Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:11:22 GMT

وعده‌های روحانی در خراسان شمالی بر دوش دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۱۹۰

وعده‌های روحانی در خراسان شمالی بر دوش دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، دولت دوازدهم به پایان رسید و حالا کارهای ناتمام روحانی به دولت سیزدهم حواله شده است.

جادارد وعده‌های محقق نشده‌ی روحانی در استان خراسان شمالی را مرور کنیم تا بلکه دولت جدید کلنگ‌های بر زمین خورده‌ی دولت تدبیر و امید را از خاک بیرون آورد و پروژه را به پایان برساند‌.

حسن روحانی در سفر سال ۹۴ خود به خراسان شمالی گفت: مردم بزرگ استان خراسان شمالی! چند جمله‌ای هم درباره طرح‌هایی که مصمم هستیم به حول و قوه الهی در دولت یازدهم برای استان شما انجام دهیم بگوییم؛ عمدتاً این طرح‌هایی که می‌گویم در سال ۹۴ یعنی امسال و سال ۹۵ و برخی از آن‌ها در اوایل سال ۹۶ ان شاء‌الله و با حمایت شما مردم و با تلاش مسئولان اجرایی، عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف الله شاه مرادپور، نماینده پیگیری حوزه ریاست جمهوری نیز گفت: وعده‌های رئیس‌جمهور در این سفرها حداکثر طی دو سال و یا در موارد نادر حداکثر تا پایان کار دولت است. سفر رئیس‌جمهور به استان‌ها پروژه محور است و توزیع اعتبارات در قالب شهرستانی نخواهد بود و تاکید دولت بر عملیاتی نمودن پروژه‌ها در زمان تعیین‌شده است.

اما پروژه‌های ناتمام خلاف این ادعا را در استان ما ثابت کرده است.

سفر رئیس جمهوری در سال ۱۳۹۴ به خراسان شمالی در مجموع ۲۶ طرح و پروژه با اعتبار ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای سال‌های ۹۴ و ۹۵، به تصویب رسید و دولت دوازدهم پس از مستقر شدن بلافاصله عملیات اجرایی این طرح‌ها را آغاز کرد و امروز زمان به ثمر نشستن این تعهدات است.

طرح توسعه منابع آبی از دیگر پروژه‌های مصوب دولت در سفر سال ۹۴ رئیس جمهوری بود که با اعتباری به مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال برای اجرای ۴ طرح به تصویب رسید؛ در حال حاضر مبلغ یکهزار و ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها پرداخت شده است و مبلغ ۷۹ میلیارد ریال از تعهدات بخش دولتی سفر استانی سفر رئیس جمهوری که به آبرسانی بجنورد و آبرسانی شیروان مرتبط است، باقی مانده است.
دولت در سال ۹۴ متعهد شد که مبلغ ۸۸۰ میلیارد ریال برای اجرای ۴ طرح در بخش بهداشت و درمان در استان خراسان شمالی تخصیص و پرداخت کند که مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از این تعهدات باقیمانده و قرار است با منابع آن بیمارستان ۳۲ تختخوابی جاجرم به ۶۴ تختخواب افزایش یابد. این در حالی است که تاکنون در این بخش بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت و در این بخش سرمایه گذاری شده است.بر اساس تفاهم انجام شده ۴ پروژه در بخش حمل و نقل با اعتبار ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال تصویب شد که تاکنون مبلغ ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال از سوی دولت برای این طرح‌ها پرداخت شده و مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از تعهدات بخش دولت درآن سفر، که به بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی مربوط است، باقی مانده است.

طرح‌های مهم بر زمین مانده/دولت سیزدهم بسم الله

جاده بجنورد به شمال؛

رئیس دولت دوازدهم در سفر خود به استان، گفت: اولین طرح، تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان است، این مسیر بزرگ که ۲۵۰ کیلومتر است، مجموعاً نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، ما این بحث را با ورزا در تهران مطرح کردیم کمی سخت‌شان بود که کل پروژه را در اختیار بگیرند، اما در سال ۹۴ الی ۹۶، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

بعد گذشت ۶ سال از این ادعا هنوز این جاده چهار بانده نشده و شاهد تصادفات بسیاری در این مسیریم که باید مدیران دولت جدید به آن اهتمام ورزند.

راه آهن بجنورد، اسفراین و جوین؛

روحانی طرح بسیار مهم راه‌آهن بجنورد، اسفراین و از اسفراین به جوین و اتصال به راه‌آهن سراسری که به اعتبار بسیار سنگینی با مجموعاً هزار میلیارد تومان نیاز دارد را تامین شده عنوان کرد و گفت: راه‌آهن اسفراین به جوین که ۵۰ میلیارد تومان نیاز به تکمیل دارد تا پایان ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

۵ سال گذشت و حتی نامی از این پروژه نیز در یادها نماند.

فاز دوم پتروشیمی؛

اکبری نماینده سابق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی با بیان اینکه کلنگ اجرای فاز دوم پتروشیمی را که در خرداد ۹۴ بر زمین زدید همچنان در زمین مانده و اراده‌ای در مجموعه وزارت تعاون بر اجرای آن نیست، مطرح کرد: پروژه ملی جنگل گلستان به بجنورد قتلگاه ده‌ها هم وطن مظلوم بوده از مصوبات سفر شماست که تخصیص اعتبار کامل گرفته، ولی معلوم نیست که این بودجه را به کجا بردند. تا کی باید شاهد این ظلم آشکار و خسارات جبران ناپذیر باشیم.

جاده میامی، بجنورد و سنخواست؛

اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: آقای رئیس جمهور! اگر می‌خواهید دِینتان را به مردم خراسان شمالی ادا کنید، لطفاً دستور دهید پروژه‌های حیاتی در حوزه عمرانی اعم از جاده میامی -گرمه -جاجرم -سنخواست به بجنورد به تحقق درآید و طرح‌های اشتغال زا که امان جوانان منطقه را بریده و باعث اضطرار خانواده‌ها شده است، عملی شود.

روحانی رفت و رئیسی آمد

حالا که دولت قبل مسؤولیت ۸۰ میلیون مردم ایران را به دولت ایران قوی سپرده است اگر بخواهیم از این پروژه‌های پرماجرای ناتمام بگذریم مشکلات زیاد دیگری نیز روی زمین مانده است که می‌توان مرور کرد.

از نبود نردبان آتش‌نشانی بلند گرفته تا نداشتن آب لوله‌کشی بسیار از روستاها بعد از سال‌ها مشکلاتی است که نیازمند پیگیری است.

بسیاری از توانایی‌های استان همچون صنایع دستی و صنعت نساجی اسفراین، فرش دوروی دست باف و نوغانداری رازوجرگلان مغفول مانده اما می‌تواند عامل بسیار مهمی در جهت اشتغال باشد.

گذشته از آن صنعت گردشگری این استان با ظرفیت بسیار بالای آثار تاریخی اسیر بی مدیریتی مسؤولان در پیش بردن پروژه‌ها شده و بجای تمرکز بر روی یک موضوع، همه‌ی طرح‌ها باهم آغاز وهمه باهم متوقف می‌شوند.

استانی با ظرفیت بالا اما محروم که نیاز به اهتمام ویژه دولت سیزدهم دارد و محرومیت‌زدایی در این استان رخ دهد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت دوازدهم رئیس جمهور دولت تدبیر و امید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم خراسان شمالی بجنورد راه اهن پتروشیمی میلیارد ریال خراسان شمالی دولت سیزدهم طرح ها پروژه ها راه آهن سال ۹۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ مجوز گردشگری در دولت سیزدهم در این استان اعطا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در همایش شوراهای استان با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است تقویت شوراها تقویت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان مهم مردمی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه از نقش‌آفرینی شوراها در شکل‌گیری حماسه‌های مهم سال گذشته به خصوص انتخابات تشکر می‌کنم، گفت: تلاش‌ها و جلسات قبل از انتخابات به خصوص تبیین چهره به چهره که توسط شما عزیزان انجام شد قابل تقدیر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمام پروژه های حیاتی استان فعال شدند، ادامه داد: 80 مجوز گردشگری در این دولت در سطح استان صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه لازم است شوراها برای پای کار آمدن ظرفیت‌های مردمی تلاش کنند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مردم در گردشگری و کشاورزی و دامپروری، تحول ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مهم حوزه آب در استان فعال شدند و بعضا به بهره‌برداری رسیدند، بیان کرد: مهمترین پروژه‌ آبی استان یعنی پروژه آب شرب بن-بروجن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، این پروژه آب شرب پایدار برای نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به دیگر پروژه‌های فعال حوزه آب اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر، سد آقبلاغ، سد بیدکان، جهاد آبرسانی در مناطق استان از جمله خانمیرزا و لردگان از جمله پروژه‌هایی هستند که در دولت سیزدهم فعال شدند، درصد بالایی از تامین آب پایدار اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • تکمیل پروژه مونوریل قم جزو اهداف مهم دولت سیزدهم است
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم