Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در مورد اصلاح گلخانه‌های سنتی و چوبی در کشور نیز اذعان داشت: برنامه ما در افق ۱۰ ساله، اصلاح، بازسازی و نوسازی بیش از ۵ هزار گلخانه سنتی، چوبی و فرسوده در کشور است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، داریوش سالم پور گفت: بیشترین برنامه ابلاغی احداث این گلخانه‌ها مربوط به استان‌های مستعد از نظر اقلیمی، زیرساختی، نزدیکی به بازار‌های هدف و دسترسی به نیروی انسانی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و اردبیل (منطقه مغان) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی و یا بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۰ منابع اعتباری ارزان قیمت برای مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار برای ساخت گلخانه‌ها تخصیص و پس از تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی با بیان این که سال گذشته ۴۵ درصد گلخانه‌ها به صورت خوداجرایی و با سرمایه سرمایه گذاران احداث شد، اظهار داشت: در سال ۹۹ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

سالم پور درباره پیش بینی تامین برق مورد نیاز گلخانه‌های کشور با توجه به مشکلات قطعی برق در کشور گفت: در طرح توسعه گلخانه‌ها یکی از الزامات، پیش بینی ژنراتور برای تولید برق اضطراری به ویژه در گلخانه‌های بزرگ مقیاس و تجاری است.

وی ادامه داد: برخی از گلخانه‌های بزرگ مقیاس در کشور، واحد های نیروگاه سیار تولید همزمان برق و حرارت (CCHP) دارند که علاوه بر تامین برق، حرارت و دی اکسید کربن مورد نیاز واحد‌های تولیدی خود، می‌توانند برق مازاد را به شبکه برق سراسری بفروشند.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در مورد اصلاح گلخانه‌های سنتی و چوبی در کشور نیز اذعان داشت: برنامه ما در افق ۱۰ ساله، اصلاح، بازسازی و نوسازی بیش از ۵ هزار گلخانه سنتی، چوبی و فرسوده در کشور است.

وی اضافه کرد: برای هر سال نزدیک به ۶۵۰ تا ۷۰۰ هکتار اصلاح و بازسازی گلخانه‌های سنتی و فرسوده را برنامه ریزی و به استان‌ها ابلاغ کرده ایم.       بیشتر بخوانید: سطح گلخانه‌های کشور به بیش از ۲۱ هزار هکتار رسید

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گلخانه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گلخانه طرح توسعه گلخانه ها وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تکمیل خطوط و شبکه جمع آوری فاضلاب هم راستا با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب را مهم ارزیابی و تخصیص اعتبار برای اجرای آن را خواستار شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان امروز ( ۱۴ اردیبهشت ماه )در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان و شهروز شجاعی رئیس شرکت ساخت و توسعه خلیج فارس از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از چالش های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد