Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ایران در رقابت های المپیک کشتی با قرعه های سختی روبرو شدند

به گزارش طرفداری، کشتی فرنگی یکی از بدترین قرعه های تاریخ خود در مسابقات جهانی و المپیک را تجربه کرد و در اکثر اوزان، کشتی گیران ایران با بهترین های وزن خود هم گروه شدند.

تقریبا می توان گفت تمام کشتی گیران ما در رقابت های المپیک با حریف های سختی روبرو شدند و همین موضوع برای ما دردسرساز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی با نفر اول وزن خود در رنکینگ یعنی فومیتای ژاپنی و تاسمرادوف عنوان دار هم گروه شد، کشتی گیر ژاپنی 2 طلای جهانی داشت هر چند نجاتی به آرمن ملکیان زودتر از انتظار باخت و حذف شد.

در 67 کیلو، محمدرضا گرایی باید از فردا در گروهی قرار بگیرد که مهم ترین مرد این وزن یعنی فرانک اشتبلر، مردی است که 3 طلای جهانی در کارنامه دارد.

در 77 کیلو، محمدعلی گرایی هر چند شایسته بود اما هم گروهی با تاماس لورینچ مجار، قهرمان 2 دوره گذشته جهان کار را برای او سخت کرد.

در 97 کیلو هادی ساروی خوب بود اما کشتی برابر آرتور الکسانیان برای او بسیار سخت بود، مردی که 4 قهرمانی جهان و المپیک را داشت. 

در کشتی فوق سنگین امین میرزازاده با میخائین سانچز و رضا کایالپ مصاف داد و نتوانست مدال برنز را هم بگیرد، اگر او در گروه دیگر بود حتی شانس رسیدن به فینال را داشت چنان چه اگر محمد علی گرایی و هادی ساروی در گروه دیگر بودند آنها هم شانس بالایی برای کسب مدال طلا یا نقره را داشتند.

اخبار داغ 

عکس خاص سارا و نیکا با همسر مهدی قائدی ! / آبی یا قرمز؟! برترین های قرن با کامل انجینی: گلر در اندازه ناصر حجازی داشتیم اما او از لحاظ شخصیتی اسطوره است تیم منتخب لیگ بیستم از نگاه طرفداری | احمد نور بهترین بازیکن فصل اجرای فن دیدنی محمدعلی گرایی روی حریف کوبایی / فیلم فوری؛ عدم حضور هری کین در تمرینات تاتنهام به دلیل اصرار بر جدایی لورل هوبارد به عنوان اولین وزنه بردار تراجنسیتی، امروز در المپیک وزنه می‌زند

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!

ورزش ایران برای کسب طلا در پاریس به کشتی دل بسته است اما رییس فدراسیون کشتی می‌گوید که  المپیک سخت است و اگر موفق شویم فقط یک مدال طلا هم بگیریم واقعا هنر کردیم!"

به گزارش تابناک ورزشی؛ مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در سالن اجلاس برگزار شد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش هنوز در بین مسوولان جای واقعی خودش را پیدا نکرده است. همیشه از قدیم به ورزش نگاه ابزاری شده است اما من به شما قول میدهم اگر این نگاه ابزاری از روی ورزش برداشته شود اثرات مثبت و با برکت آن را خواهیم دید.

وی افزود: البته آقای رییسی همیشه به رشته کشتی لطف دارند اما این انتظار وجود دارد که بدنه کل دولت این توجه را به ورزش داشته باشند چرا که ورزش فقط قرمزته و آبی‌ته نباید نباشد.

دبیر در مورد نتیجه احتمالی کشتی فرنگی و آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: در المپیک ما اگر بتوانیم فقط یک مدال طلا بگیریم کلاه‌مان را بالا می اندازیم. فرقی ندارد فرنگی باشد یا آزاد همین که یک مدال طلا بگیریم هنر کردیم.

رییس فدراسیون کشتی در پایان در واکنش به تصمیمی که برای حسن یزدانی و انتخابی او با کامران قاسم پور گفت: اجازه بدهید در این مورد به موقع صحبت خواهم کرد.

صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی درباره تعداد مدال طلای ایران در المپیک درحالی مطرح شده که دو قهرمان سنگین‌وزن جهان در کشتی آزاد و فرنگی ایرانی هستند. محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک توکیو نیز در پاریس حضور دارد. همچنین حسن یزدانی دارنده دو طلا و نقره المپیک هم شانس حضور در این مسابقات را دارد.

دبیر درحالی گرفتن یک طلا در المپیک را «هنر کردن» دانسته که کشتی ایران در هر یک از المپیک‌های توکیو و ریو یک طلا، یک نقره و دو برنز گرفته بود و در المپیک لندن هم چهار طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد