Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@03:26:02 GMT

اتهام‌ پراکنی نخست‌ وزیر انگلیس علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۴۷۵۰

اتهام‌ پراکنی نخست‌ وزیر انگلیس علیه ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نخست وزیر انگلیس عصر دوشنبه به وقت تهران همگام با مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، ایران را مسئول حمله به یک فروند نفتکش تجاری در دریای عمان معرفی کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: « ایران باید با پیامدهای آنچه انجام داده است روبرو شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک حمله هولناک در حمل و نقل تجاری بود.»

نخست وزیر انگلیس بدون ارائه مستنداتی درباره ادعاهای خود  گفت: «یک شهروند انگلیسی در این حادثه  درگذشت.  این بسیار حیاتی است که ایران و هر کشور دیگری  به آزادی  دریانوردی در سراسر جهان احترام بگذارند و  انگلیس همچنان بر این امر پافشاری می‌کند.»

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز است، را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: «این بیانیه‌های هماهنگ شده به خودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، به گونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید! »

خطیب زاده، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی خواند که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته‌ و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشورهای منطقه است و حضور و مداخلات نیروهای فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: «جای تاسف است در حالی که این کشورها نسبت به تعرض و خرابکاری‌های تروریستی در قبال کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ و آب‌های بین‌المللی سکوت حمایت ‌آمیزی داشته‌اند، در یک سوگیری آشکار سیاسی اتهامات واهی را متوجه جمهوری اسلامی ایران‌ می‌کنند،  در صورتی که چنانچه این کشورها سندی برای اثبات ادعاهای واهی خود دارند می‌بایست ارائه کنند.»

خطیب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.»

روز جمعه یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، یک کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در ۲۸۰ کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفت و احتمالا زمانی که برفراز آن پرواز می‌کرده، شراره‌های آتش بر روی کشتی ریخته است.

پربیننده ترین اردوغان: با کمک ایران تعداد هواپیماهای آتش نشان را افزایش دادیم حضور چند ده هیات خارجی در مراسم تحلیف رییسی / اولویت ما بازگشت ایرانیان از زندان های آمریکا است حضور ۱۱۵مقام رسمی از ۷۳ کشور در مراسم تحلیف رییسی برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته سفیر انگلیس: شاهد رنج مردم ایران از تحریم‌ ها بودم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس جمهوری اسلامی ایران وزیر انگلیس امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین

روسیه، وزیر خارجه انگلیس را به تشدید مستقیم تنش‌های پیرامون جنگ اوکراین متهم و اظهارات حمایت‌آمیزش از این کشور را تهدیدی برای اروپا دانست.

به گزارش مشرق، مسکو دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را به دلیل اظهاراتش مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند از تسلیحات انگلیس برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند، متهم به تشدید مستقیم تنش‌ها در جنگ اوکراین کرده است.

به گزارش تلگراف، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین عنوان کرده است: کرملین اظهارات دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا در مورد حق کی‌یف برای استفاده از تسلیحات انگلیسی جهت حمله به اهدافی در روسیه را خطرناک خوانده است.

پسکوف اظهارات کامرون را به عنوان عاملی برای تشدید تنش‌ها پیرامون درگیری‌ میان اوکراین و روسیه در جنگ دو کشور دانسته و عنوان کرد که صحبت‌های وی می‌تواند خطری برای امنیت اروپا محسوب شود.

کامرون در اظهاراتی عنوان کرده که اوکراین باید تصمیم بگیرد که چگونه می‌خواهد از سلاح‌های ارسال شده انگلیس در جنگ با روسیه استفاده کند و بر این موضوع تاکید کرده که اوکراین حتی حق حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه را دارد.

وی پیشتر هم وعده داد بود که سالانه ۳ میلیارد پوند کمک نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد و تاکید کرده بود که حمایت‌های بریتانیا از کی‌یف تا زمانی که جنگ با روسیه طول بکشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

کامرون به صراحت عنوان کرده بود که بریتانیا مخالفتی با استفاده از تسلیحاتش در داخل روسیه ندارد.

اظهارات وی بریتانیا را نسبت به ایالات متحده در موضع‌ جنگ‌طلبانه‌تری نسبت به روسیه قرار داده است که ضمن حمایت از اوکراین در جریان جنگ با روسیه بر این موضوع نیز تاکید کرده است، هرگونه تسلیحاتی که به این کشور عرضه می‌کند، فقط بایستی در داخل مرزهای اوکراین مورد استفاده قرار گیرد و نه علیه اهدافی در خاک روسیه.

از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، انگلیس خود را متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به این کشور کرده است. اظهارات حمایت‌آمیز مکرر کامرون از اوکراین در جریان این جنگ موجب افزایش انتقادات روسیه از وی شده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی