Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:21:49 GMT

۷۵۹ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۳۷۹۸

۷۵۹ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این شمار ۵۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این مجموع ۲۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی اظهار کررد: امروز ۹ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل ۶ مرد ۹۶، ۸۱، ۷۵، ۷۰، ۶۶ و ۶۱  سال سن با سابقه بیماری زمینه ای قلبی، مغزی، کلیوی، دیابت و  فشار خون  و سه مرد ۹۳، ۶۳ و ۴۲ سال سن بدون سابقه بیماری در استان بوشهر به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ابتلای ۷۳۷ نفر در یک روز بیانگر شدت شیوع و گردش ویروس در استان است که بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی امکان بدتر کردن شرایط را به وجود می آورد.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۷هزار و ۱۰۹ نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا و یک هزار و ۴۴۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند. 

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد