Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیسی در گزارشی نوشت که در نبرد اخیر جبهه شبکه‌‌های اجتماعی به کمک فلسطینیان آمد و روایت آن‌‌ها بر روایت صهیونیست‌ها غلبه کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بعد از گزارش اخیر خود در باره چالش‌های راهبردی در برابر این رژیم، در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که نبرد اخیر (جنگ یازده روزه) بر آگاهی اسرائیلی‌ها، فلسطینیان و جهانیان تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش که روز یکشنبه منتشر شده، آمده است: «جنگ اخیر در افزایش احساس ترس و نگرانی جبهه داخلی اسرائیل از حماس و افزایش انتقادات در عرصه داخلی و همچنین بین المللی علیه عملیات نظامی اسرائیل تأثیر داشته است.»

این گزارش به تأثیر شبکه‌های اجتماعی به عنوان جبهه دیگری طی جنگ اخیر پرداخته است، که نشان می‌دهد «این جبهه برای تحلیل پیچیده است؛ چرا که در این جبهه علاوه بر طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی، طرف خارجی نیز دست دارد و نمی‌توان در زمان‌های نزدیک به هم، طرفی را که پشت حوادث ایستاده، شناخت و فهمید که منافع بازیگران مختلف در این جبهه چیست؟»

بر اساس این گزارش، فعالیت در این جبهه ضد صهیونیستی حتی بعد از دست‌یابی رژیم صهیونیستی و حماس به تفاهم‌هایی درباره آتش بس نیز ادامه داشته و این خود یکی از ویژگی‌های این جبهه است. گزارش مذکور می‌افزاید: «در کنار نبرد شبکه‌‌های اجتماعی، نبرد سایبری نیز که بخشی از آن مخفی است، شکل گرفت.»

مطابق گزارش، برجسته ترین تریبون‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی که طی حمله به غزه استفاده شده، فیسبوک، توییتر، واتسپ، اینستگرام و تلگرام بوده و محبوبیت شبکه «تیک توک» نیز افزایش یافته است.

در این شبکه‌های ارتباط جمعی پیام‌ها فوری منتقل می‌شود و به همین دلیل به سرعت نیز منتشر می‌د و سخت بود که بتوان آن‌ها را کنترل یا تغییر داد.

در گزارش این اندیشکده اسرائیلی آمده است: «پیام‌ها به ویروس تبدیل می‌شوند؛ چرا که از احساسات قوی مانند ترس نشأت می‌گیرند و شمار زیادی از افراد را وادار می‌کند در انتشار آن‌ها مشارکت کند و به لطف محبوبیت رو به افزایش اینستگرام، تیک توک، و تلگرام، شبکه‌های اجتماعی گستره زیادی را برای سخنانی اختصاص می‌دهند که بر احساس پیروزی یا شکست در همه طرف‌های درگیر تأثیر می‌گذارد و به افراد در همه اقصا نقاط جهان اجازه می‌دهد ک در این درگیری و نبرد مشارکت کنند.»

این گزارش، سختی مقایسه میران تأثیر حوادث در شبکه های اجتماعی را چالش اصلی می‌داند و تأکید دارد: «در برخی شرایط، تأثیر واضحی بر حوادث وجود داشت و در عرصه دیجیتال به حوادثی تبدیل می‌شدند مانند اینکه به کارفرها گفته می‌شد در ساعات صبح زود از کارگران خود بخواهند برای درامان ماندن از حملات حماس در ساعت‌های معینی به خانه‌هایشان برگردند.»

در پایان این گزارش آمده است:‌ «روایت فلسطینی‌ها از جنگ اخیر پژواک و بازتاب بسیار گسترده‌تری از روایت اسرائیل داشته و در نتیجه، می‌توان با پیروزی فلسطینیان در شبکه های اجتماعی تعامل کرد.»

دو ماه پیش گروه‌های مقاومت در غزه از جمله جنبش جهاد اسلامی و حماس در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «شیخ جراح» در شهر قدس اشغالی و تلاش برای اخراج فلسطینیان ساکن در این منطقه، عملیاتی موسوم به «شمشیر قدس» آغاز کردند که 11 روز به طول انجامید و طی این مدت، علاوه بر شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین اطراف غزه بلکه شهرهای مهم از جمله تل‌آویو، پایتخت هدف موشک‌ها و راکت‌‌های مقاومت قرار گرفت و صهیونیست‌‌ها مجبور به عقب‌نشینی از تخلیه شیخ جراح شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی جنگ 11 روزه شبکه های اجتماعی رژیم صهیونیستی جنگ اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رأی داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

این تصمیم در حالی اتحاذ شده است که رژیم صهیونیستی از بیم پوشش رسانه‌ای و برملا شدن جنایات اشغالگران، مدت‌ها خبرنگاران و رسانه‌های خبری را هدف قرار داده بود.

وزارت خارجه نروژ به عنوان نخستین کشور به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آنا، پارلمان رژیم صهونیستی (کِنست) بهمن پارسال با هدف تصویب لایحه ممنوعیت موقت فعالیت رسانه‌های خارجی که وزارت جنگ تل‌آویو آنها را برای امنیت داخلی مخرب می‌داند، رأی‌گیری کرد و کنست به آن رأی داده بود. این در حالی بود که فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در آن برهه به رأی‌گیری «کِنسِت» درباره قانون الجزیره واکنش نشان داد و اسراییل را به «استفاده از امنیت داخلی به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن فعالیت مهم رسانه‌هایی که روایت آنها از جنگ را قبول ندارد» و همچنین تلاش برای سانسور پوشش آنچه در غزه می‌گذرد، متهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاجر اسرائیلی در اسکندریه مصر به ضرب چاقو کشته شد
  • اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان
  • لحظه تجاوز تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح+فیلم
  • ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد