Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران امروز دوشنبه بر اساس ارزیابی‌های ماهواره‌ای و پایش نقشه‌های شکل‌گیری جریان‌های شمالی سطح زمین، اعلام کرد که از اوایل امشب تا روز چهارشنبه ۱۳ مرداد در دامنه‌ها و ارتفاعات این استان احتمال بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب محلی وجود دارد.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به تداوم جریان‌های مرطوب شمالی همراه با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو، ساکنان برخی از مناطق دامنه‌ای و ارتفاعات استان از امشب تا روز چهارشنبه شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

جاری شدن رواآب و وقوع سیلاب محلی و نقطه‌ای، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از پیامدهای احتمالی پیش‌بینی شده در این اطلاعیه طی بازه زمانی اعلام شده هستند.

هواشناسی مازندران در اطلاعیه خود از شهروندان خواسته است تا از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و به طور جدی از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند. در این اطلاعیه همچنین به دلیل خطر برخورد صاعقه به دامداران نیز توصیه شده که از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند و علاقه‌مندان به طبیعت نیز از حضور در این مناطق طی مدت اعلام شده بپرهیزند.

بارندگی‌های شدید تابستانی طی روزهای اخیر سبب وقوع سیلاب در مناطق دامنه‌ای و کوهستانی مازندران شد. زیرساخت‌های تعدادی از روستاهای بخش کجور، بخش بلده و مناطقی از شهرستان سوادکوه در سیل‌های تابستانی چند روز اخیر خسارت دید و تخریب شد.

جاری شدن سیلاب در مناطق بالادست سبب طغیان رودخانه‌ها در مناطق جلگه‌ای شد که به همین دلیل خساراتی را به زیرساخت‌های این مناطق نیز وارد کرد. همچنین در بخش کجور نوشهر نیز حدود ۷۰۰ رأس دام به دلیل وقوع سیل تلف شدند. تخریب پل روستای امیرده در بابل و خسارت به ۲۵ روستا در این شهرستان نیز از پیامدهای سیل تابستانی در روزهای اخیر است.

برچسب‌ها بارندگی مازندران سیل سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی مازندران سیل بارندگی مازندران سیل سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس هواشناسی در ادامه توضیح داد: امروز استان‌های نیمه غربی کشور، برخی از استان‌های مرکزی، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر بارش باران را تجربه می‌کنند.

منبع:‌خبرگزاری دانشجو

کد خبر 849601 برچسب‌ها استان البرز خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • هشدار نارنجی به کشاورزان/ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • بارش باران و وزش باد شدید در راه استان فارس