Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:51:24 GMT

ثبت ۳۳ میلیمتر باران در آوج

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۶۵۲۷

ثبت ۳۳ میلیمتر باران در آوج

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  بهروزی، کارشناس هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه ابر‌های همرفتی، بارش‌های رگباری باران را در اغلب مناطق استان رقم زدند، گفت: عصر دیروز ۳۳ میلیمتر بارش باران در آوج ثبت شد که متأسفانه خسارات جانی و مالی بسیاری برجای گذاشت.

او افزود: در شهر سیردان ۲ دهم میلیمتر و در شهر رازمیان هم ۱۶ میلیمتر بارش باران ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه همزمان با عبور امواج ناپایدار از آسمان استان قزوین، بارش‌ها در برخی نقاط شدت بیشتری دارد، تصریح کرد: وضعیت ناپایدار جوی تا پایان هفته در استان قزوین ادامه دارد و شدت بارش‌ها در ارتفاعات استان بیشتر است و در مناطق پائین دست، از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین پیش بینی کرد: با گذر امواج ناپایدار و همرفتی از آسمان استان قزوین، در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابر و در برخی از مناطق استان به ویژه نیمه شمالی شاهد بارش‌های رگباری، مه گرفتگی و رعد و برق پراکنده خواهیم بود.

او افزود: احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در ارتفاعات شمالی استان قزوین وجود دارد.

بهروزی با بیان اینکه در ساعات بعداز ظهر جریانات جوی در استان قزوین شمالی می‌شود، گفت: صاعقه و رعد و برق و و زش باد‌های شدید لحظه‌ای بسیار خطرناک است و به هم استانی‌هایی که در فضای باز حضور دارند توصیه می‌کنیم هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند و سازه‌های و ابنیه‌های شهری را محکم کنند.

او از مردم استان خواست، در مسیل‌ها تردد نکنند و در طول بارندگی به هیچ عنوان برای گرفتن عکس سلفی به مناطق سیل خیز مراجعه نکنند.

بهروزی خاطرنشان کرد: وقوع گرد و غبار محلی و احتمال شکستن شاخه درختان و آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

او افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: در این مدت تغییرات محسوس دمایی در استان قزوین نخواهیم داشت.
انتهای پیام/.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باران سیل آوج هواشناسی قزوین کارشناس هواشناسی استان قزوین بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای فردا نیز علاوه بر این مناطق در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده که امروز تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه در روزهای پایانی هفته و احتمال مسافرت‌های جاده‌ای قرار داریم، مسافران باید دقت لازم را داشته باشند؛ چرا که در پی این شرایط جوی امکان سیلابی شدن مسیرها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال ایجاد خسارت برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارندگی‌ها رخ خواهد داد و دریا هم در این مناطق مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: تهران امروز وزش باد و در برخی ساعات باد شدید را خواهد داشت و آسمان نیز تا قسمتی ابری خواهد بود. علاوه بر این بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در ایلام
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • باران بهاری از فردا در استان قزوین
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • باران بهاری میهمان استان قزوین می‌شود
  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است