Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@14:17:31 GMT

پرواربندی ۱۰۰هزار راس بره در لرستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۶۴۸۶

پرواربندی ۱۰۰هزار راس بره در لرستان انجام شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل امورعشایر لرستان سید ضیا موسوی نیا در بازدید ازطرح پرواربندی زنجیره تولید گوشت قرمز توسط عشایر منطقه گاماسیاب شهرستان سلسله افزود: یکی از برنامه های امور عشایر طی برنامه ششم توسعه تنوع بخشی به اشتغال عشایر و یکی از طرح‌های هفتگانه منظور شده در این برنامه، طرح زنجیره تولید گوشت قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر این اساس از ابتدای سال۹۶ تا پایان ۹۹ مبلغ ۴۶۰ میلیاردریال تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح به استان تخصیص داده که با این رقم ۱۰۰ هزار راس بره پروار شد و تولید گوشت قرمز در استان یکهزار و ۲۰۰ تن افزایش یافت.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مناطق عشایری لرستان از بهترین مکان‌ها برای جذب گردشگران است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

یحیی ابراهیمی اظهار کرد: باتوجه به خشکسالی سالجاری، باید حمایت های لازم در راستای تامین علوفه و نهاده های دامی عشایر صورت گیرد تا از بروز خسارات جبران ناپذیر به عرصه تولید و اقتصاد پیشگیری شود.

وی گفت: پیگیری‌های لازم جهت رفع این مشکلات از طریق اعضای فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان امور عشایر و مدیرکل استان با توجه به ظرفیت های مناسب صورت گرفت و بر این اساس ۸۰۰ کانکس بهداشت باید تا پایان برنامه ششم در مناطق عشایری دایر شود که تاکنون ۴۰۰ باب محقق شده است.

عشایر استان با جمعیت حدود ۸۴ هزار نفر در ۱۴ ایل و ۱۵ طایفه مستقل سازمان یافته هستند و با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی سالانه ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کنند.

میانگین تولیدات سالانه عشایر لرستان شامل ۱۲ هزارتن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، یک هزار و ۳۲ تن پشم، ۱۸ تن عسل، ۱۷ تن روغن حیوانی، ۶۳۰ تن پرورش ماهی سردآبی ، ۱۵ هزار و ۵۵۷ تن گندم، ۱۵ هزار و ۵۲۳ تن جو، پنج هزار و ۳۲ تن حبوبات، هفت هزار و ۴۶۰ تن صیفی جات و همچنین پنج درصد صنایع دستی استان است.

برچسب‌ها زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران دام و طيور لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران دام و طيور زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران دام و طيور لرستان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، یاسر اکبریان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح جهاد آبرسانی استان توضیح داد: پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۷۰/۲۵ است.

به گفته وی آبرسانی به ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با اجرای این طرح تعداد ۱۲۵ روستا با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان قرار خواهند گرفت.

اکبریان بیان کرد: با رایزنی انجام شده در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم، پیش بینی ما این است که در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

به گفته وی قرار داد فاز دوم طرح جهاد آبرسانی استان به زودی نهایی می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903356

دیگر خبرها

  • تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری 
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر