Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@21:41:51 GMT

زمان آغاز واکسیناسیون خبرنگاران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۲۸۰

زمان آغاز واکسیناسیون خبرنگاران اعلام شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کمال حیدری رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی برای واکسیناسیون خبرنگاران، گفت: روزانه از صبح تا اواخر شب همکاران در مراکز تجمعی واکسیناسیون به مردم خدمت می‌کنند و در تلاش هستند تا روند واکسیناسیون سرعت بگیرد.

او ادامه داد: استان اصفهان اولین استان از نظر تعداد تزریق واکسن است و این موضوع نتیجه همکاری ارگان‌های مربوطه و تلاش همکاران است، تا دو هفته پیش تنها گروه‌های سنی که هر چند وقت یک بار پنج سال از آن کم می‌شد، واکسینه می‌شدند، اما بر اساس دستورات ابلاغی از طرف وزارت بهداشت و درمان قرار شد گروه‌هایی که بیشتر با دیگران در ارتباط هستند از جمله خبرنگاران نیز در الویت تزریق واکسن قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون و برنامه‌ریزی برای این کار پیچیده است، اما در تلاش هستیم تا از طریق وزارت ارشاد، خانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اسامی خبرنگاران را استخراج کنیم و بعد دریافت لیست اسامی هماهنگی‌های لازم انجام و برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود، واکسیناسیون برخی بیماران خاص واکسینه شدند و اکنون نیز اطلاعات بیماران دیابتی در حال جمع‌آوری است تا با برنامه‌ریزی واکسیناسیون آنها و سایر بیماران خاص انجام شود.

او با تاکید بر اینکه افراد باید تنها با دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، اضافه کرد: شلوغی مراکز تجمعی واکسن به دلیل مراجعه بدون برنامه و بدون دعوت افراد به این مراکز است، پس افراد باید در این زمینه با ما همکاری کنند تا این مشکل حل شود.

حیدری با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال برای تزریق واکسن مراجعه نکردند، گفت: این گروه جز گروه‌های پرخطر هستند و حتماً باید مراجعه کنند تا احتمال ابتلاء و مرگ و میر در آن‌ها کمتر شود، البته در مرکز بهداشت مسائل دیگری هم برای پیگیری وجود دارد، اما با تمام توان در حال تلاش برای انجام واکسیناسیون هستیم، در بوئین و میاندشت بیشترین پوشش در زمینه اقدامات کرونا و کنترل بیماری از جمله مراجعه برای واکسیناسیون را داشته‌ایم و در برخوار کمترین میزان پوشش و مراجعه برای واکسیناسیون که حدود ۴۵ درصد بوده، را داشته‌ایم.

تلاش برای رفع مشکلات واکسیناسیون خبرنگاران اصفهان

همچنین آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: از چند ماه پیش خبرگزاری‌ها لیست خبرنگاران را به وزارت ارشاد ارسال کرده‌اند و وزرات ارشاد نیز این لیست را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است و قرار شد با قرار گرفتن اسامی آن‌ها در سامانه سلامت برای ثبت نام به سایت مراجعه کنند، اما ظاهراً مشکلاتی وجود داشت و خبرنگاران موفق به ثبت نام نشدند و ناهماهنگی‌ها کشوری است و در اولین فرصت هماهنگی انجام و پیامک برای خبرنگاران ارسال می‌شود.

او ادامه داد: واکسیناسیون خبرنگاران در اصفهان در این هفته شروع خواهد شد و مشکلی از نظر واکسن، محل واکسیناسیون مشکلی نیست و با رفع مشکلات بلافاصله واکسیناسیون شروع می‌شود و برای خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات نیستند و یا در وزارت ارشاد و صدا و سیما نیستند، از طرف خبرگزاری و روزنامه‌ها اسامی آن‌ها شناسایی خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: نیاز است تا همکاری بین ارگانی انجام شود تا مشکلات موجود را برطرف کنیم و گروه‌های جدید از جمله خبرنگاران را انجام خواهیم داد.‌

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون خبرنگاران واکسیناسیون خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش‌تولید سریال «مستوره اردلان» در کردستان

علی مرادی امروز در جلسه قرارگاه رسانه و فضای مجازی کردستان که با موضوع روز دختر در سالن جلسات صداوسیمای کردستان برگزار شد، گفت: سریال سریال ماه‌شرف خانم ملقب به مستوره اردلا  در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان اضافه کرد: عدم تعیین‌تکلیف شهرک سینمایی سنه‌دژ موجب تاخیر در تولید این سریال شده است که هفته آینده با پیگیری استاندار کردستان تعیین‌تکلیف خواهد شد.

وی گفت: شهیده ناهید فاتحی‌کرجو، فاطمه اسدی، فرشته باخویشی نمونه‌هایی از زن مسلمان کرد قهرمان هستند که نباید از معرفی آنها غفلت کرد.

 مرادی خاطرنشان کرد: ۵۸ شبکه ماهواره‌ای کردزبان جامعه ما را تهدید می‌کنند که الگوسازی و توجه به ظرفیت‌هایی الگویی کردستان به نوعی بازدارندگی خواهد داشت.

ماه‌شرف خانم در سال ۱۲۲۶ قمری (برابر با ۱۱۸۴ خورشیدی و ۱۸۰۵ میلادی)، زمان حکومت امان‌الله خان والی اردلان در خانوادهٔ اهل فرهنگ قادری در سنندج به دنیا آمد و به تحصیل و تربیتش همت گماشتند و بر خلاف سنت دیرین و جاری زمان، او را هم‌سطح با مردان به آموختن علوم متداول زمان تشویق و ترغیب نمودند. 

دیری نگذشت که این ماه‌شرف در ردیف ادیبات و سخن‌سنجان قرار گرفت.

مستوره با ذوق و قریحهٔ شعریش توانست با سرودن قصائد نغز و غزلیات آبدار با شاعران نامدار زمان خود مقابله کند و در تاریخ‌نویسی پابه‌پای مورخین جلوه نماید. میرزا علی‌اکبر منشی دیوان غزلیات مستوره کردستانی را بیست‌هزار بیت دانسته‌ است. 

ماه‌شرف خانم به عنوان اولین زن تاریخ‌نگار زن جهان اسلام مطرح است. دیوان اشعار، تاریخ اردلان و عقاید مستوره از جمله تالیفات این بانوی کردستانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم می‌کند
  • آغاز پیش‌تولید سریال «مستوره اردلان» در کردستان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!