Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:11:30 GMT

آمریکا و عربستان عاملان نا امنی در جنوب «بیروت» هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۶۴۳۸

آمریکا و عربستان عاملان نا امنی در جنوب «بیروت» هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «حسن علیق» تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان به حوادث اخیر در جنوب «بیروت» واکنش نشان داد. وی در این زمینه گفت: آنچه که در خلده واقع در بیروت رخ داد یک جنایت امنیتیِ از پیش طراحی شده بود.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان افزود: آمریکا و عربستان سعودی عاملان حوادث اخیر در خلده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقات خلده با تأیید عربستان و حمایت آمریکا رخ داد. سعودی‌ها پس از کارشکنی سیاسی و اقتصادی در لبنان اکنون روی به تنش آفرینی امنیتی آورده‌اند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی و اساسی آمریکا سعودی در لبنان، فروپاشی این کشور است. آمریکا تلاش می‌کند از حوادث لبنان برای اعمال فشار بر حزب الله استفاده کند. چندی پیش منطقه «خلده» واقع در جنوب پایتخت لبنان شاهد حوادث پُرتنشی بود که می‌توانست به وقوع یک بحران بزرگ بینجامد.

با این حال، خویشتنداری حزب الله لبنان و اتخاذ موضع حکیمانه توسط این گروه مقاومتی موجب شد تا نا امنی‌های اخیر در خلده یک بحران فراگیر را به دنبال نداشته باشد. علت اینکه حزب الله موضع حکیمانه‌ای را در قبال حوادث مذکور اتخاذ کرد، کاملاً واضح است.

باید گفت که حزب الله لبنان ثابت کرده است که هیچگاه منافع حزبی و جناحی را به منافع و مصالح ملی لبنان ترجیح نداده است. حزب الله در طول مدت زمان گذشته نشان داده است که همواره کلیّت لبنان و منافع آن را مد نظر داشته است و در این میان، از منافع حزبی و جناحی خود عبور کرده است. از دیدگاه حزب الله، منافع و مصالح لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی که برای فتنه‌انگیزی در این کشور تلاش می‌کند، نهفته است.

نکته قابل تأمل در خصوص نوع رفتار حزب الله و واکنش آن به تحولات داخلی لبنان این است که این گروه مقاومتی هیچگاه از قدرت نظامی خود برای تحقق اهداف حزبی و جناحی بهره برداری نکرده است.

در حال حاضر، حزب الله زرادخانه‌های تسلیحاتی بزرگی را در اختیار دارد اما طی چند دهه گذشته حتی یک بار هم حاضر به استفاده از این قدرت تسلیحاتی در گیرودار بحران‌های داخلی، نشده است.

حتی با وجود اینکه افراد مسلح ناشناس با تحریک‌های خارجی به ویژه از سوی رژیم صهیونیستی یکی از اعضای حزب الله را در منطقه خلده به شهادت رساندند، این گروه مقاومتی به جای متوسل شدن به قدرت سلاح استراتژیک خود، در موضعی حکیمانه از ارتش و مراجع قضائی درخواست کرد تا مسأله جنایت در خلده را پیگیری کنند.

کد خبر 5271542 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان ایالات متحده امریکا عربستان سعودی ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی ایران طالبان روسیه لبنان ترکیه فلسطین طالبان افغانستان جمهوری آذربایجان ارمنستان تونس حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود