر چین ارتش هند پکن هند ارتش هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه گفت: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از آستان‌نیوز‌، احسان جلایر در بازدید اصحاب رسانه از نمایشگاه «میراث آینده» که به منظور معرفی اقدامات، ظرفیت‌ها و چشم‌انداز منطقه ویژه اقتصادی سرخس برپا شده است، درباره شکل‌گیری این منطقه اظهار کرد: ایده شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سال 1372 بیان شد و همزمان با افتتاح راه‌آهن مشهد- سرخس- تجن در اردیبهشت 1375 با حضور سران و نمایندگان عالی رتبه بیش‌از 70 کشور راه‌اندازی شد.

تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای

او با اشاره به نقاط قوت این منطقه خاطرنشان کرد: تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای، وابستگی به آستان قدس رضوی و داشتن نیروهای متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی، قابلیت ارائه خدمات لجستیکی و تولیدی به صورت شبانه‌روزی، اتصال به نقطه سفر مرزی از لحاظ جاده‌ای و ریلی و نزدیک بودن به کشورهای حوزه CIS برخی از این موارد به شمار می‌رود.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، یکی از اقدامات مهم این منطقه را بهره‌برداری از فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی عنوان کرد و افزود: ساخت این پارک از سال 1396 در زمینی به مساحت 9 هکتار آغاز شد و با 910 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و بیش از 60 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی به بهره‌برداری رسید.

توسعه ظرفیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی

او انعقاد تفاهم‌نامه با MFA؛ شرکت بزرگ حمل‌ونقلی در ترکیه را از دیگر اقدامات مهم منطقه ویژه اقتصادی سرخس دانست و گفت: این شرکت یکی از 4 شرکت دارای مجوز ترانزیت از مسیر ایران است.

جلایر ادامه داد: شرکت MFA از سال 1400 تاکنون، همکاری‌های مشترکی در حمل کالاهای ترانزیتی از آسیای میانه و روسیه به ترکیه و اروپا، تامین واگن‌های مورد نیاز و ایجاد مزیت رقابتی حمل از مسیر سرخس در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب داشته است.

او یادآور شد: سال 1400 نیز تفاهم‌نامه‌ای با مرکز تجاری ایرانیان در روسیه به منظور استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حمل‌ونقل و ترانزیت کالا، تامین نیازهای کالایی روسیه از تولیدات استان و توسعه روابط حمل‌ونقلی با اولویت ترانزیت با این منطقه منعقد شد.

ایجاد سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایع

جلایر درباره سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایعِ منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز تصریح کرد: این سایت با حجم سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریال و با تزانزیت سالیانه 600 هزار تن در حال ساخت است که پس از اجرا موجب ایجاد درآمد مستقیم 60 میلیون دلاری و غیرمستقیم 175 میلیون دلاری و نیز درآمد سالانه یک و نیم میلیون دلاری برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های سایت تخصصی ترانشیپ می‌توان ایجاد زنجیره ارزش ترانزیت مشتقات نفتی از ترکمنستان به میرجاوه و بندر عباس را نام برد.

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه اظهار کرد: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است.

او ادامه داد: مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس با محوریت ایجاد سایت کانتینری در زمینی به وسعت 35 هکتار با ظرفیت تخلیه، بارانداز و بارگیری 500 کانتینر در هر شبانه‌روز و 660 هزار TEU(واحد شمارش بار کانتینر) در سال احداث شده است.

جلایر، ایجاد سایت تخصصی کانتینری با ظرفیت 10 سالانه میلیون تن، ایجاد مرکز بین‌المللی تهاتر کالا، ایجاد شهرک‌های صنعتی و تسریع و تسهیل در راه‌اندازی کریدور شرق به غرب را از دیگر ویژگی‌های مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه