Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:01:37 GMT

افتتاح سالن 6000 نفری کرمانشاه به این دولت هم نرسید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۹۸۴

افتتاح سالن 6000 نفری کرمانشاه به این دولت هم نرسید

ایسنا/کرمانشاه پروژه سالن شش هزار نفری ولایت کرمانشاه مهمترین پروژه ملی ورزش کرمانشاه است که 15 سال است به دلیل کمبود اعتبارات با کندی زیادی پیش می رود.

سال 1386 کلنگ احداث این پروژه به زمین زده شد و در سفر سال 1390 مقام معظم رهبری به استان آن را جزو مصوبات این سفر قرار دادند تا روند احداث آن کمی سرعت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، طی این سالها بارها مسئولین کشوری و استانی از پروژه سالن شش هزار نفری کرمانشاه بازدیدهایی داشته و هر بار وعده ای برای افتتاح آن داده می شود، وعده هایی که به دلیل عدم تخصیص اعتبار هیچگاه به بار نمی نشست.

هنوز یک ماهی از آغاز بهار 1396 نمی گذشت که اسدالله رازانی استاندار پیشین کرمانشاه بازدیدی از این پروژه بر زمین مانده داشت و در جمع خبرنگارانی که همراهش آمده بودند، وعده ای برای افتتاح این پروژه داد و گفت: "اعتبارات سالن شش هزار نفری از محل اعتبارات سفر مقام معظم تامین می شود و از پیشرفت خوبی برخوردار است و امسال به بهر برداری می رسد."

شش ماهی از وعده ای که رازانی داده بود نمی گذشت که از کرمانشاه رفتنی شد و جایش را به هوشنگ بازوند داد. وقوع زلزله بزرگ غرب کشور یک ماه پس از آمدن بازوند باعث شد تا مدت زیادی ذهن ها به سمت مناطق زلزله زده باشد و پروژه ملی سالن شش هزار نفری در سکوت و رکود به سر ببرد.

بی اعتباری این پروژه را به خواب فرو برده بود. حتی در تابستان 98 در مقطعی تصمیم گرفته شد تا این پروژه و سایر پروژه های مشابه را در کشور به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کنند، اما کسی رغبتی نشان داد و این بود که دوباره دولت تصمیم گرفت خودش آنها را به پایان برساند.

همزمان با پروژه سالن شش هزار نفری کرمانشاه، 9 پروژه دیگر از این دست در کشور درحال اجرا بود که برخی از آنها پیشرفت فیزیکی خوبی داشتند و برخی دیگر هم مانند پروژه کرمانشاه در کندی عجیبی پیش می رفتند تا اینکه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش  و جوانان در سفری که به استان داشت از آن بازدید کرد.  

در سفری که وزیر ورزش آبان سال 1398 به کرمانشاه داشت، وعده افتتاح پروژه سالن شش هزار نفری کرمانشاه را در هفته دولت سال 1399 داد و گفت: "نظیر این پروژه را در چند استان کشور داریم که تلاش می کنیم تا هفته دولت سال آینده پنج سالن آن به افتتاح برسد که یکی هم سالن شش هزار نفری کرمانشاه است."

هنوز چندماهی از این قول وزیر ورزش نمی گذشت که دوباره گذرش به کرمانشاه افتاد و در سفری چندساعته که اول اسفند به این استان داشت، از پروژه سالن شش هزار نفری بازدیدی کرد، اما این بار به فاصله چند ماه نظرش تغییر کرده بود و این بار وعده افتتاح شش هزار نفری از هفته دولت به دهه فجر افتاد.  

بعد از سفر سطانی فر چند باری هم مسئولین استانی بازدیدی از این پروژه داشتند که یکی از آنها با حضور استاندار کرمانشاه بود.

در این بازدید که مدیرکل ورزش و جوانان استان هم حضور داشت، حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خبر از پایان این پروژه تا پایان دولت دوازدهم داد.

آخرین بازدیدی که مسئولین کشوری از این پروژه داشتند، مربوط به سفر مهر 1399 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به کرمانشاه است که در این بازدید قول تسریع  در روند احداث این پروژه و اختصاص اعتبار مورد نیاز به آن را  دارد.

پس از بازگشت نوبخت به تهران، مسئولین استانی پیگیری های زیادی را انجام دادند تا بتوانند این پروژه را به اتمام برسانند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان که طی یکی دو سال گذشته تلاش زیادی برای توسعه زیرساخت های ورزشی در استان داشته، برای تکمیل این پروژه ملی هم پیگیری های زیادی داشت و در نهایت موفق شد 20 میلیارد تومان را از سازمان برنامه و بودجه بگیرد تا سرعتی به این پروژه بدهد.

این مسئول در گفت و گویی که پاییز سال گذشته با ایسنا داشت، از تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه سالن شش هزار نفری کرمانشاه خبر داد و گفت: "در روزهای گذشته توانستیم این اعتبار را برای این پروژه نیمه کاره ورزشی بگیریم".

و اما حالا در پایان عمر این دولت و درحالی که همین چند روز پیش پروژه سالن شش هزار نفری ساری و شیراز افتتاح شد، پروژه کرمانشاه با پیشرفت حدود 65 درصدی افتتاح آن به این دولت هم نرسید.

هرچند که این پروژه هم اکنون از نظر ابنیه حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما در بخش تاسیسات مکانیکی و برقی جای کار زیادی مانده که پیشرفت فیزیکی آن را جمعا حدود 65 درصد نشان می دهد.

این پروژه با این درصد از پیشرفت فیزیکی و صرف حدود 30 میلیارد تومان، برای اینکه به مرحله افتتاح برسد به حدود 40 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

آنطور که مسئولین پروژه در استان می گویند، اگر دولت آینده اعتبارات لازم را به این پروژه اختصاص دهند، می توان ظرف مدت شش ماه آن را به پایان رساند.

در خاتمه باید گفت که اتمام این پروژه ملی یکی از خواسته های به حق جوانان ورزشکار کرمانشاهی است، چرا که در حال حاضر سالن بزرگ و درخور شانی برای برگزاری مسابقات در کرمانشاه وجود ندارد که امیدواریم در دولت بعدی توجه ویژه ای به چنین پروژه هایی شود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی پروژه ورزشی كرمانشاه پیشرفت فیزیکی میلیارد تومان پروژه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵هزار تخت بیمارستانی در سه سال ابتدای دولت سیزدهم افتتاح شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های درمانی، بهداشتی و آموزشی خراسان شمالی که عصر شنبه در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در سه سال ابتدای دولت سیزدهم ۲۵ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده است که در هی دولتی سابقه نداشته است.

وی در افزود:

کد خبر 6090453

دیگر خبرها

  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۲۵هزار تخت بیمارستانی در سه سال ابتدای دولت سیزدهم افتتاح شده است
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز