Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از یونهاپ، این فایل ویدیویی که مربوط به شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما از یک پرتابگر (TEL) است سوالاتی را درباره اینکه آیا پیونگ یانگ در سال‌های اخیر توانمندی‌های موشکی خود را تقویت کرده یا این فایل ویدیویی ساختگی است، ایجاد می‌کند.

تصاویری که طی مراسم موسیقی شرکت‌کنندگان در اولین کارگروه فرماندهان نظامی ماه گذشته میلادی پخش شده موشک بالستیک قاره‌پیمایی را نشان می‌دهد که احتمال می‌رود هوآسونگ-۱۵ باشد که از این پرتابگر کنده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری از پوشش مراسم موسیقی را پخش کرد.

یونهاپ به نقل از ناظران گزارش داد، این تصاویر احتمالا جعلی هستند زیرا کره شمالی موشک هوآسونگ-۱۵ را یکبار در نوامبر ۲۰۱۷ آزمایش کرد و در آن زمان موشکی از سکوی پرتاب مستقر در زمین پرتاب شد لذا آزمایش دیگری بدون ملاحظات انجام نخواهد شد.

آژانس اطلاعات دفاعی کره جنوبی نوامبر گذشته توضیح داده بود، تصور نمی‌کند کره شمالی قادر به پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما از پرتابگرهایی از نوع "TEL" باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: بالستیک قاره کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز -جمعه- گزارش کرد پیونگ یانگ سامانه‌های موشکی ۲۴۰ میلیمتری چند پرتابی را که در شرکت دفاعی جدیدش ساخته شده است، آزمایش کرد.

به گزارش ایسنا، این آزمایش‌ها با هدف ارزیابی پارامترهای کلیدی این تجهیزات در ۲۵ آوریل انجام شد و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در جریان این آزمایش‌ها حضور داشت.

به نقل از خبرگزاری تاس، خبرگزاری کره شمالی تاکید کرد این سامانه‌ها دارای فناوری‌های پیشرفته هستند و به تغییرات استراتژیک در روند تقویت نیروهای توپخانه کمک خواهند کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ماه فوریه سال جاری میلادی گزارش داده بود آکادمی دفاع ملی این کشور یک مهمات جدید هدایت شونده ۲۴۰ میلیمتری طراحی کرده است.

سال گذشته میلادی، راکت‌اندازهای چندگانه ۶۰۰ میلیمتری وارد خدمت ارتش خلق کره شدند. به گفته پیونگ یانگ، از این موشک‌ها برای شلیک تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • فیلم/ پرتاب موشک‌ به سمت شهرک‌های سدروت و نیرام توسط سرایاالقدس
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • ببینید | لحظه اصابت موشک یا پهپاد شلیک شده از سوی حزب‌الله به خلیج حیفا
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد