Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، خیز پنجم کرونا را بلندتر، شدیدتر و خطرناکتر از موج‌های قبلی این بیماری دانست و از حاکم شدن شرایط سخت در تعداد بیماران بستری و مراجعان روزانه بیمارستان مرجع درمان کرونا در این شهرستان خبر داد.

محمد رحمانیان با ابراز تاسف از اینکه هنوز عده‌ای حضور کروناویروس و مخاطرات آن را باور نکرده‌اند، گفت: داستان تلخ و مرگبار بیماری کرونا در شهرستان جهرم همچنان ادامه دارد و سایه سرد و سهمگینش همچنان بر سرمان سنگینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، این پزشک متخصص افزود: روزانه ٣٠ تا ۴٠ نفر در بیمارستان با علائم شدید بیماری، بستری می‌شوند که از بین ٢۵٣ بیمار بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان ١٣٧ نفر بیمار قطعی کووید ۱۹ هستند که شرایط حادی را در مقابله با کرونا تجربه می‌کنند.

رحمانیان ادامه داد: در بین آمار بیماران بستری، ٩ بیمار در رده سنی ٣٠ تا ۴٠ سال و ٧ بیمار در رده سنی ۵٠ تا ۶٠ سال با درگیری ریوی بالا، آمار بی سابقه‌ای است که طی چند ماه گذشته ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: یک جوان ٣۵ ساله با ٨۵ درصد درگیری ریوی، یک جوان ٣۶ ساله با ٧٠ درصد درگیری ریه، یک بانوی ٣١ ساله باردار با ٧٠ درصد درگیری و یک بیمار ۶٠ ساله با ٩٠ درصد درگیری ریه، نمونه‌هایی از انبوه بیمارانی هستند که در جدیدترین آمار بیمارستان به چشم می‌خورد.

او خاطرنشان کرد: آمار فوتی‌های کرونا در سطح استان رو به افزایش است. این در حالیست که ظرف ۴٨ ساعت گذشته ۵۵ نفر از هم استان‌هایی خود را در پی این بیماری از دست داده ایم و آمار روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا از استان‌های هم جوار همچون هرمزگان نیز حاکی است که طوفان سهمگین سویه دلتا با سرعت رو به پیشروی است.

رحمانیان یادآور شد که در این بین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تمام توان خود را برای مقابله با بیماری مصروف داشته است، معاونت دارو و غذا، در پی تامین داروهای مورد نیاز بیماران است.

او بیان کرد: واکسیناسیون افراد فراخوان شده توسط کادر بهداشت بی وفقه ادامه دارد و بیمارستان ها، با تمام قوا برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی و غیر کرونایی در آماده باش به سر می‌بردند. همچنین بازدید از اماکن و اصناف و اغذیه فروشی‌ها هفتگی ادامه دارد. تلاش شبانه روزی برای راه اندازی بیمارستان جدید و پذیرش بیمار ادامه دارد و این تمام آنچه است که بر عهده دانشگاه است و با تمام توان در حال انجام آن است.

رحمانیان افزود: هشدار تنها راه باقی مانده برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است تا مردم با رعایت حداکثری اصول بهداشتی برای سلامتی خود و هم نوعانشان بکوشند 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محمد رحمانیان شهرستان جهرم دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی درصد درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است